Zamenjaj in prihrani #1, #2, #3

6. oktober 2019

Zamenjaj in prihrani #1, #2, #3

Kampanja 123zamenjaj.si se je avgusta 2014 nadaljevala z organizacijo prvega skupinskega nakupa elektrike in plina v Sloveniji pod sloganom Zamenjaj in Prihrani. Cilj kampanje je bil pod okriljem ZPS združiti čim več potrošnikov v Sloveniji, ki jih zanima zamenjava dobavitelja energije in zanje doseči čim boljšo ponudbo, brez skritih stroškov in vezave. Prvemu skupinskemu nakupu sta sledila še dva, leta 2017 in 2019.

Prvi skupinski nakup električne energije in zemeljskega plina v Sloveniji

V prvem skupinskem nakupu električne energije in zemeljskega plina v Sloveniji, ki smo ga organizirali na ZPS, je sodelovalo veliko število gospodinjstev, natančno 40.849 gospodinjstev. Na licitaciji dosežene tarife so gospodinjstvom omogočile kar 21-odstotkov nižjo ceno električne energije in 15-odstotkov nižjo ceno zemeljskega plina.

Kakšni so bili prihranki na letni ravni?

Če bi vsi potrošniki, ki so se odločili za sodelovanje v Zamenjaj in prihrani, sprejeli ponudbo in zamenjali dobavitelja z ZPS, bi skupaj lahko prihranili več kot 3,5 mio evrov. Prvi skupinski nakup energije v Sloveniji je bil v letu 2015 uspešno zaključen. Dobavitelja elektrike in/ali plina je v okviru kampanje ZPS zamenjalo več kot 12.300 gospodinjstev oziroma je bilo sklenjenih več kot 14 tisoč pogodb, saj so potrošniki v posameznih gospodinjstvih zamenjali tako dobavitelja elektrike kot plina.

Povprečno gospodinjstvo, ki je sodelovalo v kampanji ZPS, je v povprečju na letni ravni prihranilo skoraj 80 evrov. Prihranki so bili različni, odvisni od pretekle pogodbe in porabe, tako so bili pri nekaterih prihranki v višini mesečnega računa, pri drugih pa so znašali več sto evrov.

Skupaj so potrošniki so v okviru Zamenjaj in prihrani prihranili skoraj milijon.

zamenjaj in prihrani4

Oblikovanje ugodnejših ponudb pri dobaviteljih

S kampanjo pa nismo dosegli le prihrankov za sodelujoče potrošnike, z njo smo uspešno prebudili trg energentov in številne dobavitelje spodbudili k oblikovanju ugodnejših ponudb. Torej so prihranili tudi tisti, ki so jim njihovi ponudniki znižali cene kot odziv na našo kampanjo. To je bilo seveda dobrodošlo, saj je bil cilj ZPS doseči čim več ugodnih ponudb na trgu in nižje cene za čim več potrošnikov.

Drugi skupinski nakup elektrike in plina 

Drugi skupinski nakup elektrike in plina, ki smo ga izpeljali v letu 2017, je bil še uspešneji od prvega. Dobavitelja električne energije in/ali plina je z nami zamenjalo več kot 13.200 gospodinjstev, sklenjenih je bilo več kot 15.700 pogodb, skupaj pa so gospodinjstva prihranila več kot 1,2 mio EUR.

Rezultati so presegli pričakovanja

Rezultati so celo presegli naša pričakovanja. Tudi drugi skupinski nakup je imel "dodano vrednost" za vse potrošnike, torej tudi tiste, ki v skupinskem nakupu niso sodelovali, so jim pa njihovi ponudniki v želji ohraniti njihovo zvestobo, znižali cene.

zamenjaj in prihrani3

Tretji skupinski nakup elektrike in plina

Tretji skupinski nakup elektrike in plina smo zaključili junija 2019.Tudi tokrat je bil odziv potrošnikov zelo dober, žal pa ne tudi odziv dobaviteljev, saj nismo bili zadovoljni z na licitaciji doseženimi tarifami.

Zmagovalne tarife so bile na primerljivem nivoju akcijskih ponudb različnih dobaviteljev, zato je bilo v okviru kampanje sklenjenih le približno 1000 pogodb. Poudarjamo pa, da so nekateri ponudniki že od začetka te kampanje ZPS ponudili ali obljubili nove ponudbe za potrošnike.

Potrošnikom smo tako svetovali, naj skrbno preverijo pogoje novih ponudb in naj se ne osredotočijo le na ceno (tarifo), ampak tudi na morebitne vezave, pogodbene kazni in druge stroške.

Vsekakor je jasno, da brez kampanje ZPS “Zamenjaj in prihrani #3”, novih, ugodnejših ponudb za potrošnike na trgu ne bi bilo.

Zamenjaj in prihrani #1, #2, #3

ZPS: Eno leto po kampanji `Zamenjaj in prihrani´: Ostanite aktivni!
13. januar 2016

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju