Pomoč uporabnikom zdravstvenih storitev pri uveljavljanju pravic pacientov
23. december 2022

V okviru projekta, ki ga na ZPS izvajamo že vrsto let, vsi občani Mestne občine Ljubljana lahko vsak delovni dan med 9.00 in 14.00 uro pokličejo na posebno telefonsko številko, namenjeno svetovanju o pravicah pacientov.
Prav tako lahko kadarkoli pišejo po elektronski pošti na naslov [email protected] ali po navadni pošti.
Svetovalec pregleda vsebino prejetih sporočil in pacientu ustrezno svetuje, če se vsebina nanaša na področje pacientovih pravic oziroma ga, če ne gre za vprašanje o pacientovih pravicah, usmeri na pristojen organ. Projekt je namenjen tudi ozaveščanju pacientov o njihovih pravicah in dolžnostih, tudi prek vsebin na spletni strani ZPS.
V okviru projekta naslavljamo različne težave, s katerimi se soočajo pacienti. Med večjimi težavami je netransparentnost ponudnikov storitev, ki pacientom pogosto ne razložijo njihovih pravic in jim zaračunavajo storitve, ki bi lahko bile brezplačne ali jim zaračunavajo doplačila za nadstandard brez pridobitve predhodnega pisnega soglasja.
Pacienti pa v praksi zlasti težko uveljavljajo svoje pravice v primeru, ko menijo, da je bila storitev opravljena nepravilno ali neskladno z dogovorom.
Med najbolj problematični področji sta nakup korekcijskih očal (na primer uporabniki ne vidijo dobro z novimi očali, nepričakovane visoke cene in zaračunavanje pregledov, ...) ter zobozdravstvenih storitev (npr. težave z zobno protezo in podobno). Tako pritožbeni postopek po Zakonu o pacientovih pravicah kot splošne pravice po Zakonu o varstvu potrošnikov so v takih primerih neučinkoviti in neustrezni.
Težave so tudi na področju dostopnosti izbire osebnega zdravnika ter na področju določitve datuma specialistične obravnave.
Pomoč uporabnikom zdravstvenih storitev pri uveljavljanju pravic pacientov

Zakoniti načini naročanja k zdravniku: pomoč za starejše in manj vešče digitalnega poslovanja
30. avgust 2023
Naročanje k zdravniku je za mnoge Slovence postalo zapleteno, zlasti za starejše potrošnike in tiste, ki se ne znajdejo v digitalnem svetu. E-naročanje je morda korak naprej v smislu učinkovitosti in dostopnosti, vendar ne smemo pozabiti na tiste,...

Pravica do sobivanja ob bolnem otroku v zdravstvenem zavodu ali zdravilišču: kaj morajo starši vedeti?
14. junij 2023
Čas, ko je otrok v bolnišnici ali zdravilišču, je zagotovo stresen za vso družino. Da bi otroku olajšali to obdobje in zagotovili njegovo dobro počutje, zakonodaja staršem omogoča, da ostanejo s svojim otrokom v bolnišnici, stroški takšne nastanit...

Pravica do proste izbire zdravnika v Sloveniji: kako to deluje?
11. maj 2023
Ena ključnih pravic, ki jih imamo kot pacienti v Sloveniji, je pravica do proste izbire zdravnika. Ta pravica je opredeljena v Zakonu o pacientovih pravicah in nam omogoča, da izbiramo med zdravniki v okviru zdravstvenih zavodov, ki so vključeni v...

Kdaj se lahko pacient obrne na zdravnika brez napotnice?
17. april 2023
V zdravstvenem sistemu je napotnica običajno potrebna, ko se pacient želi posvetovati s specialistom. Napotnico izda osebni zdravnik, ki oceni, da je potrebno mnenje ali zdravljenje pri specialistu. Toda ali so tudi situacije, ko se lahko pacient...
Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije
ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.
Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:
- Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
- Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
- Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
- Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike
Že od 4 x 16,50 € / na leto
Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.