Sortiraj po:

Kako smo testirali

6. junij 2025 Dodaj test med priljubljene

V evropski raziskavi je ob koncu leta 2024 sodelovalo 30.446 potrošnikov iz Belgije, Češke, Danske, Italije, Nizozemske, Portugalske, Slovaške, Slovenije (1186) in Španije.

Odgovarjali so na različna vprašanja o pametnih telefonih, ki jih trenutno uporabljajo, pa tudi o prejšnjem telefonu, predvsem, kako dolgo so ga uporabljali in kaj je bil razlog za zamenjavo. Poseben sklop vprašanj je bil namenjen praktičnim izkušnjam z uporabo telefona in morebitnih težav z njim.

Na osnovi teh odgovorov smo izračunali dva indeksa:

Indeks zadovoljstva

Zadovoljstvo pri uporabi telefona oziroma izbranih funkcij, so sodelujoči izražali na lestvici od 1 do 10, povprečno oceno posamezne blagovne znamke pa smo nato upoštevali v indeksu zadovoljstva (od 10 do 100 točk). Rabljeni in obnovljeni izdelki v izračun niso bili vključeni.

Indeks zanesljivosti

V raziskavi so potrošniki poročali o tehničnih težavah in njihovi resnosti, kar smo združili s starostjo telefona. Na ta način smo izračunali standardizirani indeks zanesljivosti, izražen na lestvici od 0 do 100 – višja kot je vrednost, bolj zanesljiva je naprava. Tudi tu rabljenih in obnovljenih telefonov nismo upoštevali v analizi.

Za bolj objektivno primerjavo med državami in vrstami naprav smo vse ocene dodatno statistično prilagodili z analizo GLM. Na ta način smo upoštevali morebitne razlike med trgi, uporabniškimi navadami in velikostjo vzorcev, kar izboljšuje zanesljivost primerjav med znamkami.

Zamenjamo jih prej kot v petih letih

6. junij 2025 Dodaj test med priljubljene

Odklenite si dostop za ogled testa in ocen izdelkov

Ocene vam povedo, kako so se izdelki izkazali v naših neodvisnih testiranjih.

Katere informacije test vključuje?

  • Katere znamke telefonov so po mnenju potrošnikov najbolj zanesljive?
  • Koliko pomena potrošniki pripisujejo zanesljivosti in koliko življenjski dobi?
  • Katere so najpogostejše težave posameznih znamk?
  • Kolikšni so tržni deleži najbolj priljubljenih znamk?
  • Katere znamke telefonov zdržijo najdlje?

Cena: 1,00 €

(Dostop do članka: 2 leti)

Želim neomejen dostop do vseh vsebin ZPS

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju