Spletna stran Zveze potrošnikov Slovenije je zaznala, da uporabljate star brskalnik s katerim ogled strani ni možen. Za ogled prosimo naložite sodoben brskalnik ali posodobite obstoječega.

Zveza potrošnikov Slovenije

01. december 2020

Na trg vsako leto prihajajo novi, še boljši in bolj učinkoviti kozmetični izdelki. Sprašujemo se, zakaj, če so že prejšnji izbrisali vse gube. Oglaševalci obljubljajo rezultate, ki jih boste lahko opazili s prostim očesom, skoraj primerljive tistim, ki jih dosežejo s posegi lepotne kirurgije. "Proti gubam", "proti staranju", "pomlajena koža", "izbriše znake staranja" je le nekaj obljub na embalaži in v oglasih za kreme proti gubam. Žal gre za pretirane izjave, gube tudi po uporabi krem z "novimi čudežnimi in izboljšanimi formulami" na koncu ostanejo tam, kjer so. Torej sploh ni smiselno uporabljati krem proti gubam? Pravzaprav tudi to ni čisto res, saj so med izdelki razlike – na tokratnem testu so se nekatere kreme izkazale celo za dobre, a revolucije ne pričakujte. Naš test razkriva, kaj lahko pričakujete od krem za zmanjševanje gub in kako pomembna je vsakodnevna nega obraza.

Avene Physiolift Jour Emulsion lissante
Biotherm Blue therapy accelerated
Caudalie Premier Cru
Cien Q10 Anti-Wrinke day cream
Clarins Multi-Active Jour
Eucerin Q10 Active
Garnier Bio Anti-Age day care
L'Oréal Paris Hydrating Cream Day Anti-Wrinke+Exta Firming
Nivea Q10 power Anti wrinke+Firming
Olaz Rigenerist innovative anti-agening pflege
Vichy Liftactiv Collagen Specialist
Weleda Wildrose Glättende Tagespflege


Vse kreme smo kupili v trgovini kot običajni potrošniki. Proizvajalci oz. trgovci za izbor niso vedeli in nanj niso imeli vpliva. Preizkusili smo jih v neodvisnih akreditiranih laboratorijih. Naši kriteriji so običajno ostrejši od golega preverjanja standarda in varnosti, saj obravnavamo tudi uporabnost izdelka, okoljevarstvo in ostale vidike, pomembne pri vsakdanji uporabi. Objava rezultatov testa je dovoljena le v medijih potrošniških organizacij, kjer niso objavljena oglasna sporočila.

Kako smo testirali
Na mednarodnem primerjalnem testu smo preizkusili 20 krem v različnih cenovnih razredih, za katere proizvajalci obljubljajo, da bodo odpravile gube. Objavljamo rezultate za 12 izdelkov, ki so na voljo v slovenskih spletnih in običajnih trgovinah, lekarnah in drogerijah. V laboratoriju smo preverili učinkovitost zmanjševanja gub in vlaženje kože. Kreme so na praktičnem delu preizkusile udeleženke testa. Preverili smo tudi označevanje in navedbe na izdelkih.

Učinkovitost (70 odstotkov skupne ocene), 
Preverjali smo učinkovitost zmanjševanja gub (50 odstotkov skupne ocene) in učinkovitost vlaženja (20 odstotkov skupne ocene).

Vse kreme smo skladno s pravili potrošniškega testiranja anonimizirali. Vsak izdelek je preizkusilo 30 udeleženk, starih od 30 do 70 let. Kremo so uporabljale po metodi "razdeljenega obraza" – na eni polovici so uporabljale standardno mešanico kreme (placebo), na drugi pa anonimiziran izdelek s testa. Kremo so si nanesle dvakrat na dan (zjutraj in zvečer), štiri tedne (28 dni).

Pred začetkom testa in po 28 dneh uporabe kreme smo opravili meritve, s katerimi smo ocenili spremembe:

  • učinkovitost zmanjševanja gub: izmerjena v periorbitalnem predelu (okoli oči, kjer nastajajo gubice, t. i. vranje tačke) s sistemom Primos 3D, ki omogoča zaznavanje najmanjših sprememb globine gub, nevidnih s prostim očesom;
  • učinkovitost vlaženja: meritve smo opravili s korneometrom, ki meri električno kapacitivnost kože.

Uporaba (20 odstotkov skupne ocene)
Udeleženke testa so po štirih tednih uporabe anonimiziranih izdelkov izpolnile poseben vprašalnik za oceno kozmetičnih lastnosti, med drugim so ocenjevale konsistenco, porazdelitev, vpijanje in vonj. Poleg tega smo jih vprašali tudi o zaznavanju učinkovitosti, med drugim vlaženja, glajenja gub in elastičnosti kože.

Označevanje (10 odstotkov skupne ocene)
Preverili smo skladnost označevanja s predpisi (Uredba o kozmetičnih izdelkih št. 1223/2009) in prisotnost dodatnih informacij, ki so koristne za potrošnika in niso zakonsko obvezne. Preverili smo tudi prisotnost trditev, ki so po našem mnenju zavajajoče in uporabljene v tržne namene (hipoalergen, dermatološko preizkušen, brez parabenov/konzervansov/drugih snovi) ter jih kaznovali z odvzemom točk.

Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška organizacija ne sme prejemati donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij. Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. Rezultati so na voljo vsem, članom v okviru naročnine, nečlanom pa so rezultati posameznega testa na razpolago za plačilo.


Ko boste opravili nakup, boste dobili elektronsko sporočilo z aktivacijskim geslom in s katerim si boste lahko ogledali rezultate izbranega testa na naši spletni strani.

Vsebina le za člane ZPS

Kupi samo ta članek

3,90 €/članek

Hitro in enostavno plačilo s kreditno kartico ali Moneto, takojšen dostop do vsebine.

Postani član

paket INTERNET

4 x 14,48 € / leto

Člani imajo dostop do rezultatov VSEH testov, potrošniškega pravnega svetovanja in revije ZPStest.

Več o članstvu

Umik in odpoklic izdelkov

Več

Ostanite obveščeni

Spremljajte novosti, članke in obvestila ZPS - prijavite se na tedenske novičke. Vaši osebni podatki bodo varovani v skladu z Zakonom o varovanju osebnih podatkov. Od prejema novičk se lahko kadarkoli tudi odjavite.

ČLANI ZPS VEDO VEČ

SPOZNAJTE PREDNOSTI ČLANSTVA