Spletna stran Zveze potrošnikov Slovenije je zaznala, da uporabljate star brskalnik s katerim ogled strani ni možen. Za ogled prosimo naložite sodoben brskalnik ali posodobite obstoječega.

Zveza potrošnikov Slovenije

07. junij 2022

Zaradi visokih cen letalskega goriva letalski prevozniki dražijo cene poletov, turistične agencije pa zvišujejo cene paketnih potovanj. Je to dovoljeno?

Turistična agencija lahko poviša ceno potovalnega aranžmaja tudi po tem, ko je pogodba že sklenjena, a le če je ta možnost določena v pogodbi, če pogodba vsebuje določilo, da je potrošnik upravičen tudi do znižanja cene in če pogodba vsebuje način izračuna spremembe cene.

Dovoljeni razlogi za povišanje cene so naslednji:

  • povišanje cene je neposredna posledica sprememb cene prevoza zaradi sprememb cene goriva;
  • sprememba davkov ali pristojbin za potovalne storitve, vključno s turističnimi taksami, pristajalnimi pristojbinami ali pristojbinami za vkrcanje ali izkrcanje na letališčih, ali
  • spremembe menjalnih tečajev valute, povezanih s turističnim paketom.

Turistična agencija mora o povišanju cene jasno in razumljivo obvestiti potrošnika vsaj 20 dni pred začetkom turističnega paketa. Obvestilo mora vsebovati obrazložitev povišanja in izračun povišanja.

Kaj lahko stori potrošnik?

Če povišanje cene presega osem odstotkov dogovorjene cene turističnega paketa, lahko potrošnik ali pristane na povišanje, ali pa odstopi od pogodbe brez plačil odstopnine. V primerih, ko povišanje cene ne presega osmih odstotkov, potrošnik od pogodbe ne more odstopiti brez finančnih posledic.

vemvec-noga

Sveže e-novice ZPS, vsak teden

Naročite se na naše tedenske e-novice. Sproti spremljajte aktualne teste, koristne potrošniške nasvete in druge novosti. Od prejema e-novic se lahko kadarkoli odjavite.

Umik in odpoklic izdelkov

Več