Poslanstvo ZPS je zastopanje interesov potrošnikov na vseh ravneh. Čeprav nismo velika organizacija, se trudimo po svojih najboljših močeh, da prispevamo k sistemskim spremembam, ki koristijo vsem potrošnikom, ne le našim članom in članicam. Spodbujamo dobre potrošniške odločitve, testiramo izdelke, preizkušamo in ocenjujemo storitve, svetujemo in pomagamo v primerih potrošniških zagat.

Kako zastopamo interese potrošnikov?

Zavzemamo se za boljšo zakonodajo

Ves čas podajamo pripombe in dopolnitve na zakonodajne predloge. Pri tem sledimo načelu Nič o potrošnikih brez potrošnikov.

Opozarjamo na nepravilnosti

Zakonodajalcem, trgovcem itd. gledamo pod prste in z javnimi pozivi glasno opozarjamo na kršitve pravic in sporne prakse.

Delujemo mednarodno

Pod okriljem krovne Evropske potrošniške organizacije BEUC skupaj z drugimi potrošniškimi organizacijami spreminjamo evropsko zakonodajo v dobro potrošnikov.

Za potrošnike gremo tudi na sodišče

Množično kršene pravice potrošnikov uveljavljamo tudi pred nadzornimi organi in sodiščem. Trenutno v okviru kolektivnih tožb tožimo banko in sodelujemo pri tožbah zoper telekomunikacijske operaterje.

Naše vodilo je strokovnost

Naše vsebine so plod raziskovalnega dela, podprtega s strokovnimi mnenji in raziskavami iz neodvisnih laboratorijev.

Smo neodvisni in nepristranski

Na rezultate naših testov nimajo vpliva proizvajalci, trgovci ali politiki. V reviji ZPStest in na naši spletni strani ni oglasov.

Nekaj odmevnejših dosežkov ZPS v zadnjem času

 

Prepoved prometa za pijačo Prime Energy

Energijska pijača Prime Energy, tudi po zaslugi ZPS, ni več na voljo slovenskim potrošnikom. Uprava za varno hrano je namreč na podlagi naše prijave za sporno energijsko različico odredila prepoved prometa.

Preberite več >

 
 

Do dobre energije brez energijskih pijač

Bili smo eden od pobudnikov vseslovenske kampanje na temo ozaveščanja o tveganjih pitja energijskih pijač pri otrocih in mladostnikih.

Več informacij >

Meta – kaj se skriva za dimno zaveso?

Sodelujemo pri prijavah zavajajočih poslovnih praks podjetja Meta institucijam v EU. Meta od uporabnikov na družbenih omrežjih Facebook in Instagram zahteva, da privolijo v obdelavo svojih osebnih podatkov za oglaševalske namene ali plačajo, da se jim oglasi ne prikazujejo.

Več informacij >

Skrčflacija

S pomočjo potrošnikov preverjamo izdelke, katerim so proizvajalci zmanjšali količino, cena pa je ostala enaka ali se je dvignila. Doslej smo zbrali več kot 100 prijav izdelkov. Preverili smo dejstva in doslej uspešno dokazali skrčenje za 20 izdelkov.

Posredujte nam podatke >

Banka Sparkasse in negativni euribor

Zaradi varstva pravic oškodovanih kreditojemalcev je ZPS vložila tri tožbe zoper Banko Sparkasse. Najprej smo leta 2017 vložili kolektivno opustitveno tožbo, ki je bila uspešno zaključena s pravnomočno sodbo marca 2022.

Več o zadevi Negativni euribor >

Povračilo stroškov ob predčasnem zaprtju kredita

Banko Slovenije smo opozorili na izogibanje plačevanju povračila omenjenih stroškov s strani slovenskih bank, ki je v nasprotju z zakonodajo. Banke so po posredovanju regulatorja morale spremeniti to sporno prakso.

Več informacij >

Skupinski nakupi ZPS

V okviru naših zadnjih dveh skupinskih nakupov smo več kot 750 gospodinjstvom omogočili ugoden nakup sušilnih strojev s toplotno črpalko, več kot 500 pa ugoden nakup klimatskih naprav. V pripravi: skupinski nakup toplotnih črpalk.

Prijavite se na obvestila >

Sredstva od članarin in donacij namenjamo za:

  • izvajanje potrošniškega zagovorništva na nacionalni in evropski ravni,
  • izvedbo kampanj v interesu vseh slovenskih potrošnikov,
  • izvajanje primerjalnih testiranj,
  • pripravo avtorskih vsebin na spletnih mestih Zveze potrošnikov Slovenije,
  • pripravo avtorskih vsebin v reviji ZPStest.

Nekaj koristnih orodij in vsebin ZPS, ki so na voljo brezplačno, za vse potrošnike

 

Mobilna aplikacija Veš, kaj ješ

Mobilna aplikacija, ki prav letos praznuje 10 let svojega obstoja, je hiter in preprost pomočnik, ki danes že več kot 50.000 potrošnikom pomaga pri izbiri živil z ugodnejšo hranilno sestavo. V njeni bazi najdete več kot 45.000 izdelkov. 

Naložite si jo >

Finančni primerjalniki in kalkulatorji

Preverite aktualno ponudbo stanovanjskih in potrošniških kreditov, stroške poslovanja z bančnimi računi, obresti na depozite, izračunajte, koliko lahko privarčujete …

Najdete jih tukaj >

Obvestila o odpoklicih izdelkov

Iz razpoložljivih virov povzemamo in objavljamo obvestila o odpoklicih nevarnih izdelkov, zato da ta lažje pridejo do potrošnikov, saj sistem obveščanja v praksi ne deluje.

Aktualni odpoklici >

Spremljajte naše vsebine, obrnite se na nas za nasvet

Na naši spletni strani so objavljeni aktualni rezultati več kot 80 neodvisnih potrošniških testov, na katerih smo, v sodelovanju z mednarodno organizacijo ICRT, testirali več kot 2000 izdelkov.

Na naši spletni strani je objavljenih več kot 2.000 prispevkov, ki so jih pripravili naši strokovnjaki. Potrošnike obveščamo o aktualnih in perečih temah, jim svetujemo za boljše potrošniške odločitve in jih ozaveščamo.

Vsako leto v naši pravno-svetovalni pisarni s pravnimi nasveti pomagamo več kot 2400 potrošnikom. Članom ZPS ne nudimo le nasvetov, ampak jim pomagamo tudi pri razreševanju njihovih potrošniških težav in po potrebi pri uveljavljanju njihovih pravic.

Nekaj "odklenjenih" testov, ki so na voljo brezplačno, za vse potrošnike

 

Sredstva od članarin in donacij namenjamo za:

  • izvajanje potrošniškega zagovorništva na nacionalni in evropski ravni,
  • izvedbo kampanj v interesu vseh slovenskih potrošnikov,
  • izvajanje primerjalnih testiranj,
  • pripravo avtorskih vsebin na spletnih mestih Zveze potrošnikov Slovenije,
  • pripravo avtorskih vsebin v reviji ZPStest.

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju