Brez potvorb, a ne vedno kakovostna. Višja cena pa ne pomeni avtomatično tudi boljše kakovosti: najbolje se je na testu odrezala tuna trgovske blagovne znamke.
Na tokratni test smo uvrstili 12 vzorcev tunine v konzervi, deset v oljčnem in dva v ekstra deviškem oljčnem olju.
-
Kemijske lastnosti (45 odstotkov skupne ocene)
V laboratoriju smo pozornost najprej namenili napakam: izmerili smo delež koščkov mesa v vzorcih in ocenili druge pomanjkljivosti: odpiranje, napake in rjo na konzervi, vsebnost tujkov, kristalov struvit, lusk, kosti in ostankov kože. Preverili smo morebitno obarvanje tunine (zeleno, rjavo, temni ali oksidirani deli) ter delež gobastih, skrčenih in rdečih mišic.
Svežino tunine smo preverili z analizo vsebnosti histamina in skupnega hlapnega bazičnega dušika (TVB-N), svežino olja pa s peroksidnim številom.
Z analizo DNK smo potrdili vrsto tuna in z maščobnim razklopom kakovost olja.
Preverili smo vsebnost onesnaževal: kadmija in živega srebra z mejo zaznave 0,001 mg/kg in vsebnost kositra, ki bi lahko iz embalaže prehajal v živilo, z mejo zaznave 0,01 mg/kg.
Primerjali smo tudi ujemanje navedene neto količine in neto ploda z analiziranim ter vsebnost vode in soli v izdelku.
-
Senzorične lastnosti (45 odstotkov skupne ocene)
V laboratoriju je skupina strokovnjakov ocenila senzorične lastnosti tunine in oljčnega olja. Pri tunini so ocenili videz (kompaktnost in barvo), teksturo, okus in vonj, pri oljčnem olju pa barvo, vonj, okus in bistrost.
-
Označba (10 odstotkov skupne ocene)
Označevanje smo ocenjevali v skladu z Uredbo 1169/2011 o zagotavljanju informacij o živilih potrošnikom. Pri oceni smo upoštevali velikost črk, čitljivost in kontrast, ime izdelka, navedbo proizvajalca, neto težo in navedbo hranilne vrednosti, navodila za shranjevanje in uporabo, predstavitev v slovenskem jeziku ter navedbo vrste, kraja in orodja ulova tuna.
-
Osnovna zakonodaja in smernice
Uredba (EGS) št. 1536/92 o skupnih tržnih standardih za konzervirani tun in palamido, Pravilnik o količinah predpakiranih izdelkov (Uradni list RS, št. 110/02 in 89/08), Uredba (ES) št. 1169/2011 o zagotavljanju informacij o živilih potrošnikom in Uredba (ES) št. 1881/2006 o določitvi mejnih vrednosti nekaterih onesnaževal v živilih, Uredba (ES) št. 1924/2006 o prehranskih in zdravstvenih trditvah na živilih, Zakon o varstvu potrošnikov (Uradni list RS, št. 98/04), Zakon o varstvu potrošnikov pred nepoštenimi poslovnimi praksami (Uradni list RS, št. 53/07).
Tunina na testu
- Almare (Hofer), koščki tune v oljčnem olju
- Athena (Eurospin), tunina v oljčnem olju
- Delamaris, tunina v oljčnem olju
- Eva, fileti tuna v oljčnem olju
- Mercator, koščki tune v oljčnem olju
- Nixe (Lidl), tun v kosu v oljčnem olju
- Rio mare extra, tunina v ekstra deviškem oljčnem olju
- Rio mare leggero, tunina v ekstra deviškem oljčnem olju
- Rio mare, tunina v oljčnem olju
- Rio mare, tunina v oljčnem olju (ulovljeno na trnek)
- Spar, koščki tune v oljčnem olju
- Tuš, kosi tune v oljčnem olju
Odklenite si dostop za ogled testa in ocen izdelkov
Ocene vam povedo, kako so se izdelki izkazali v naših neodvisnih testiranjih.
Katere informacije test vključuje?
- Ali višja cena pomeni tudi boljšo kakovost?
- Ali je vsebina prava in 'sveža'?
- Kakšne so razlike v maščobi in ali je prisotna odvečna sol?
- Ali je bilo v testiranih izdelkih prisotno živo srebro?
- Ali je bil ulov tun trajnosten?
Vsebina le za člane ZPS.
Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije
ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.
Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:
- Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
- Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
- Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
- Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike
Že od 69,60 € / na leto
Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.