Informacije za potrošnike
O Zvezi potrošnikov Slovenije
Kdo smo in kako delujemo?
Zveza potrošnikov Slovenije je nadstrankarsko, neodvisno in neprofitno združenje za varstvo interesov potrošnikov. Podlaga za delovanje ZPS so smernice Organizacije združenih narodov za varstvo potrošnikov. Naše poslanstvo je zastopanje interesov potrošnikov na vseh ravneh družbenega življenja in zavzemanje za okolje, ki spoštuje in varuje pravice potrošnikov.
Zveza potrošnikov Slovenije je društvo. Smo nevladna organizacija. Ne prejemamo sredstev iz državnega proračuna. Financiramo se iz prispevkov naših članov, prek namenskih sredstev za projekte, v katerih sodelujemo doma in v mednarodnem okolju, iz donacij dela dohodnine ter iz donacij fizičnih oseb.
Da, na Zvezi potrošnikov Slovenije smo, že vse odkar delujemo, aktivni tudi izven meja Slovenije. ZPS je med drugim članica evropske potrošniške organizacije BEUC, svetovne potrošniške organizacije CI ter mednarodne neprofitne organizacije za izvajanje potrošniških testiranj ICRT.
Pri svojem delu redno sodelujemo z njimi in s številnimi drugimi, še posebej z različnimi evropskimi nacionalnimi potrošniškimi organizacijami.
ZPS kot nevladna organizacija ne prejema sredstev iz državnega proračuna. Financiramo se iz prispevkov naših članov, prek namenskih sredstev za projekte, v katerih sodelujemo doma in v mednarodnem okolju, iz donacij dela dohodnine ter iz donacij fizičnih oseb. Smo neprofitna organizacija.
Dostop do nekaterih vsebin zaračunavamo zato, da s tem pokrijemo stroške svojega dela, stroške laboratorijev v primeru testov in podobno. Vse vsebine, ki so namenjene članom ZPS, so na spletnem mestu zaklenjene in so na voljo ob plačilu članarine, omogočamo pa tudi nakup teh vsebin vsem tistim, ki ne želijo postati člani ZPS.
Ne, na ZPS ne skrbimo za nadzor nad varnostjo izdelkov in odpoklice. Smo nevladna organizacija in nimamo tovrstnih pristojnosti. Kljub temu pa na spletni strani objavljamo obvestila o odpoklicih nevarnih izdelkov in živil, z namenom, da ta obvestila dosežejo čim širši krog potrošnikov.
Zastopanje potrošnikov
Smo nacionalna potrošniška organizacija. Naše poslanstvo je zastopanje interesov potrošnikov na vseh ravneh družbenega življenja.
Javno pozivamo k sistemskim rešitvam za boljšo ureditev pravic potrošnikov, aktivno sodelujemo v postopkih sprejemanja zakonov in predpisov, tako da pripravljamo predloge rešitev, in se zavzemamo za odpravo neustreznih ureditev ter slabih praks, po potrebi organiziramo kampanje s ciljem vključevanja potrošnikov in ozaveščanja o njihovih pravicah. Sodelujemo s krovno evropsko potrošniško organizacijo BEUC in si pod njenim okriljem prizadevamo za potrošnikom prijazno zakonodajo tudi na evropski ravni.
S kampanjami se zavzemamo za spremembe na področjih, kjer in kadar so te nujne, zastopamo potrošnike v primerih, ko so kršene njihove pravice, omogočamo ugodne skupinske nakupe itd. V kampanje vključujemo vse potrošnike, ki imajo interes biti vključeni, ne glede na članstvo v ZPS. Vključite se lahko tako, da se v okviru kampanje prek spleta prijavite k sodelovanju in/ali k prejemanju obvestil o poteku kampanje.
Odvetniki ZPS zastopajo potrošnike v postopkih skupinskih tožb na sodišču ali v primerih, ko ocenimo, da je nek primer ključnega pomena za oblikovanje sodne prakse na področju pravic potrošnikov.
Članstvo v ZPS
Zveza potrošnikov Slovenije je društvo. Sestavljajo ga redni ter podporni člani. Redni člani in članice društva ZPS aktivno sodelujejo pri delu ZPS. Podporni član ali članica ZPS pa postanete tako, da naročite enega od članskih paketov. Eden glavnih virov financiranja ZPS so članarine. Članstvo nam omogoča, da obstajamo in da delujemo v korist vseh potrošnikov.
Članstvo v ZPS najlažje sklenete prek spleta. Izberete članski paket, ki vam najbolj ustreza glede na članske ugodnosti, ki jih želite koristiti. S tem, ko boste naročili članski paket ZPS (članstvo velja do preklica, samodejno se podaljšuje enkrat na leto, ob plačilu članarine), boste postali podporni član ali članica ZPS.
Za več informacij ali pomoč pri sklenitvi članstva se lahko obrnete na našo naročniško službo, po elektronski pošti na naslov [email protected].
Članstvo v ZPS je naložba v bolj preudarne, cenejše in varnejše nakupe. Ob poznavanju rezultatov ZPS testov lahko veliko prihranite, obenem pa kupujete bolj kakovostne izdelke, saj, kot ugotavljamo na testih, cena zelo pogosto ni merilo kakovosti izdelka.
Prihranki pa še zdaleč niso edino, zaradi česar se vam splača biti član oz. članica ZPS. V primeru potrošniških zagat se lahko vedno obrnete na svetovalno službo ZPS. V reviji in na spletni strani ZPS pa najdete številne koristne, aktualne in zanimive vsebine, ki vam pomagajo pri dobrih potrošniških odločitvah.
Strošek letne članarine v ZPS, ki trenutno znaša okrog 70 € (odvisno od izbranega članskega paketa) vas stane veliko manj, kot lahko znašajo vaši prihranki ob poznavanju rezultatov testov izdelkov.
Na testih ugotavljamo, da višina cene zelo pogosto ni merilo kvalitete ali varnosti izdelkov. Tako lahko, če poznate rezultate testov, kupite izdelke, ki so cenejši in so obenem boljši ali pa vsaj podobno kakovostni kot dražji izdelki.
Navajamo dva primera takšnih prihrankov:
- Prihranek ob enkratnem nakupu na testu dobro ocenjenega izdelka npr. bele tehnike, lahko znaša več sto evrov.
- Prihranki ob ponavljajočih se nakupih dobro ocenjenih izdelkov široke potrošnje (npr. živil) pa se množijo z vsakim nakupom in na letni ravni v nekaterih primerih prav tako lahko znesejo več sto evrov za npr. celo družino.
Priložnosti za prihranke in bolj kakovostne izbire ob informiranih nakupih je vedno precej. Na tekočem z njimi ste lahko, če redno spremljate rezultate ZPS testov, naše nasvete in vodnike.
ZPS vse potrošnike na spletu obvešča o aktualnih tematikah (novice, izjave za javnost, odpoklici izdelkov idr.) Vse te vsebine so prosto dostopne.
Prav tako so prosto dostopni izbrani testi in izobraževalne vsebine, kot so nasveti in vodniki, kadar ocenimo, da je to v interesu potrošnikov. Prosto dostopne spletne vsebine, ki koristijo potrošnikom (npr. izobraževalne vsebine, raziskovalni in razvojni projekti, skupinski nakupi …) redno pripravljamo tudi v okviru evropskih projektov, v katerih sodelujemo.
V naše kampanje (npr. peticije s pozivi k sistemskim spremembam, skupinske tožbe, skupinski nakupi …) se lahko brezplačno vključi vsak potrošnik, ki ima interes biti vključen, ne glede na članstvo v ZPS.
Prosto dostopni so tudi nekateri pregledi trga, ki so na voljo le na naših spletnih straneh in jih redno osvežujemo, npr. cene električne energije in zemeljskega plina, finančni primerjalniki in kalkulatorji …
Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije
ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.
Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:
- Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
- Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
- Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
- Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike
Že od 69,60 € / na leto
Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.