Spletna stran Zveze potrošnikov Slovenije je zaznala, da uporabljate star brskalnik s katerim ogled strani ni možen. Za ogled prosimo naložite sodoben brskalnik ali posodobite obstoječega.

Zveza potrošnikov Slovenije

07. junij 2022

Otroški avtosedeži bistveno zmanjšajo tveganje za poškodbe otroka ob močnem zaviranju ali celo trčenju. Vsako leto se na našem testu izkaže, da so nekateri modeli tudi zaradi inovativnega pristopa boljši in varnejši od drugih, obenem pa nudijo otroku ustrezno udobje.

Med 20 letos preizkušenimi avtosedeži je kar nekaj takšnih, izstopa pa model z vgrajeno zračno varnostno blazino, zaradi katere nudi zelo dobro varnost tudi, ko malček sedi s pogledom v smeri vožnje. Na drugi strani smo odkrili avtosedež s slabo bočno zaščito in dva modela s presežnimi vrednostmi kemikalij v tkanini oziroma plastiki.

Nakup avtosedeža je postal že pravi podvig, za katerega si je pametno vzeti čas. Sedež mora biti namreč skladen z avtomobilom, v katerega ga bomo namestili, hkrati pa udoben za otroka. Med nameščanjem in pripenjanjem otroka ne bi smeli imeti velikih težav. Vse omenjeno je zato vredno preizkusiti pred nakupom.

Vse modele smo kupili v trgovini kot običajni potrošniki. Proizvajalci oz. trgovci za izbor niso vedeli in nanj niso imeli vpliva. Preizkusili smo jih v neodvisnih akreditiranih laboratorijih.

Na testu je bilo 20 otroških avtosedežev, ki smo jih preizkusili v različnih kombinacijah – te so sestavljali različni načini pritrditve (isofix, varnostni pas, oporna noga, zapenjalni trak, naprej oziroma nazaj obrnjen sedež ...) in podobni modeli, za katere smo podrobno preverili, v čem se razlikujejo od osnovnega modela. Sedeže smo kupovali po celotni Evropi, test smo izvedli skupaj z avtomobilskimi klubi.

Izračun skupne ocene

  • Varnost 50%
  • Preprostost uporabe 40%
  • Ergonomija 10%
  • Nevarne snovi 0%
  • Skupna ocena: 100%

Varnost (50 odstotkov skupne ocene)

Avtosedeže smo preverili na levem in desnem zadnjem sedežu med čelnim (64 km/h) in bočnim (27 km/h) trkom, pri čemer smo jih pritrdili na karoserijo VW pola VI. V sedeže, v katerih sedi otrok s pogledom naprej, smo namestili največjo in najmanjšo predpisano varnostno lutko, v tisti, kjer otrok sedi s pogledom nazaj, pa največjo. Preverili smo tudi uporabo varnostnega pasu in zapenjanje ter stabilnost avtosedeža na sedežu avtomobila.

Preprostost uporabe (40 odstotkov skupne ocene)

Ocenili smo možnost napačne uporabe, pripenjanje in odpenjanje otroka, nameščanje in odstranjevanje sedeža iz avtomobila, spreminjanje sedeža za večjega/manjšega otroka, navodila in opozorila za uporabo, možnost čiščenja prevlek in kakovost izdelave nekaterih delov sedeža.

Ergonomija (10 odstotkov skupne ocene)

Z otroki in lutkami smo v testnih avtomobilih preverili, koliko prostora avtosedeži zasedejo na zunanjih sedežih zadaj in na srednjem sedežu, če na njem lahko po navodilih proizvajalca sedi otrok. Pri tem nas je zanimalo, koliko prostora ima otrok v sedežu, koliko prostora sedež zasede v avtomobilu, kakšen je položaj otroka v njem (nagib naslona, prostor za noge ...) in kakšno je udobje otroka med sedenjem (podloga nog, oblazinjenje, gole površine, vidljivost iz sedeža ...).

Nevarne snovi (0 odstotkov skupne ocene)

V laboratoriju smo preverili, ali je v tekstilu in drugih materialih, ki lahko pridejo v stik z otrokom, katera od škodljivih snovi: policiklični aromatični ogljikovodiki, ftalati, zaviralci gorenja, mehčala, fenolne in organokositrne spojine, formaldehid in težke kovine.

Znižanje ocene

Če je ocena za varnost ali uporabnost slabša od dobro, ocena za nevarne snovi pa slabša od povprečno, se drseče zniža skupna ocena.

Če je ocena za čelni ali bočni trk slabša od povprečno, ocena za zasnovo sedeža pa slabša od dobro, se drseče zniža ocena za varnost.

Če je ocena za napačno uporabo, pripenjanje otroka ali namestitev v vozilo slabša od dobro, se drseče zniža ocena za uporabnost.

Rezultati testa: veliko dobrih avtosedežev, trije nezadovoljivi

V zadnji seriji testov otroških avtosedežev smo preverili dvajset modelov, med katerimi je nekaj takšnih, ki smo jim podelili oceno za zaščito, ko so pritrjeni na osnovo ali brez nje.

Petkrat smo podelili skupno oceno povprečno, 13 sedežev je dobilo skupno oceno dobro, trije pa se na testu niso izkazali, dobili so oceno nezadovoljivo in jih za nakup ne priporočamo.

Preverite v primerjalniku

favicon Otroški avtosedeži, ki so na voljo v Sloveniji (64)

favicon Vsi preizkušeni otroški avtosedeži (163)
Vprašanja, pripombe, komentarji? Pišite nam na Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Za ogled potrebujete Javascript, da si jo ogledate.

avtosedezi-zmagovalci-1

Lionelo Antoon RWF in Walser Kids Expert Noemi se sicer izkažeta z dobro zaščito in vsaj povprečno preprostostjo uporabe, a v njunih materialih smo našli zaviralce gorenja, ki so potencialno rakotvorni, zato si jih v izdelkih za otroke nikakor ne želimo. Oceno smo jima zato ustrezno znižali, modelu Walser celo na popolno ničlo.

Avtosedež Kinderkraft Comfort Up pokriva več velikostnih razredov in se pri manjših otrocih (do približno 7. leta) izkaže za povprečno varnega, kar še ne bi bil razlog za to, da ga ne bi priporočali. A za uporabo pri večjih otrocih, ki jih na sedež pripnemo z avtomobilskim varnostnim pasom, je treba odstraniti naslonjalo, s tem pa odstranimo tudi zaščito pri bočnem trku. Otrok je v takšnem sedežu preveč izpostavljen silam, ki nastanejo pri trku, zato je sedež dobil nezadovoljivo oceno za varnost in s tem nezadovoljivo skupno oceno.

Zakaj se splača postati član(ica) ZPS?

Ste že kdaj kupili kak izdelek, ki se doma ni izkazal tako, kot sta obljubljala oglas in trgovec? S pomočjo rezultatov neodvisnih testov lahko svoje nakupe bolje načrtujete in ob tem prihranite. Zato se splača biti član(ica) ZPS! Ker prihranite čas in denar.

Postanite-clan-popust

Kot član(ica)ZPS imate dostop do več kot 250 testov različnih izdelkov, med njimi:

testi-banner-1 testi-banner-2
testi-banner-3 testi-banner-4

Postanite-clan-popust

Pohitite! Popust velja le do 7.7.2022!

Zračna varnostna blazina za otroka

Na drugi strani se je na tokratnem testu najbolje, s skupno oceno zelo dobro, izkazal model Cybex Anoris T i-Size. Uporabljali ga boste lahko kot drugi sedež, za otroke od približno prvega leta starosti, pokriva pa samo velikostni razred od 76 do 115 centimetrov.

avtosedezi-zmagovalci-2

Sedež, ki je najdražji na testu, ima vgrajeno zračno varnostno blazino, ki se sproži 25 milisekund po nesreči in v naslednjih 15 milisekundah zaščiti celoten sprednji del, s čimer učinkovito prepreči, da bi otrokova glava zanihala naprej.

Zadrževanje je enako dobro kot v primeru, ko otrok sedi obrnjen v nasprotni smeri vožnje, zato so izmerjene sile na glavi, vratu in oprsju izjemno majhne in ne pomenijo tveganja za poškodbo. Sedež je kljub inovativnemu dodatku preprost za uporabo in ocenjevalcem ni povzročal težav s pritrditvijo ali privezovanjem otroka.

V drugih sedežih, ki so dobili zelo dobro oceno za varnost, otrok sedi v nasprotni smeri vožnje.

Trije sedeži od rojstva do najstnika

Otrok naj bi od rojstva do višine 150 centimetrov (do približno 12. leta) sedel v treh različnih sedežih. Do 15. meseca starosti je priporočeno, da sedi obrnjen v nasprotni smeri vožnje, saj še nima dovolj močnih mišic v vratu, ki bi lahko uspešno in brez tveganja za poškodbe zadržale nihanje razmeroma velike glave v primeru trka oziroma hitrega pojemka.

test avosedezev 2021 2

Pozneje ga prestavimo v sedež, ki je obrnjen v smeri vožnje in ima svoj sistem varnostnih pasov, s katerim je otrok optimalno pripet.

Šele pri približno sedmih letih starosti ga lahko posadimo v avtosedež, v katerem ga pripnemo z avtomobilskim varnostnim pasom. Tudi v tem primeru mora imeti avtosedež dodano bočno zaščito, saj sistem stranskih zračnih varnostnih blazin slabše ščiti osebe, manjše od 150 centimetrov.

Včasih so bili sedeži razdeljeni glede na težo otroka, od sprejetja novega standarda pred nekaj leti pa je treba ustrezno velikost avtosedeža izbrati glede na otrokovo višino. Tudi sedeži na tokratnem testu se dodatno razlikujejo glede na območje velikosti, ki ga pokrivajo.

Na splošno se vedno znova izkaže, da najboljše ocene pobirajo tisti, pri katerih je to območje najbolj omejeno. Pripravljeni so za točno določeno starost oziroma velikost otroka in nimajo večjih pomanjkljivosti, povezanih z uporabnostjo.

Širše kot je območje uporabe avtosedeža, več je izzivov

Ko se odločimo za avtosedež, ki pokriva več velikostnih območij, se soočimo z zapletenim spreminjanjem njegove funkcionalnosti. Morda ga bo treba obrniti v drugo smer vožnje, spremeniti vodenje varnostnih pasov, odstraniti to ali ono oblazinjenje in podobno.

test avosedezev 2021 obrnjen

Vse to lahko vpliva na udobje in tudi na varnost otroka, zato moramo biti pri teh spremembah nadvse pazljivi. K sreči se jih načeloma lotevamo samo enkrat, a način uporabe spremenjenega avtosedeža je nato drugačen.

Sedeži, ki pokrivajo več velikostnih območij, so običajno občutno težji, zato niso priročni za premikanje iz avtomobila v avtomobil, zajetnejši modeli pa lahko povzročijo še zadrego s prostorom v manjših avtomobilih.

Mimogrede: današnji modeli so zelo redko zasnovani tako, da bi na zadnjo klop lahko postavili tri, čeprav imamo večjega enoprostorca.

Pritrjevanje s pasom je manj zanesljivo

Z uveljavitvijo novega standarda i-Size bi morali sodobne avtosedeže v novejše avtomobile (z ustrezno oznako) pritrjevati z ustreznimi pritrdišči.

test avosedezev 2021 euronacp

Tudi naši testi izkazujejo, da je na ta način dosežena optimalna zaščita, ki ni odvisna od občutka, potrebnega pri pritrjevanju z avtomobilskim varnostnim pasom.

Predvsem pri sedežih za dojenčke (lupinice) prav pridejo dodatne osnove, ki ostanejo pritrjene v avtomobil, ko sedež nosimo naokrog. Že res, da je treba za osnovo odšteti tudi več kot 150 evrov, a če z naslednjim sedežem ostanemo pri isti znamki, bomo osnovo zelo verjetno lahko uporabili tudi zanj.

Obvezno opravite preizkus z otrokom in z avtomobilom

Čeprav so naši testi dober pokazatelj, kateri avtosedeži na trgu so vredni zaupanja, je pred nakupom priporočljivo opraviti preizkus – tako nameščanja sedeža v avtomobil kot nameščanja otroka v sedež.

Pozornost velja nameniti tudi širini sedalnega dela, saj si ne želimo, da bi bilo otroku v sedežu tesno, ali da bi imel preveč prostora in zato ne bi bil optimalno pripet.

Dejstvo je, da kakovostni avtosedeži niso poceni, a v primerjavi z določeno dodatno opremo v avtomobilih morda niti niso tako zelo dragi. Nakup rabljenega priporočamo le, če poznate njegovo zgodovino (po nezgodi sedeža ne bi smeli več uporabljati) in če ni starejši od sedmih let.

Preverite v primerjalniku

favicon Otroški avtosedeži, ki so na voljo v Sloveniji (64)

favicon Vsi preizkušeni otroški avtosedeži (163)
Vprašanja, pripombe, komentarji? Pišite nam na Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Za ogled potrebujete Javascript, da si jo ogledate.

Besedilo: Boštjan Okorn

Zakaj se splača postati član(ica) ZPS?

Ste že kdaj kupili kak izdelek, ki se doma ni izkazal tako, kot sta obljubljala oglas in trgovec? S pomočjo rezultatov neodvisnih testov lahko svoje nakupe bolje načrtujete in ob tem prihranite. Zato se splača biti član(ica) ZPS! Ker prihranite čas in denar.

Postanite-clan-popust

Kot član(ica)ZPS imate dostop do več kot 250 testov različnih izdelkov, med njimi:

testi-banner-1 testi-banner-2
testi-banner-3 testi-banner-4

Postanite-clan-popust

Pohitite! Popust velja le do 7.7.2022!

Sveže e-novice ZPS, vsak teden

Naročite se na naše tedenske e-novice. Sproti spremljajte aktualne teste, koristne potrošniške nasvete in druge novosti. Od prejema e-novic se lahko kadarkoli odjavite.

Umik in odpoklic izdelkov

Več