Kako smo testirali
6. junij 2025
Dodaj test med priljubljene
V evropski raziskavi je ob koncu leta 2024 sodelovalo 30.446 potrošnikov iz Belgije, Češke, Danske, Italije, Nizozemske, Portugalske, Slovaške, Slovenije (1186) in Španije.
Odgovarjali so na različna vprašanja o pametnih telefonih, ki jih trenutno uporabljajo, pa tudi o prejšnjem telefonu, predvsem, kako dolgo so ga uporabljali in kaj je bil razlog za zamenjavo. Poseben sklop vprašanj je bil namenjen praktičnim izkušnjam z uporabo telefona in morebitnih težav z njim.
Na osnovi teh odgovorov smo izračunali dva indeksa:
Indeks zadovoljstva
Zadovoljstvo pri uporabi telefona oziroma izbranih funkcij, so sodelujoči izražali na lestvici od 1 do 10, povprečno oceno posamezne blagovne znamke pa smo nato upoštevali v indeksu zadovoljstva (od 10 do 100 točk). Rabljeni in obnovljeni izdelki v izračun niso bili vključeni.
Indeks zanesljivosti
V raziskavi so potrošniki poročali o tehničnih težavah in njihovi resnosti, kar smo združili s starostjo telefona. Na ta način smo izračunali standardizirani indeks zanesljivosti, izražen na lestvici od 0 do 100 – višja kot je vrednost, bolj zanesljiva je naprava. Tudi tu rabljenih in obnovljenih telefonov nismo upoštevali v analizi.
Za bolj objektivno primerjavo med državami in vrstami naprav smo vse ocene dodatno statistično prilagodili z analizo GLM. Na ta način smo upoštevali morebitne razlike med trgi, uporabniškimi navadami in velikostjo vzorcev, kar izboljšuje zanesljivost primerjav med znamkami.
Zamenjamo jih prej kot v petih letih
6. junij 2025
Dodaj test med priljubljene
Odklenite si dostop za ogled testa in ocen izdelkov 
Ocene vam povedo, kako so se izdelki izkazali v naših neodvisnih testiranjih.
Katere informacije test vključuje?
- Katere znamke telefonov so po mnenju potrošnikov najbolj zanesljive?
- Koliko pomena potrošniki pripisujejo zanesljivosti in koliko življenjski dobi?
- Katere so najpogostejše težave posameznih znamk?
- Kolikšni so tržni deleži najbolj priljubljenih znamk?
- Katere znamke telefonov zdržijo najdlje?
Cena: 1,00 €
(Dostop do članka: 2 leti)
Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije
ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.
Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:
- Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
- Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
- Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
- Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike
Že od 69,60 € / na leto
Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.