AVOVA Sperling-Fix i-Size
Avionaut Cosmo
Avionaut Sky 2.0
Besafe Stretch
Besafe Stretch B
Besafe iZi Go Modular X1 i-Size
Besafe iZi Go Modular X1 i-Size + iZi Modular i-Size base
Besafe iZi Go Modular X2 i-Size
Besafe iZi Go Modular X2 i-Size + iZi Modular i-Size base
Besafe iZi Modular X1 + iZi Modular i-Size Base
Besafe iZi Twist
Besafe iZi Twist B
Britax Römer Advansafix i-Size
Britax Römer Adventure Plus
Britax Römer Adventure Plus 2
Britax Römer Baby-Safe 3 i-Size
Britax Römer Baby-Safe 5Z2
Britax Römer Baby-Safe 5Z2 + Flex Base 5Z
Britax Römer Baby-Safe iSense
Britax Römer Baby-Safe iSense + Flex Base iSense
Kako smo testirali
7. junij 2024 Dodaj test med priljubljene
Tako kot vse ostale izdelek tudi otroške avtosedeže kupimo kot običajni potrošniki. Pri tem testu sodeluje več kot petnajst potrošniških organizacij, izvajamo ga skupaj z avtomobilskimi klubi. Vse avtosedeže preizkusimo v različnih kombinacijah, ki se razlikujejo po načinu pritrditve (Isofix, varnostni pas, oporna noga, zapenjalni trak, sedež obrnjen naprej oziroma nazaj ...). Pri testiranju se opiramo na metodologijo, ki je strožja od zahtev uradnih inštitucij.
Izračun skupne ocene
- Varnost 50%
- Preprostost uporabe 40%
- Ergonomija 10%
- Nevarne snovi 0%
- Skupna ocena: 100%
Dokončna zamenjava standardov
Prodaja otroških avtosedežev, ki ustrezajo standardu UN 44 (R44), je v Evropski uniji že zdaj zelo omejena, na policah trgovina so lahko zgolj še zadnji kosi, ki so ostali v zalogi. Od 1. septembra 2024 bo tudi zanje veljala prepoved prodaje. Poudarjamo, da to ne pomeni tudi prepovedi uporabe, torej lahko v sedežih R44 še naprej vozite otroke brez omejitev.
Tudi sicer bo imela dokončna prepoved prodaje majhen vpliv na starše, saj je večina sodobnih vozil opremljenih s pritrditvenimi točkami Isofix vsaj na dveh sedežih, na trgu pa je tudi dovolj modelov, ki ustrezajo novemu standardu R129 in omogočajo pritrditev v vozilo z avtomobilskim varnostnim pasom.
Edino težavo bi lahko predstavljal prevoz otrok, manjših od enega metra na sprednjem (sovoznikovem) sedežu, v tretji sedežni vrsti, v avtodomih ali starodobniki, saj praktično ni lupinic, ki bi ustrezale standardu R129 in jih ne bi bilo treba pritrditi v točke Isofix.
Opis posameznih meril
Varnost (50 odstotkov skupne ocene)
Avtosedeže smo preverili na levem in desnem zadnjem sedežu med čelnim (64 km/h) in bočnim (27 km/h) trkom, pri čemer smo jih pritrdili na karoserijo VW pola VI. V sedeže, v katerih sedi otrok s pogledom naprej, smo namestili največjo in najmanjšo predpisano varnostno lutko, v tisti, kjer otrok sedi s pogledom nazaj, pa največjo. Preverili smo tudi uporabo varnostnega pasu in zapenjanje ter stabilnost avtosedeža na sedežu avtomobila.
Preprostost uporabe (40 odstotkov skupne ocene)
Ocenili smo možnost napačne uporabe, pripenjanje in odpenjanje otroka, nameščanje in odstranjevanje sedeža iz avtomobila, spreminjanje sedeža za večjega/manjšega otroka, navodila in opozorila za uporabo, možnost čiščenja prevlek in kakovost izdelave nekaterih delov sedeža.
Ergonomija (10 odstotkov skupne ocene)
Z otroki in lutkami smo v testnih avtomobilih preverili, koliko prostora avtosedeži zasedejo na zunanjih sedežih zadaj in na srednjem sedežu, če na njem lahko po navodilih proizvajalca sedi otrok. Pri tem nas je zanimalo, koliko prostora ima otrok v sedežu, koliko prostora sedež zasede v avtomobilu, kakšen je položaj otroka v njem (nagib naslona, prostor za noge ...) in kakšno je udobje otroka med sedenjem (podloga nog, oblazinjenje, gole površine, vidljivost iz sedeža ...).
Nevarne snovi (0 odstotkov skupne ocene)
V laboratoriju smo preverili, ali je v tekstilu in drugih materialih, ki lahko pridejo v stik z otrokom, katera od škodljivih snovi: policiklični aromatični ogljikovodiki, ftalati, zaviralci gorenja, mehčala, fenolne in organokositrne spojine, formaldehid in težke kovine.
Znižanje ocene
- Če je ocena za varnost ali uporabnost slabša od dobro, ocena za nevarne snovi pa slabša od povprečno, se drseče zniža skupna ocena.
- Če je ocena za čelni ali bočni trk slabša od povprečno, ocena za zasnovo sedeža pa slabša od dobro, se drseče zniža ocena za varnost.
- Če je ocena za napačno uporabo, pripenjanje otroka ali namestitev v vozilo slabša od dobro, se drseče zniža ocena za preprostost uporabe.
Kaj smo ugotovili na testu?
7. junij 2024 Dodaj test med priljubljene
Odklenite si dostop za ogled testa in ocen izdelkov
Ocene vam povedo, kako so se izdelki izkazali v naših neodvisnih testiranjih.
Katere informacije test vključuje?
- Kako dobro zaščitijo otroka v primeru čelnega trka?
- Kako dobro zaščitijo otroka v primeru bočnega trka?
- Kako preprosti so za uporabo?
- Kako ergonomsko so oblikovani?
- Ali materiali vsebujejo zdravju škodljive snovi?
Cena: 0,00 €
(Dostop do članka: 2 leti)
Največ težav zaradi napačne uporabe
7. junij 2024 Dodaj test med priljubljene
Odklenite si dostop za ogled testa in ocen izdelkov
Ocene vam povedo, kako so se izdelki izkazali v naših neodvisnih testiranjih.
Katere informacije test vključuje?
- Kako dobro zaščitijo otroka v primeru čelnega trka?
- Kako dobro zaščitijo otroka v primeru bočnega trka?
- Kako preprosti so za uporabo?
- Kako ergonomsko so oblikovani?
- Ali materiali vsebujejo zdravju škodljive snovi?
Cena: 0,00 €
(Dostop do članka: 2 leti)
Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije
ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.
Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:
- Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
- Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
- Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
- Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike
Že od 69,60 € / na leto
Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.