Pomoč uporabnikom zdravstvenih storitev pri uveljavljanju pravic pacientov
23. december 2022
V okviru projekta, ki ga na ZPS izvajamo že vrsto let, vsi občani Mestne občine Ljubljana lahko vsak delovni dan med 9.00 in 14.00 uro pokličejo na posebno telefonsko številko, namenjeno svetovanju o pravicah pacientov.
Prav tako lahko kadarkoli pišejo po elektronski pošti na naslov [email protected] ali po navadni pošti.
Svetovalec pregleda vsebino prejetih sporočil in pacientu ustrezno svetuje, če se vsebina nanaša na področje pacientovih pravic oziroma ga, če ne gre za vprašanje o pacientovih pravicah, usmeri na pristojen organ. Projekt je namenjen tudi ozaveščanju pacientov o njihovih pravicah in dolžnostih, tudi prek vsebin na spletni strani ZPS.
V okviru projekta naslavljamo različne težave, s katerimi se soočajo pacienti. Med večjimi težavami je netransparentnost ponudnikov storitev, ki pacientom pogosto ne razložijo njihovih pravic in jim zaračunavajo storitve, ki bi lahko bile brezplačne ali jim zaračunavajo doplačila za nadstandard brez pridobitve predhodnega pisnega soglasja.
Pacienti pa v praksi zlasti težko uveljavljajo svoje pravice v primeru, ko menijo, da je bila storitev opravljena nepravilno ali neskladno z dogovorom.
Med najbolj problematični področji sta nakup korekcijskih očal (na primer uporabniki ne vidijo dobro z novimi očali, nepričakovane visoke cene in zaračunavanje pregledov, ...) ter zobozdravstvenih storitev (npr. težave z zobno protezo in podobno). Tako pritožbeni postopek po Zakonu o pacientovih pravicah kot splošne pravice po Zakonu o varstvu potrošnikov so v takih primerih neučinkoviti in neustrezni.
Težave so tudi na področju dostopnosti izbire osebnega zdravnika ter na področju določitve datuma specialistične obravnave.
Pomoč uporabnikom zdravstvenih storitev pri uveljavljanju pravic pacientov
Pomanjkljivosti sistema e-naročanja na specialistične zdravstvene storitve
30. julij 2025
Sistem elektronskega naročanja (eNaročanje) je bil v Sloveniji uveden že pred nekaj leti, predvsem z namenom poenostavitve dostopa do zdravstvenih storitev, povečanja učinkovitosti naročanja in boljše preglednosti čakalnih dob. Kljub temu pa se v...
Doplačilo zdravstvene storitve: na kakšen način moramo biti seznanjeni s stroški?
23. junij 2025
Na nas se je obrnil potrošnik, ki mu je zobozdravnica med rednim pregledom izdelala novo zalivko. Predhodno ga ni vprašala, ali želi standardno amalgamsko zalivko ali belo kompozitno zalivko z doplačilom. Ko je bil pregled končan, mu je zobozdravn...
Varovanje poklicne skrivnosti v zdravstvu – zaupnost zdravstvenih podatkov
29. maj 2025
Varovanje poklicne skrivnosti je temelj zaupanja med zdravstvenimi delavci in pacienti. Vsi zdravstveni delavci, sodelavci in druge osebe, ki imajo dostop do pacientovih podatkov, morajo varovati zaupne informacije o pacientu – to vključuje podatk...
Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije
ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.
Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:
- Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
- Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
- Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
- Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike
Že od 69,60 € / na leto
Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.
