Projekt Clear 2.0: spodbujamo prehod v nizkoogljično družbo

29. januar 2018

Projekt Clear 2.0: spodbujamo prehod v nizkoogljično družbo

Pomembno vlogo pri doseganju energetskih in okoljskih ciljev ter s tem povezano večjo rabo obnovljivih virov, ki si jih je zastavila Evropska unija, bomo imeli tudi potrošniki. Zveza potrošnikov Slovenije (ZPS) in Mednarodni inštitut za potrošniške raziskave (MIPOR) sta se zato pridružila konzorciju potrošniških organizacij iz šestih držav, ki so pod okriljem evropske potrošniške organizacije (BEUC) septembra lani začele izvajati projekt Clear 2.0.

Cilj in aktivnosti v okviru projekta Clear 2.0

Cilj projekta Clear (ang. enabling Consumers to Learn about, Engage with, Adopt and regulate Renewable energy technologies) je ozaveščati potrošnike o pomenu rabe lokalnih obnovljivih virov v gospodinjstvih, jih poučiti o prednostih s tem povezanih nizkoogljičnih tehnologij, predvsem pa jih usmerjati pri izbiri, nakupu in njihovi uporabi za ogrevanje in hlajenje v gospodinjstvih.

Skozi številne aktivnosti, ki bodo v naslednjih dveh letih in pol potekale v Italiji, Španiji, Belgiji, na Portugalskem, Češkem in v Sloveniji, bomo potrošniške organizacije popeljale potrošnike skozi vse faze, ki vodijo od pravilne izbire do nakupa in uporabe naprav za izkoriščanje obnovljivih virov, kot so sončne elektrarne, toplotne črpalke, peči na pelete in tudi klimatske naprave, ki so v Španiji in na Portugalskem, pa tudi pri nas ponekod na Primorskem, zaradi blagega podnebja pogosto glavni vir ogrevanja.

V vseh sodelujočih državah, tudi pri nas, v okviru projekta že poteka raziskava o odnosu potrošnikov do obnovljivih virov in uporabe nizkoogljičnih tehnologij, ko gre za ogrevanje oziroma hlajenje hiš in stanovanj ter za proizvodnjo električne energije.

obnovljivi viri za dom2

Prav tako preverjamo, v kolikšni meri ste potrošniki pripravljeni spremeniti svoje bivalne navade, da bi lahko energijo uporabljali bolj učinkovito, ali si lahko privoščite posodobitev in/ali zamenjavo ogrevalnega sistema z okolju prijaznejšim in energijsko učinkovitejšim na obnovljive vire, s kakšnimi problemi ste se srečevali tisti, ki ste že izvedli naložbo ipd.

V nadaljevanju bomo med drugim pregledali trg že prej omenjenih naprav in jih testirali v neodvisnih laboratorijih, rezultati testov pa bodo vodilo pri nakupnih odločitvah za vse, ki v svojih gospodinjstvih načrtujejo prehod na obnovljive vire.

projekt clear 2-0 logo clear

Večja samooskrba z energijo

Projekt Clear sovpada s tako imenovanim zimskim svežnjem energetskih sprememb, s katerim želi Evropska komisija do leta 2030 v Evropski uniji zmanjšati izpuste ogljikovega dioksida za najmanj 40 odstotkov, povečati energijsko učinkovitost za najmanj 27 odstotkov in povečati delež obnovljivih virov na najmanj 27 odstotkov.

Nevladne in potrošniške organizacije smo že ob predstavitvi zakonodajnih predlogov opozorile, da so cilji zastavljeni premalo smelo, predvsem pa, da bi lahko zimski sveženj v resnici močno upočasnil prehod na obnovljive vire.

Stališče evropskih potrošniških organizacij je, da bi moral biti v ospredju vseh načrtovanih sprememb na evropskem energetskem trgu končni odjemalec oziroma potrošnik, ki mu je treba omogočiti čim bolj preprost prehod na uporabo obnovljivih virov v gospodinjstvu, predvsem pa mu z ustreznimi spremembami regulativnega okolja zagotoviti, da bo lahko postal aktivni odjemalec energije (ang. prosumer).

To pomeni, da bo lahko energijo proizvajal, uporabljal, shranjeval in tudi oddajal v omrežje. Z večjo samooskrbo z energijo, ki vzpostavlja možnost otočnega obratovanja na ravni potrošnika in nadzora nad porabo energije, bo poraba električne energije v gospodinjstvih manjša, posledično bodo manjši tudi izpusti toplogrednih plinov v okolje.

projekt clear 2-0 eu logoProjekt Clear 2.0 financira Evropska unija v okviru programa za raziskave in inovacije Obzorje 2020 (Horizon 2020).

  

Projekt Clear 2.0: spodbujamo prehod v nizkoogljično družbo

Lesna biomasa - pomembna je trajnost
9. februar 2022
Evropska komisija: projekt CLEAR 2.0 je bil izjemno uspešen
8. januar 2021
Test klimatskih naprav 2020
19. avgust 2020
Test klimatskih naprav: Na izbiro več dobrih močnejših modelov kot v preteklih letih
24. februar 2020

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju