Vem, kaj jem. Oglase gledam z glavo!

3. december 2016

Vem, kaj jem. Oglase gledam z glavo!

Eden od treh otrok v Evropi ima težave s prekomerno težo oz. je po podatkih in metodologiji Svetovne zdravstvene organizacije debel. Slovenski otroci niso izjema. Število debelih otrok se sicer počasi zmanjšuje, a številni otroci imajo še vedno slabe prehranjevalne navade in se premalo gibljejo. Na takšno stanje negativno vplivajo tudi oglasi za živila z nezdravim prehranskim profilom, ki jih otroci zaradi mladosti in pomanjkanja izkušenj ne znajo in ne zmorejo kritično presoditi.

Prav zato smo v ZPS v okviru projekta "Vem, kaj jem. Oglase gledam z glavo!" na prijavljenih ljubljanskih osnovnih šolah v sodelovanju z Mladinsko organizacijo - Brez izgovora Slovenija izvedli interaktivne delavnice. Projekt letos sofinancira Mestna občina Ljubljana.

Mladi znajo biti kritični

Na delavnicah smo se z učenci pogovarjali o nezdravih živilih in kakšne trike uporabljajo proizvajalci pri oglaševanju in prodaji teh izdelkov. Ogledali smo si tudi povsem konkretne primere oglasov ter oglasna sporočila primerjali z resničnim prehranskim profilom živil. Učenci so se naučili, kako brati in razumeti prehranske tabele ter uporabljati brezplačno mobilno aplikacijo ZPS Veš, kaj ješ.

Odzivi mladih udeležencev (6. – 9. razred) so bili zgovorni

nz

Veliko sem izvedela o sladkorju. Od danes naprej bom preverjala količino sladkorja v izdelkih.
Sploh se mi ni sanjalo, da je v žitih toliko sladkorja.
Nočejo priznati, da se zaradi njihove hrane redimo. Izgovarjajo se na to, da ne "športamo" dovolj!
Veliko izdelkov reklamirajo kot zdrave proizvode, saj želijo tako povečati prodajo svojih izdelkov. Ko pa pogledamo na etiketo, pa je sladkorja veliko preveč, kot ga mi smemo zaužiti.

ns

Ti odzivi dokazujejo, da znajo biti mladi kritični, zato je pomembno, da se z njimi pogovarjamo o sicer vsakdanjih temah, ki pa žal preredko najdejo pot v šolske klopi. Številni učenci so sicer na delavnicah povedali, da televizijskih oglasov v splošnem ne marajo, vendar se ob tem poraja vprašanje, kako ti oglasi podzavestno vplivajo na njihovo izbiro v trgovini.

Učenci so poudarili, da jih pogosteje prepriča oglaševanje v trgovini: steklenice z njihovim imenom, igrače v embalaži, zbiranje nalepk, nagradne igre ali darila ob nakupu izdelka.

Razveselijo jih tudi promocijske akcije, pri katerih dobijo zastonj izdelek. Skrb vzbujajoče pa je dejstvo, da učenci ne prepoznajo nekaterih načinov oglaševanja oz. se jim (še) ne zdijo sporni – oglaševanje izdelkov v resničnostnih šovih in na športnih dogodkih.

Takšne delavnice so priložnost, da mladim ne predstavimo samo oglaševanih izdelkov v pravi luči, ampak jih tudi seznanimo s prikritim oglaševanjem, ki ga ne poznajo in se ga v tej starosti (še) ne zavedajo.

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju