Spletna stran Zveze potrošnikov Slovenije je zaznala, da uporabljate star brskalnik s katerim ogled strani ni možen. Za ogled prosimo naložite sodoben brskalnik ali posodobite obstoječega.

Zveza potrošnikov Slovenije

Zavarovanja
Zavarovanja
09. junij 2021

Preverili smo, kakšne možnosti za zavarovanja telefonov ponujajo slovenski operaterji pri nakupu mobilnega telefona po spletu. Pri večjih operaterjih, z izjemo T-2, je zavarovanje mogoče skleniti le ob sklenitvi naročniškega razmerja z vezavo, ne pa tudi ob nakupu telefona v prosti prodaji.

Paketi zavarovanj pri mobilnih operaterjih

Razprite posamezen naslov za prikaz podatkov.

A1 naročnikom omogoča sklenitev zavarovanja (v sodelovanju z zavarovalnico L'Amie AG lifestyle insurance services iz Avstrije) samo ob sklenitvi vezave z nakupom novega subvencioniranega telefona oziroma najpozneje v roku 30 dni od nakupa.

Zavarovanje krije napake v materialu in izdelavi, poškodbe, nastale zaradi padcev in podobnih poškodb, tudi škodo zaradi stika telefona z vodo, vlago ali oksidacijo. Prav tako krije odtujitev telefona zaradi vlomske tatvine ali ropa ter morebitne stroške nepooblaščene uporabe, ki so posledica take odtujitve.

Zavarovanje lahko traja največ 5 let in se plačuje mesečno, vendar ob prenehanju naročniške pogodbe samodejno preneha tudi zavarovanje. Zavarovalna premija je odvisna od vrednosti telefona, enako velja za višino odbitne franšize, ki znaša od 9 do 99 evrov.

Če pride do zavarovalnega primera, je potrošnik upravičen do popravila oziroma zamenjave telefona. Če popravilo ni mogoče ali ni ekonomično (odločitev o tem je v domeni zavarovalnice) ter v primeru odtujitve naprave pri vlomski tatvini ali ropu zavarovalnica načeloma zagotovi enak model telefona, če ga A1 nima več v ponudbi, pa drug enakovreden model. Pri tem gre lahko tudi za telefon z obnovljenimi deli.

Tudi Telekom ob spletnem nakupu telefona omogoča sklenitev zavarovanja (v sodelovanju z zavarovalnico Triglav) le ob hkratni sklenitvi naročniškega razmerja z vezavo. Zavarovanje se plačuje mesečno in se samodejno podaljšuje, na voljo so trije zavarovalni paketi, ki se razlikujejo po obsegu.

Vsem je skupno kritje za nenamerno poškodbo telefona (razen zaradi hude malomarnosti), vključno s politjem tekočine in namernim poškodovanjem s strani tretje osebe. Pri obeh razširjenih paketih so dodana še druga kritja, na primer rop ali vlomska tatvina, pri najširšem tudi žeparjenje, ki ga opredeljujejo kot odtujitev telefona, ki ni bil brez nadzora, iz žepa ali torbe, ki jo je potrošnik držal blizu telesa.

Oba razširjena paketa vključujeta podaljšano jamstvo za telefone znamke Apple med prvim in drugim letom starosti, najširši paket pa še podaljšano jamstvo za preostale znamke telefonov med drugim in tretjim letom starosti. Podaljšano jamstvo zajema primere nenadne notranje mehanske ali elektronske okvare, zaradi katere telefon ne deluje v skladu z navedbami proizvajalca.

Ob uveljavljanju zavarovalnega zahtevka je odločitev med popravilom in zamenjavo telefona v rokah zavarovalnice. Zamenjava ne pomeni nujno zamenjave z enakim telefonom, saj v primeru, da pooblaščeni servis zavarovalnice v svoji ponudbi nima enakega telefona, potrošniku lahko ponudi izbiro med tremi telefoni s podobnimi specifikacijami. Višini mesečne premije in odbitne franšize (od 20 do 110 evrov) sta odvisni od vrednosti telefona.

Telemach v sodelovanju z zavarovalnico Allianz omogoča le zavarovanje zaslona mobilnega telefona, ki ga lahko obstoječi in novi naročniki sklenejo le ob vezavi za 24 mesecev z nakupom nove naprave. Zavarovanje krije popravilo zaslona, če pride do njegovega uničenja ali poškodbe (mehanske poškodbe, vključno z lomom ali razpokami ter nenamerno politje tekočine) zaradi nenadnih in od človekove volje nepredvidljivih dogodkov.

Popravilo se izvede na proizvajalčevem servisu, ki ga določi zavarovalnica. Zavarovanje lahko traja največ 60 mesecev, mesečna premija je enaka (2,99 evra) ne glede na ceno telefona. Odbitna franšiza se plača pri drugem in nadaljnjih škodnih primerih ter znaša 50 evrov. Tudi pri Telemachu je zavarovanje vezano na naročniško razmerje, s prenehanjem razmerja preneha tudi zavarovanje.

Avtor: Matjaž Jakin

favicon Preberite še: Zavarovanja ob nakupu telefona v spletnih trgovinah

Umik in odpoklic izdelkov

Več

Ostanite obveščeni

Spremljajte novosti, članke in obvestila ZPS - prijavite se na tedenske novičke. Vaši osebni podatki bodo varovani v skladu z Zakonom o varovanju osebnih podatkov. Od prejema novičk se lahko kadarkoli tudi odjavite.

ČLANI ZPS VEDO VEČ

SPOZNAJTE PREDNOSTI ČLANSTVA