Pomoč uporabnikom zdravstvenih storitev pri uveljavljanju pravic pacientov

23. december 2022

Pomoč uporabnikom zdravstvenih storitev pri uveljavljanju pravic pacientov

V okviru projekta, ki ga na ZPS izvajamo že vrsto let, vsi občani Mestne občine Ljubljana lahko vsak delovni dan med 9.00 in 14.00 uro pokličejo na posebno telefonsko številko, namenjeno svetovanju o pravicah pacientov.

Prav tako lahko kadarkoli pišejo po elektronski pošti na naslov [email protected] ali po navadni pošti.

Svetovalec pregleda vsebino prejetih sporočil in pacientu ustrezno svetuje, če se vsebina nanaša na področje pacientovih pravic oziroma ga, če ne gre za vprašanje o pacientovih pravicah, usmeri na pristojen organ. Projekt je namenjen tudi ozaveščanju pacientov o njihovih pravicah in dolžnostih, tudi prek vsebin na spletni strani ZPS.

V okviru projekta naslavljamo različne težave, s katerimi se soočajo pacienti. Med večjimi težavami je netransparentnost ponudnikov storitev, ki pacientom pogosto ne razložijo njihovih pravic in jim zaračunavajo storitve, ki bi lahko bile brezplačne ali jim zaračunavajo doplačila za nadstandard brez pridobitve predhodnega pisnega soglasja.

Pacienti pa v praksi zlasti težko uveljavljajo svoje pravice v primeru, ko menijo, da je bila storitev opravljena nepravilno ali neskladno z dogovorom.

Med najbolj problematični področji sta nakup korekcijskih očal (na primer uporabniki ne vidijo dobro z novimi očali, nepričakovane visoke cene in zaračunavanje pregledov, ...) ter zobozdravstvenih storitev (npr. težave z zobno protezo in podobno). Tako pritožbeni postopek po Zakonu o pacientovih pravicah kot splošne pravice po Zakonu o varstvu potrošnikov so v takih primerih neučinkoviti in neustrezni.

Težave so tudi na področju dostopnosti izbire osebnega zdravnika ter na področju določitve datuma specialistične obravnave.

 

Pomoč uporabnikom zdravstvenih storitev pri uveljavljanju pravic pacientov

Pojasnilna dolžnost zdravnika

4. april 2024

Pacientova avtonomija odločanja o lastnem zdravljenju je zagotovljena šele preko pravice do seznanjenosti z informacijami o zdravljenju.

Lahko dežurne lekarne zavrnejo prodajo zdravil brez recepta?

1. februar 2024

Na nas se je pred kratkim obrnila potrošnica, ki ji v dežurni lekarni, v kateri se je zglasila po 22. uri, niso želeli prodati protibolečinskega zdravila, ki ni bilo na recept.

10 stvari, ki jih je potrebno vedeti o uvedbi obveznega zdravstvenega prispevka

11. januar 2024

Obvezni zdravstveni prispevek (OZP) je nadomestil dodatno zdravstveno zavarovanje. Zbrali smo 10 dejstev o njem, ki jih je dobro poznati.

Denarno nadomestilo za nego ožjega družinskega člana

21. december 2023

Pravica je namenjena negi vseh ožjih družinskih članov, tj. zavarovančevih otrok in zakonca.

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju