
Bridgestone Turanza 6

Continental PremiumContact 7

Debica Presto UHP 2

Dunlop Sport Maxx RT2

Falken Ziex ZE 310 EcoRun

Fulda SportControl 2

Goodride Solmax 1

Goodyear EfficientGrip Performance 2

Hankook Ventus Prime4

Kumho Ecsta HS52

Linglong Sport Master

Michelin Primacy 4+

Nexen N´Fera Primus

Sailun Atrezzo ZSR2

Semperit Speed-Life 3

Vredestein Ultrac
Kako smo testirali
7. marec 2024
Dodaj test med priljubljene
Enako kot običajni potrošniki, anonimno, smo v trgovinah po celotni Evropi kupili 16 različnih letnih pnevmatik velikosti 215/55 R17. Vse smo z istim testnim programom preizkusili v akreditiranem laboratoriju.
Izračun skupne ocene
Varnost: 70%
Okoljske lastnosti: 30%
Skupna ocena: 100%
Podrobna obrazložitev posameznih meril
Varnost (70 odstotkov skupne ocene)
Sestavljena je iz lastnosti na suhi (40 odstotkov) in mokri (60 odstotkov) cesti.
Na suhi cesti preverjamo vodljivost, udobje med vožnjo, obnašanje v kritičnih situacijah in izmerimo zavorno pot na suhem asfaltu od hitrosti 100 km/h do ustavitve.
Na mokri cesti izmerimo zavorno pot na mokrem asfaltu in mokrem betonu od hitrosti 80 km/h do ustavitve, ocenimo obnašanje pri splavanju prečno in vzdolžno, vodljivost in opravimo vožnjo v krogu na meji oprijema pnevmatike.
Okoljske lastnosti (30 odstotkov skupne ocene)
Pričakovano življenjsko dobo izračunamo na podlagi vožnje v konvoju in meritev na testni mizi. Hkrati opravimo meritev obrabe oziroma izgube materiala, drobnih delcev, in sicer z izračunom izgube teže med testno vožnjo.
V oceno učinkovitosti sta zajeta teža pnevmatike in poraba goriva, ocena hrupnosti pa zajema izmerjen hrup v notranjosti, pri hitrosti od 130 km/h do 30 km/h na asfaltni in betonski podlagi, in zunanjosti avtomobila pri konstantni hitrosti 80 km/h na asfaltu.
Ocena trajnosti združuje vrsto podatkov, ki jih deloma pridobimo tudi od proizvajalcev, med njimi: država proizvodnje, morebitni okoljski certifikati proizvodnega obrata, ali gre za prenovljeno pnevmatiko, ali so na pnevmatiki ostanki proizvodnje …
Znižanje ocene
Če je ocena za lastnosti na suhem ali mokrem nižja od dobro (60), to z drsečim znižanjem ocene vpliva na oceno varnosti in posledično tudi na skupno oceno.
Brez zares slabih ocen, a vendarle z razlikami
7. marec 2024
Dodaj test med priljubljene
Za letošnji test letnih pnevmatik smo izbrali velikost 215/55 R17, ki je namenjena avtomobilom srednjega razreda, kompaktnim športnim terencem in srednje velikim enoprostorcem.
Na testu smo jih namestili na platišča Volkswagna T-Roc, na splošno gledano pa je celotna slika bolj pozitivna, kot smo vajeni. Med 16 preizkušenimi pnevmatikami ni nobene, ki je ne bi priporočali.
Razlike med njimi seveda so in lahko pretehtajo pri odločitvi ob upoštevanju lastnega sloga vožnje.
Pri varnosti ne bi smelo biti veliko prostora za kompromise
Pnevmatika je edina vez med avtomobilom in voziščem. Kot dobre, brez konkretnejših pomanjkljivosti tako na suhi kot na mokri cesti, so se izkazale pnevmatike Continental, Michelin in Kumho.
Pnevmatiki Dunlop in Vredestein sta pri varnosti sicer še ujeli dobro oceno, a imata nekaj pomanjkljivosti na mokri cesti: Dunlopova pri vodenju in zavorni poti, Vredesteinova pa je od najboljših nekoliko šibkejša pri oprijemu, denimo med vožnjo v ovinku.
Povprečne so lahko na suhem tudi dobre
Preostalih enajst pnevmatik se je pri oceni varnostnih meril izkazalo za povprečne. Pravzaprav gre večinoma za uravnoteženo povprečje, kar pomeni, da se z nekaterimi pomanjkljivostmi ubadajo tako na suhi kot na mokri cesti.
Omeniti velja daljšo zavorno pot, a tudi nekaj težav pri vodljivosti in samem občutku na volanskem obroču. Debica, Hankook in Fulda od drugih za varnost povprečno ocenjenih pnevmatik pozitivno izstopajo na suhi cesti, kjer so si zaslužile dobro oceno.
Najboljši in najslabši rezultati
ZPS nasvet
Pri nakupu pnevmatik ob skupni oceni in ceni upoštevajte še dodatna merila, povezana z vašim načinom vožnje in uporabo avtomobila.
Zagotovo boste najmanj zgrešili z nakupom pnevmatik, ki so uravnotežene tako po varnostnih kot okoljskih merilih: Continental PremiumContact 7, Michelin Primacy 4+ in Kumho Ecsta HS52.
Zaradi ugodne cene ima pnevmatika Kumho tudi dobro razmerje med ceno in kakovostjo. Pred dokončno izbiro vedno preverite ceno pri več ponudnikih.
Ugotovili smo, da lahko cenovne razlike med posameznimi ponudniki, ki smo jih preverili, dosežejo tudi več kot 25 odstotkov.
Avtor: Boštjan Okorn
Okoljske lastnosti
7. marec 2024
Dodaj test med priljubljene
Na skupno oceno vplivajo tudi okoljske lastnosti, pri oceni katerih upoštevamo številna merila, ki vplivajo na življenjsko dobo pnevmatike, porabo goriva, njihovo hrupnost in tudi na neposredno onesnaževanje okolja s trdimi delci.
Pri tej oceni upoštevamo morebitne okoljske certifikate in poreklo pnevmatike.
Med sedmimi dobro ocenjenimi po okoljskih merilih se je najbolje izkazala pnevmatika Goodyear, ki je le za odtenek oddaljena od zelo dobre ocene, odlikuje pa jo predvsem dobra okoljska uravnoteženost.
Blizu je tudi Michelinova, ki je v primerjavi s pnevmatiko Goodyear nekoliko boljša po obrabi.
Vpliv življenjske dobe in teže
Za voznike, ki prevozijo veliko kilometrov, je pomembno, da imata omenjeni pnevmatiki eno od najdaljših predvidenih življenjskih dob, z obema bi morali prevoziti najmanj 60.000 kilometrov, preden bosta zreli za zamenjavo.
Podobno kilometrino omogoča tudi Continentalova, medtem ko je povsem v vrhu pnevmatika Kumho s 70.000 kilometri.

Continental PremiumContact 7

Kumho Ecsta HS52
Najtežji pnevmatiki
Pnevmatiki Continental in Kumho sta s težo več kot 10 kilogramov najtežji med primerjanimi modeli, zato sta pri tem merilu izgubili nekaj točk.
Najlažja pnevmatika
Najlažja je pnevmatika Bridgestone z 8,8 kilograma, večina preostalih je težkih okrog 9,5 kilograma. Teža sicer skupaj z oceno za porabo goriva, kjer so razlike manjše, sestavlja oceno za učinkovitost.
Pomanjkljiva ocena zaradi izjemno kratke življenjske dobe
Pogled na letošnje strnjene rezultate testa letnih pnevmatik razkrije zgolj eno pomanjkljivo oceno pri enem od dveh glavnih meril.
"Prislužila" si jo je pnevmatika Vredestein zaradi izjemno kratke življenjske dobe, saj je edina na testu, s katero boste pred zamenjavo prevozili manj kot 30.000 kilometrov – torej več kot pol manj kot z najboljšimi.
Pnevmatika za le nekaj tisoč kilometrov na leto
Takšno pnevmatiko odsvetujemo za nakup tistim, ki se veliko vozijo, na drugi strani pa je lahko, tudi zaradi zgoraj opisane dobre ocene za varnost, zanimiva za tiste, ki prevozijo le nekaj tisoč kilometrov na leto.
Naj spomnimo, da je treba vsako pnevmatiko po približno petih do sedmih letih uporabe zamenjati, saj je material takrat postaran in ne zagotavlja več optimalnih lastnosti.
Avtor: Boštjan Okorn
Tabela (in članek) iz revije
7. marec 2024
Dodaj test med priljubljene
Odklenite si dostop za ogled testa in ocen izdelkov 
Ocene vam povedo, kako so se izdelki izkazali v naših neodvisnih testiranjih.
Katere informacije test vključuje?
- So bile na testu tudi pnevmatike brez konkretnejših pomanjkljivosti tako na suhi kot na mokri cesti?
- Ali so med dobro ocenjenimi tudi z dobrimi ocenami okoljskih meril?
- Kakšna je najdaljša predvidena življenjska doba testiranih pnevmatik?
- Ali teža pnevmatike vpliva tudi na njeno življensko dobo?
- Z nakupom katerih pnevmatik boste najmanj zgrešili?
Cena: 5,90 €
(Dostop do članka: 2 leti)
Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije
ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.
Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:
- Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
- Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
- Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
- Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike
Že od 69,60 € / na leto
Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.