Poslanstvo ZPS je zastopanje interesov potrošnikov na vseh ravneh. Čeprav nismo velika organizacija, se trudimo po svojih najboljših močeh, da prispevamo k sistemskim spremembam, ki koristijo vsem potrošnikom, ne le našim članom in članicam. Spodbujamo dobre potrošniške odločitve, testiramo izdelke, preizkušamo in ocenjujemo storitve, svetujemo in pomagamo v primerih potrošniških zagat.
Kako zastopamo interese potrošnikov?
Nekaj odmevnejših dosežkov ZPS v zadnjem času
Banka OTP poskrbela za korekten prehod komitentov banke SKB
Banka OTP je po našem javnem pozivu, kljub temu, da je sprva veljalo, da tega ne bo storila, vendarle poskrbela za posredovanje informacij o novih številkah računov nekdanjih komitentov SKB banke vsem izplačevalcem dohodkov in prejemnikom nakazil (SEPA, SDD, e-računi). Sprva je veljalo, da bodo potrošniki morali te spremembe urejati sami.
Halo, operater! Bodi fer.
Podprli smo skupinske tožbe, ki jih je VZMD (Vseslovensko združenje malih deležnikov) vložilo proti štirim velikim slovenskim operaterjem Telekom Slovenije, A1 Slovenija, Telemach in T–2. Oškodovanih naročnikov je veliko. Vašemu paketu so namreč v zadnjih 5 letih vsaj enkrat enostransko zvišali ceno naročnine in jo brez podpisa nove pogodbe nezakonito dražili.
Ustavimo nevarne kemikalije!
Potrošniške organizacije smo preverile prisotnost bisfenolov v spodnjem perilu in ugotovitve so zaskrbljujoče. Ste vedeli, da je uporaba bisfenolov omejena v oblekicah za punčke, ne pa tudi v oblačilih otrok in v spodnjem perilu? Zato smo skupaj s še štirimi potrošniškimi organizacijami sprožili mednarodno kampanjo za zaostritev evropske zakonodaje na področju kemikalij.
Prepoved prometa za pijačo Prime Energy
Energijska pijača Prime Energy, tudi po zaslugi ZPS, ni več na voljo slovenskim potrošnikom. Uprava za varno hrano je namreč na podlagi naše prijave za sporno energijsko različico odredila prepoved prometa.
Banka Sparkasse in negativni euribor
Zaradi varstva pravic oškodovanih kreditojemalcev je ZPS vložila tri tožbe zoper Banko Sparkasse. Najprej smo leta 2017 vložili kolektivno opustitveno tožbo, ki je bila uspešno zaključena s pravnomočno sodbo marca 2022.
Povračilo stroškov ob predčasnem zaprtju kredita
Banko Slovenije smo opozorili na izogibanje plačevanju povračila omenjenih stroškov s strani slovenskih bank, ki je v nasprotju z zakonodajo. Banke so po posredovanju regulatorja morale spremeniti to sporno prakso.
Kako lahko podprete naše delovanje?
- Postanite naš član oz. članica (in pridobite dostop do članskih vsebin) >
- Namenite nam 1% dohodnine >
- Nakažite nam donacijo, znesek po vaši izbiri >
Hvala za vaše zaupanje, hvala za vašo podporo!
Sredstva od članarin in donacij namenjamo za:
- izvajanje potrošniškega zagovorništva na nacionalni in evropski ravni,
- izvedbo kampanj v interesu vseh slovenskih potrošnikov,
- izvajanje primerjalnih testiranj,
- pripravo avtorskih vsebin na spletnih mestih Zveze potrošnikov Slovenije,
- pripravo avtorskih vsebin v reviji ZPStest.
Nekaj koristnih orodij in vsebin ZPS, ki so na voljo brezplačno, za vse potrošnike
Mobilna aplikacija Veš, kaj ješ
Mobilna aplikacija, ki prav letos praznuje 10 let svojega obstoja, je hiter in preprost pomočnik, ki danes že več kot 50.000 potrošnikom pomaga pri izbiri živil z ugodnejšo hranilno sestavo. V njeni bazi najdete več kot 45.000 izdelkov.
Spremljajte naše vsebine, obrnite se na nas za nasvet
Na naši spletni strani so objavljeni aktualni rezultati več kot 80 neodvisnih potrošniških testov, na katerih smo, v sodelovanju z mednarodno organizacijo ICRT, testirali več kot 2000 izdelkov.
Na naši spletni strani je objavljenih več kot 2.000 prispevkov, ki so jih pripravili naši strokovnjaki. Potrošnike obveščamo o aktualnih in perečih temah, jim svetujemo za boljše potrošniške odločitve in jih ozaveščamo.
Vsako leto v naši pravno-svetovalni pisarni s pravnimi nasveti pomagamo več kot 2400 potrošnikom. Članom ZPS ne nudimo le nasvetov, ampak jim pomagamo tudi pri razreševanju njihovih potrošniških težav in po potrebi pri uveljavljanju njihovih pravic.
Nekaj "odklenjenih" testov, ki so na voljo brezplačno, za vse potrošnike
Kako lahko podprete naše delovanje?
- Postanite naš član oz. članica (in pridobite dostop do članskih vsebin) >
- Namenite nam 1% dohodnine >
- Nakažite nam donacijo, znesek po vaši izbiri >
Hvala za vaše zaupanje, hvala za vašo podporo!
Sredstva od članarin in donacij namenjamo za:
- izvajanje potrošniškega zagovorništva na nacionalni in evropski ravni,
- izvedbo kampanj v interesu vseh slovenskih potrošnikov,
- izvajanje primerjalnih testiranj,
- pripravo avtorskih vsebin na spletnih mestih Zveze potrošnikov Slovenije,
- pripravo avtorskih vsebin v reviji ZPStest.
Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije
ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.
Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:
- Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
- Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
- Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
- Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike
Že od 69,60 € / na leto
Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.