Potrošniško svetovanje Zveze potrošnikov Slovenije
Potrebujete nasvet o pravicah v pogodbenem razmerju s ponudniki blaga in storitev ali pri razreševanju spora s proizvajalcem, trgovcem, banko ali drugim ponudnikom? Na ZPS vam svetujejo izkušeni strokovnjaki s področja potrošniškega prava.
Pravno svetovanje ZPS
Strokovnjaki s področja potrošniškega prava članom ZPS ter naročnikom Poskusnega članskega paketa Plus vsak delovni dan nudijo neodvisno, nepristransko in zaupno svetovanje. To zajema težave, s katerimi se potrošniki soočate pri pogodbenih razmerjih s ponudniki blaga in storitev.
Kdaj je na voljo?
- Delovni čas: od ponedeljka do petka 13.00-15.00
- Telefonska številka: 01 432 00 89
- Svoj primer nam lahko pošljete tudi prek spletnega obrazca (na voljo samo za člane!)
Kaj vključuje?
Svetovalci ZPS vam bodo podali osnovne informacije o vaših pravicah in predloge za učinkovito razrešitev težave.
Poskusni članski paket Plus | Članstvo v ZPS | |
---|---|---|
Telefonsko svetovanje |
|
|
Podrobna obravnava primera (pisno svetovanje, pregled dokumentacije) |
|
|
Potrošniško pravo (Zakon o varstvu potrošnikov - ZVPot-1) |
|
|
Osnovno svetovanje za druga področja (telekomunikacije, zavarovalnice, banke, stanovanjsko upravljanje) |
|
|
Vsebina svetovanja za člane ZPS
Svetovanje poteka pisno (primer nam pošljite po e-pošti na [email protected] ali preko obrazca na naši spletni strani) ali po telefonu (01 432 00 89, vsak delavnik med 13 in 15 uro). V sklopu svetovanja po potrebi preučimo tudi dokumentacijo konkretnega primera. Potrošnikov pa ne zastopamo pred podjetji ali sodišči oz. upravnimi organi.
Odgovarjamo na vprašanja, s katerimi se srečate, ko kot potrošnik kupujete blago ali uporabljate storitve.
Svetovanje pokriva področje potrošniškega prava, kot ga določa Zakon o varstvu potrošnikov (ZVPot-1) in zajema primere:
- popravil v garancijski dobi, nepriznavanje garancije,
- težav z izdelki zaradi neskladnost blaga s prodajno pogodbo (stvarna napaka),
- ko ponudnik zamuja z izpolnitvijo obveznosti ali svoje obveznosti ne izpolni,
- težav pri sklepanju pogodb na daljavo ali na domu potrošnika,
- ko je storitev opravljena pomanjkljivo,
- nepoštenih poslovnih praks (npr. zavajanje),
- nepoštenih pogodbenih pogojev,
- težav pri izvedbi turističnih storitev,
Osnovno svetovanje nudimo tudi s področij, ki jih pokrivajo drugi predpisi:
- sporov med naročniki in telekomunikacijskimi operaterji,
- sporov z zavarovalnicami,
- sporov z bankami,
- stanovanjskega upravljanja.
Svetovanje ne zajema:
- primerov, ki se navezujejo na lokalne predpise (npr. komunalne storitve ipd.),
- primerov, ki se navezujejo na najemna razmerja.
Kakovost in varnost gospodinjskih aparatov in izdelkov za dom
- Delovni čas: četrtek 10.00-12.00
- Telefonska številka: 01 474 06 10
Pomoč in nasveti na spletu
Na naši spletni strani so vam v sklopu vsebin za člane vedno na voljo tudi osnovne informacije o vaših pravicah in postopkih njihovega uveljavljanja, kjer boste našli tudi koristne obrazce.
Vsebina osnovnega telefonskega svetovanja
Svetovanje naročnikom Poskusnega članskega paketa Plus poteka samo po telefonu (01 432 00 89, vsak delavnik med 13 in 15 uro). Obseg svetovanja je omejen, saj lahko odgovorimo le na vprašanja v zvezi s konkretnim primerom, kot ga predstavi klicatelj. Ne svetujemo v primerih, kjer bi bilo treba za odgovor preučiti dokumentacijo.
Odgovarjamo na vprašanja, s katerimi se srečate, ko kot potrošnik kupujete blago ali uporabljate storitve.
Svetovanje pokriva področje potrošniškega prava, kot ga določa Zakon o varstvu potrošnikov (ZVPot-1) in zajema primere:
- popravil v garancijski dobi, nepriznavanje garancije,
- težav z izdelki zaradi neskladnost blaga s prodajno pogodbo (stvarna napaka),
- ko ponudnik zamuja z izpolnitvijo obveznosti ali svoje obveznosti ne izpolni,
- težav pri sklepanju pogodb na daljavo ali na domu potrošnika,
- ko je storitev opravljena pomanjkljivo,
- nepoštenih poslovnih praks (npr. zavajanje),
- nepoštenih pogodbenih pogojev,
- težav pri izvedbi turističnih storitev,
Svetovanje ne zajema:
- primerov, pri katerih nam mora potrošnik zato, da je svetovanje lahko celovito in kompetentno, predložiti dokumentacijo,
- primerov, kjer pogodbeno razmerje med potrošnikom in ponudnikom urejajo splošni pogoji poslovanja, ki jih je treba preučiti za podajo odgovora
- primerov, ki se navezujejo na lokalne predpise (npr. komunalne storitve ipd.),
- primerov, ki se navezujejo na poštne storitve,
- primerov, ki se navezujejo na najemna razmerja,
- primerov, ki se navezujejo na potrošniške kredite,
- primerov, ki se navezujejo na zavarovanja,
- primerov, ki se navezujejo na stanovanjsko upravljanje,
- primerov, ko je nakup financiran z lizingom.
Podrobnejša proučitev individualnih primerov je na voljo zgolj za člane ZPS.
Pomoč in nasveti na spletu
Na naši spletni strani so vam v sklopu vsebin za člane vedno na voljo tudi osnovne informacije o vaših pravicah in postopkih njihovega uveljavljanja, kjer boste našli tudi koristne obrazce.
Pomoč in nasveti na spletu za nečlane (prost dostop)
Brezplačne nasvete o vaših pravicah smo zbrali na spletni strani Vem več, kjer so vam na voljo informacije o pravicah glede stvarne napake in potrošniških kreditov.
Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije
ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.
Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:
- Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
- Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
- Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
- Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike
Že od 69,60 € / na leto
Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.