
- Podrobnosti
Evropska komisija je kaznovala podjetje Guess z €39.821.000 zaradi omejevanja čezmejne prodaje njihovih izdelkov na skupnem trgu Evropske unije (`geo-blocking´).
V preiskavi so ugotovili, da je podjetje Guess v pogodbah z distributerji omejevalo:
1. uporabo znamke Guess za oglaševanje v tujih spletnih iskalnikih.
2. Prodajo izdelkov brez predhodne odobritve podjetja Guess, ki si je pridržalo popolno diskrecijsko pravico, ki pa ni bila utemeljena z jasno določenimi kriteriji.
3. Prodajo potrošnikom, ki prebivajo izven avtoriziranega območja prodajalca.
4. Prodajo med avtoriziranimi prodajalci in distributerji.
5. Neodvisno določanje cen izdelkov.
Te prakse so onemogočale potrošnikom čezmejno nakupovanje in izkoriščanje prednosti skupnega evropskega trga, kot je večja izbira in bolj konkurenčne cene. Prizadeti so bili predvsem potrošniki v srednji in vzhodni Evropi. V okviru preiskave so ugotovili, da so bile cene v nekaterih državah - Bolgariji, Hrvaški, Češki, Estoniji, Madžarski, Latviji, Litvi, Poljski, Romuniji, Slovaški in Sloveniji za 5-10% višje kot v drugih državah članicah EU.
Komisarka za konkurenco Margrethe Vestager: "Podjetje Guess je z distribucijski dogovori preprečevalo potrošnikom čezmejno nakupovanje na tak način, da je trgovcem prepovedalo čezmejno oglaševanje in prodajo. To je omogočalo vzdrževanje visokih cen, še posebej v srednji in vzhodni Evropi."