Revija ZPStest
Neodvisne informacije za sodobnega potrošnika

- Podrobnosti
Podoba znaka ZPStest
Znak ZPStest je izdelan za vsak preizkušeni izdelek posebej. S tem je zagotovljeno, da je na znaku zapisan rezultat, ki ga je na primerjalnem testu dosegel prav ta izdelek.
Na znaku ZPStest so naslednje informacije
(kliknite za povečavo)
Komu je namenjen znak ZPStest?
Znak ZPStest je namenjen predvsem slovenskim potrošnikom, saj jim bo v bogati ponudbi istovrstnih izdelkov pomagal izbrati tiste, ki so bili na neodvisnih primerjlnih testih dobro ocenjeni. Cena izdelka ni eden od kriterijev za ocenjevanje kakovosti.
Zakaj smo se odločili za ta korak?
Uporaba rezultatov neodvisnega primerjalnega testiranja ni ustrezno urejena, zakonodaja pa ne sankcionira napačne oziroma za potrošnike zavajajoče uporabe rezultatov, ki jih predstavljajo ponudniki izdelkov in storitev. Zato smo se, enako kot so to pred nami že storile nekatere največje potrošniške organizacije v Evropi (denimo britanski Which? in nemški Stiftung Warentest), odločili, da bomo rezultate opravljenih testov predstavili širši javnosti.
Znak ZPStest vsebuje informacije, ki so rezultat neodvisnega primerjalnega testiranja.
Evropske potrošniške organizacije običajno skupaj izvajamo neodvisne primerjalne teste v izbranem laboratoriju, lahko tudi v različnih, vendar takrat vsi laboratoriji pri svojem delu uporabljajo enake testne metode. Ocena, ki jo na testu dobi izdelek, ne odraža zgolj njegove tehnične kakovosti, ampak tudi njegove druge lastnosti, na primer kakšna je njegova uporabna vrednost za potrošnika in kako vpliva na okolje. Prav zato so testne informacije zaradi velike dodane vrednosti zelo pomembne za potrošnike in so lahko zanesljivo vodilo pri odločanju o nakupu.
Neodvisno primerjalno testiranje – naša prednost
Rezultati testov, ki jih objavljamo v reviji ZPStest in na naši spletni strani, so nekaj posebnega, saj so zares neodvisni. Izdelke, ki jih testiramo, anonimno kupimo v trgovini. S tem zagotovimo, da so na testu izdelki takšne kakovosti in takšnih lastnosti, kot so na voljo potrošnikom. Dokler testiranje ni končano, proizvajalci ne vedo, da so njihovi izdelki sodelovali na testu. Med preizkušanjem se ne posvečamo samo tehničnim lastnostim ali skladnosti izdelka s svetovnimi in evropskimi standardi, ampak preverjamo tudi praktično uporabnost izdelka, njegovo funkcionalnost, trajnost, stroške uporabe, njegovo okoljsko sprejemljivost, pa tudi družbeno odgovornost ponudnikov in podobno.
Ker so testiranja zelo draga in ker je vedno več enakih izdelkov mogoče kupiti v večih državah, so potrošniške organizacije ustanovile neprofitno organizacijo za izvajanje potrošniških testov in raziskav ICRT (International Consumer Research and Testing), ki združuje 40 potrošniških organizacij in skrbi za koordinacijo pri izdelavi programov testiranja, izbiri usposobljenih in neodvisnih laboratorijev in tudi samega testiranja.
Članice ICRT izvedemo več kot 100 skupnih testov letno, v to številko pa niso vključeni številni nacionalni testi, katerih število je odvisno tudi od posebnosti trga in od finančnih virov, ki jih imajo potrošniške organizacije za tovrstna testiranja. Članice v svojih revijah in na spletnih straneh ne objavljamo komercialnih oglasov. Zveza potrošnikov Slovenije je članica ICRT že od leta 1993.
Zveza potrošnikov Slovenije je od septembra 2006 do septembra 2009 kot partner sodelovala v projektu, ki ga je sofinancirala Evropska unija oziroma DG Sanco, koordinirala pa ICRT. S tem smo pridobili dodatna znanja in izkušnje za še bolj tvorno sodelovanje pri primerjalnem testiranju, hkrati pa smo s projektom popolnoma vpeti v sistem potrošniškega primerjalnega testiranja, kar nam omogoča, da na teste večkrat pošljemo tudi izdelke, kupljene v Sloveniji.
Izdelki z znakom ZPStest
Test objavljen | Kliknite na znak za ogled | |