Potrošniško svetovanje Zveze potrošnikov Slovenije

Potrebujete nasvet o pravicah v pogodbenem razmerju s ponudniki blaga in storitev ali pri razreševanju spora s proizvajalcem, trgovcem, banko ali drugim ponudnikom? Na ZPS vam svetujejo izkušeni strokovnjaki s področja potrošniškega prava.

Seznam kontaktovKaj vključuje svetovanje?

Potrošniško svetovanje ZPS: kontakti

Na voljo vam je vsak dan. Svetujejo izkušeni pravni strokovnjaki.

Za člane

Pravno svetovanje

Telefonska številka01 432 00 89 Uradne ureod ponedeljka do petka 13.00-15.00

Spletni obrazecPrek spletnega obrazca nam lahko pošljete svoj primer >

Kakovost in varnost gospodinjskih aparatov in izdelkov za dom

Telefonska številka01 474 06 10 Uradne urečetrtek 10.00-12.00

Za nečlane

Pravno svetovanje za nečlane (po telefonu) je na voljo le ob predhodnem nakupu Poskusnega članskega paketa Plus. Cena paketa je 29,90 € za tri mesece.

Nakup Poskusnega paketa Plus >

Telefonska številka01 432 00 89 Uradne ureod ponedeljka do petka 13.00-15.00

Svetovanje o pravicah pacientov (financira Mestna občina Ljubljana)

01 474 06 10 od ponedeljka do petka 9.00-14.00

Pravno svetovanje ZPS

Strokovnjaki s področja potrošniškega prava članom ZPS ter naročnikom Poskusnega članskega paketa Plus vsak delovni dan nudijo neodvisno, nepristransko in zaupno svetovanje. To zajema težave, s katerimi se potrošniki soočate pri pogodbenih razmerjih s ponudniki blaga in storitev.

Kdaj je na voljo?

Želim svetovanje

Kaj vključuje?

Svetovalci ZPS vam bodo podali osnovne informacije o vaših pravicah in predloge za učinkovito razrešitev težave.

  Poskusni članski paket Plus Članstvo v ZPS
Telefonsko svetovanje

Da

 

Da

 

Podrobna obravnava primera
(pisno svetovanje, pregled
dokumentacije)

Ne

Da

 

Potrošniško pravo
(Zakon o varstvu potrošnikov - ZVPot-1)

Da

Da

 

Osnovno svetovanje za
druga področja (telekomunikacije,
zavarovalnice, banke, stanovanjsko upravljanje)

Ne

 

Da

 

 

Želim svetovanje

Vsebina svetovanja za člane ZPS

Svetovanje poteka pisno (primer nam pošljite po e-pošti na [email protected] ali preko obrazca na naši spletni strani) ali po telefonu (01 432 00 89, vsak delavnik med 13 in 15 uro). V sklopu svetovanja po potrebi preučimo tudi dokumentacijo konkretnega primera. Potrošnikov pa ne zastopamo pred podjetji ali sodišči oz. upravnimi organi.

Odgovarjamo na vprašanja, s katerimi se srečate, ko kot potrošnik kupujete blago ali uporabljate storitve. 

Svetovanje pokriva področje potrošniškega prava, kot ga določa Zakon o varstvu potrošnikov (ZVPot-1) in zajema primere:

  • popravil v garancijski dobi, nepriznavanje garancije,
  • težav z izdelki zaradi neskladnost blaga s prodajno pogodbo (stvarna napaka),
  • ko ponudnik zamuja z izpolnitvijo obveznosti ali svoje obveznosti ne izpolni,
  • težav pri sklepanju pogodb na daljavo ali na domu potrošnika,
  • ko je storitev opravljena pomanjkljivo,
  • nepoštenih poslovnih praks (npr. zavajanje),
  • nepoštenih pogodbenih pogojev,
  • težav pri izvedbi turističnih storitev,

Osnovno svetovanje nudimo tudi s področij, ki jih pokrivajo drugi predpisi:

  • sporov med naročniki in telekomunikacijskimi operaterji,
  • sporov z zavarovalnicami,
  • sporov z bankami,
  • stanovanjskega upravljanja.

Svetovanje ne zajema:

  • primerov, ki se navezujejo na lokalne predpise (npr. komunalne storitve ipd.),
  • primerov, ki se navezujejo na najemna razmerja.

Kakovost in varnost gospodinjskih aparatov in izdelkov za dom

  • Delovni čas: četrtek 10.00-12.00
  • Telefonska številka: 01 474 06 10

Pomoč in nasveti na spletu

Na naši spletni strani so vam v sklopu vsebin za člane vedno na voljo tudi osnovne informacije o vaših pravicah in postopkih njihovega uveljavljanja, kjer boste našli tudi koristne obrazce.

Pravice potrošnikov

Vsebina osnovnega telefonskega svetovanja

Svetovanje naročnikom Poskusnega članskega paketa Plus poteka samo po telefonu (01 432 00 89, vsak delavnik med 13 in 15 uro). Obseg svetovanja je omejen, saj lahko odgovorimo le na vprašanja v zvezi s konkretnim primerom, kot ga predstavi klicatelj. Ne svetujemo v primerih, kjer bi bilo treba za odgovor preučiti dokumentacijo.

Odgovarjamo na vprašanja, s katerimi se srečate, ko kot potrošnik kupujete blago ali uporabljate storitve. 

Svetovanje pokriva področje potrošniškega prava, kot ga določa Zakon o varstvu potrošnikov (ZVPot-1) in zajema primere:

  • popravil v garancijski dobi, nepriznavanje garancije,
  • težav z izdelki zaradi neskladnost blaga s prodajno pogodbo (stvarna napaka),
  • ko ponudnik zamuja z izpolnitvijo obveznosti ali svoje obveznosti ne izpolni,
  • težav pri sklepanju pogodb na daljavo ali na domu potrošnika,
  • ko je storitev opravljena pomanjkljivo,
  • nepoštenih poslovnih praks (npr. zavajanje),
  • nepoštenih pogodbenih pogojev,
  • težav pri izvedbi turističnih storitev,

Svetovanje ne zajema:

  • primerov, pri katerih nam mora potrošnik zato, da je svetovanje lahko celovito in kompetentno, predložiti dokumentacijo,
  • primerov, kjer pogodbeno razmerje med potrošnikom in ponudnikom urejajo splošni pogoji poslovanja, ki jih je treba preučiti za podajo odgovora
  • primerov, ki se navezujejo na lokalne predpise (npr. komunalne storitve ipd.),
  • primerov, ki se navezujejo na poštne storitve,
  • primerov, ki se navezujejo na najemna razmerja,
  • primerov, ki se navezujejo na potrošniške kredite,
  • primerov, ki se navezujejo na zavarovanja,
  • primerov, ki se navezujejo na stanovanjsko upravljanje,
  • primerov, ko je nakup financiran z lizingom.

Podrobnejša proučitev individualnih primerov je na voljo zgolj za člane ZPS.

Pomoč in nasveti na spletu

Na naši spletni strani so vam v sklopu vsebin za člane vedno na voljo tudi osnovne informacije o vaših pravicah in postopkih njihovega uveljavljanja, kjer boste našli tudi koristne obrazce.

Pravice potrošnikov

Pomoč in nasveti na spletu za nečlane (prost dostop)

Brezplačne nasvete o vaših pravicah smo zbrali na spletni strani Vem več, kjer so vam na voljo informacije o pravicah glede stvarne napake in potrošniških kreditov.

Obiščite spletno stran Vem več

Informacije o pravicah
potrošnikov

Imate težave pri upoštevanju garancije? Vas zanima, kako uveljavljati stvarno napako? Na naših straneh za člane najdete številne koristne informacije in obrazce dopisov v postopkih uvevljavljanja vaših potrošniških pravic.

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti