Na trg vsako leto prihajajo novi, še boljši in bolj učinkoviti kozmetični izdelki. Sprašujemo se, zakaj, če so že prejšnji izbrisali vse gube. Oglaševalci obljubljajo rezultate, ki jih boste lahko opazili s prostim očesom, skoraj primerljive tistim, ki jih dosežejo s posegi lepotne kirurgije.
"Proti gubam", "proti staranju", "pomlajena koža", "izbriše znake staranja" je le nekaj obljub na embalaži in v oglasih za kreme proti gubam. Žal gre za pretirane izjave, gube tudi po uporabi krem z "novimi čudežnimi in izboljšanimi formulami" na koncu ostanejo tam, kjer so.
Torej sploh ni smiselno uporabljati krem proti gubam? Pravzaprav tudi to ni čisto res, saj so med izdelki razlike – na tokratnem testu so se nekatere kreme izkazale celo za dobre, a revolucije ne pričakujte. Naš test razkriva, kaj lahko pričakujete od krem za zmanjševanje gub in kako pomembna je vsakodnevna nega obraza.
Vse kreme smo kupili v trgovini kot običajni potrošniki. Proizvajalci oz. trgovci za izbor niso vedeli in nanj niso imeli vpliva. Preizkusili smo jih v neodvisnih akreditiranih laboratorijih. Naši kriteriji so običajno ostrejši od golega preverjanja standarda in varnosti, saj obravnavamo tudi uporabnost izdelka, okoljevarstvo in ostale vidike, pomembne pri vsakdanji uporabi. Objava rezultatov testa je dovoljena le v medijih potrošniških organizacij, kjer niso objavljena oglasna sporočila.
Na mednarodnem primerjalnem testu smo preizkusili 20 krem v različnih cenovnih razredih, za katere proizvajalci obljubljajo, da bodo odpravile gube. Objavljamo rezultate za 12 izdelkov, ki so na voljo v slovenskih spletnih in običajnih trgovinah, lekarnah in drogerijah. V laboratoriju smo preverili učinkovitost zmanjševanja gub in vlaženje kože. Kreme so na praktičnem delu preizkusile udeleženke testa. Preverili smo tudi označevanje in navedbe na izdelkih.
Izračun skupne ocene:
- Učinkovitost 70%
- Uporaba 20%
- Označevanje 10%
- Skupna ocena 100%
Učinkovitost (70 odstotkov skupne ocene),
Preverjali smo učinkovitost zmanjševanja gub (50 odstotkov skupne ocene) in učinkovitost vlaženja (20 odstotkov skupne ocene).
Vse kreme smo skladno s pravili potrošniškega testiranja anonimizirali. Vsak izdelek je preizkusilo 30 udeleženk, starih od 30 do 70 let. Kremo so uporabljale po metodi "razdeljenega obraza" – na eni polovici so uporabljale standardno mešanico kreme (placebo), na drugi pa anonimiziran izdelek s testa. Kremo so si nanesle dvakrat na dan (zjutraj in zvečer), štiri tedne (28 dni).
Pred začetkom testa in po 28 dneh uporabe kreme smo opravili meritve, s katerimi smo ocenili spremembe:
- učinkovitost zmanjševanja gub: izmerjena v periorbitalnem predelu (okoli oči, kjer nastajajo gubice, t. i. vranje tačke) s sistemom Primos 3D, ki omogoča zaznavanje najmanjših sprememb globine gub, nevidnih s prostim očesom;
- učinkovitost vlaženja: meritve smo opravili s korneometrom, ki meri električno kapacitivnost kože.
Uporaba (20 odstotkov skupne ocene)
Udeleženke testa so po štirih tednih uporabe anonimiziranih izdelkov izpolnile poseben vprašalnik za oceno kozmetičnih lastnosti, med drugim so ocenjevale konsistenco, porazdelitev, vpijanje in vonj. Poleg tega smo jih vprašali tudi o zaznavanju učinkovitosti, med drugim vlaženja, glajenja gub in elastičnosti kože.
Označevanje (10 odstotkov skupne ocene)
Preverili smo skladnost označevanja s predpisi (Uredba o kozmetičnih izdelkih št. 1223/2009) in prisotnost dodatnih informacij, ki so koristne za potrošnika in niso zakonsko obvezne. Preverili smo tudi prisotnost trditev, ki so po našem mnenju zavajajoče in uporabljene v tržne namene (hipoalergen, dermatološko preizkušen, brez parabenov/konzervansov/drugih snovi) ter jih kaznovali z odvzemom točk.
Odklenite si dostop za ogled testa in ocen izdelkov
Ocene vam povedo, kako so se izdelki izkazali v naših neodvisnih testiranjih.
Katere informacije test vključuje?
- Kaj lahko pričakujete od krem za zmanjševanje gub?
- Kaj vpliva na staranje kože?
- Kako pomembna je vsakodnevna nega obraza?
- Katere aktivne sestavine vsebujejo kreme za zmanjševanje gub?
- Ali višja cena zagotavlja tudi boljšo kakovost?
- Kako lahko sami poskrbimo, da bo kakšna guba manj?
Vsebina le za člane ZPS.
Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije
ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.
Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:
- Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
- Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
- Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
- Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike
Že od 69,60 € / na leto
Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.