Preverjanje dvojne kakovosti živil

22. december 2020

Preverjanje dvojne kakovosti živil

Zveza potrošnikov Slovenije je za Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano v letih od 2017 do 2020 izvajala projekt preverjanja dvojnih standardov kakovosti živil.

Leta 2017 je bil izveden najbolj obsežen pregled izdelkov v Sloveniji in Avstriji, s ciljem preveriti ali obstaja dvojni standard kakovosti živil na trgih Slovenije in Avstrije, potem ko so o razlikah poročali iz Češke, Madžarske in Slovaške, domnevna dvojna kakovost živil za zahodne in vzhodne trge Evropske unije pa je postala pomembna politična tema.

Na Zvezi potrošnikov Slovenije smo v omenjeno primerjalno analizo parov izdelkov vključili 67 vzorcev, od tega 29 parov vzorcev (1 vzorec kupljen v Sloveniji in 1 v Avstriji) in 3 trojčke vzorcev (2 vzorca kupljena v Sloveniji in 1 v Avstriji).

Med izbrani vzorci je bilo 25 vzorcev blagovnih znamk in 42 vzorcev trgovskih znamk. Izbrani vzorci so podobni tistim, ki so jih v podobno raziskavo že vključile Slovaška in Češka. Razlike, ki vplivajo na kakovost, so bile ugotovljene pri 10 od skupno 32 parov/trojčkov, torej v tretjini vzorcev. Kar 70 % razlik smo ugotovili na vzorcih trgovskih znamk.

Polovica izdelkov, pri katerih smo zaznali razlike v kakovosti, je bila opremljena z znaki, ki poudarjajo slovensko poreklo izdelka (Slovenija, moja dežela in Kakovost iz Slovenije).

Tekom pregleda ponudbe smo opazili, da je v Avstriji na voljo več mesnih in mlečnih izdelkov, ki vsebujejo več kakovostnejših sestavin, zato bi bilo smiselno s podobno projektno nalogo na podoben način v bodoče pregledati in primerjati ponudbo mesnih in mlečnih izdelkov na slovenskem in avstrijskem trgu. Predvsem pa je pomembno potrošnika nenehno usposabljati, da bo bolje razumel prebrati označbe na embalaži in z njih razbral zanj pomembne informacije, kako izbrati bolj kakovosten izdelek v ponudbi, kar je osnova za informirano izbiranje.

Kot kažejo izkušnje ZPS z drugih področij, tovrstni pregledi spodbujajo konkurenčnost in izboljšujejo kakovost izdelkov, zato je ta pregled lahko začetek skupnih naporov, da zagotovimo slovenskemu potrošniku izbiro med čim več kakovostnimi izdelki.

 

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju