Moja izbira = Veš, kaj ješ izbira

26. november 2022

Moja izbira = Veš, kaj ješ izbira

Projekt za izboljšanje prehranske ustreznosti ponudbe v prodajnih avtomatih v zdravstvenih in socialno varstvenih ustanovah.

Na podlagi izkušenj, pridobljenih v projektu “Študent veš kaj ješ”, smo naša prizadevanja za izboljšanje prehranske ustreznosti ponudbe v prodajnih avtomatih s projektom “Moja izbira = Veš, kaj ješ izbira” razširili tudi na zdravstvene in socialno varstvene ustanove. Prodajni avtomati namreč predstavljajo še neizkoriščen potencial za spreminjanje prehranskih navad prebivalcev k bolj zdravim izbiram.

Zdravstveni domovi in bolnišnice naj bi predstavljale zgled na področju ohranjanja javnega zdravja 

Obširna raziskava Univerze v Mariboru, Fakultete za zdravstvene vede, ki je zajela prodajne avtomate v 188 zdravstvenih in socialno varstvenih ustanovah ter izbranih fakultetah v vseh statistični regijah v Sloveniji, skupaj je bilo popisanih 5625 izdelkov, je pokazala, da ni neustrezna zgolj ponudba v prodajnih avtomatih fakultet, ampak celo tistih v zdravstvenih domovih in bolnišnicah, ki naj bi predstavljale zgled na področju ohranjanja javnega zdravja.

Tudi v njih še vedno prevladujejo prigrizki in pijače z nizko hranilno vrednostjo, visoko energijsko vrednostjo ter visoko vsebnostjo maščob, soli in sladkorja.

Rezultate raziskave smo decembra 2019 skupaj z Univerzo v Mariboru - Fakulteto za zdravstvene vede predstavili na strokovni konferenci Za bolj zdrave izbire v prodajnih avtomatih.

Skupaj s partnerji smo pripravili priporočila za polnjenje prodajnih avtomatov, ki sledijo strateškim ciljem Nacionalnega programa o prehrani in telesni dejavnosti za zdravje 2015-2025. V priporočilih spodbujamo povečanje ponudbe prehransko ustreznejših živilskih izdelkov.

Moja izbira = Veš, kaj ješ izbira

Moja izbira = Veš, kaj ješ izbira: Kaj za zajtrk izbrati na avtomatu?
6. oktober 2020

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 4 x 16,50 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Na voljo vam je vsak dan. Svetujejo izkušeni pravni strokovnjaki.

Za člane: 01 432 00 89 Za nečlane: 090 50 90

Svetovanje o pravicah pacientov za občane Mestne občine Ljubljana: 01 474 06 10

Več o svetovanju