ZPS s kampanjo PreVWara do odškodnin za prevarane slovenske potrošnike!

12. september 2017

Avto in oprema za avto Ekologija in varstvo okolja
ZPS s kampanjo PreVWara do odškodnin za prevarane slovenske potrošnike!

Skoraj natančno dve leti minevata, odkar je Volkswagen priznal, da je zavajal evropske potrošnike, ko je v več kot 8 milijonov dizelskih avtomobilov namestil napravo za prirejanje delovanja motorja med merjenjem izpustov. Kljub ugotovljeni prevari VW zavrača plačilo odškodnine potrošnikom, v nasprotju z ZDA, kjer je državi in potrošnikom že izplačal 15 milijard ameriških dolarjev.

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Potrošniške organizacije smo si pod okriljem Evropske potrošniške organizacije BEUC ves čas od razkritja prevare prizadevale za to, da VW odgovarja za svoja ravnanja in da potrošnikom izplača odškodnino. Potrošniške organizacije iz Italije, Belgije, Španije in Portugalske so že lani začele vlagati kolektivne tožbe proti VW.

Kampanja PreVWara Zveze potrošnikov Slovenije je del skupnih aktivnosti evropskih potrošniških organizacij, v kateri poleg BEUC in prej naštetih organizacij sodelujejo še potrošniške organizacije iz Švice, Slovaške in Litve.

favicon Prijave zbiramo na www.preVWara.si, kjer je na voljo tudi izčrpen nabor vseh dodatnih informacij in podatkov o kampanji.

Čeprav Slovenija še nima zakonodaje, ki bi omogočala kolektivne tožbe, Zveza potrošnikov začenja kampanjo PreVWara, katere cilj je združiti potrošnike, lastnike prizadetih avtomobilov in izterjati odškodnino na sodišču.

"Volkswagnova prevara je večplastna, saj gre za oškodovane lastnike avtomobilov, za onesnaženo ozračje, ki ga dihamo vsi, za goljufijo s prirejanjem delovanja motorja. Razkritju afere pa ni sledilo ustrezno ukrepanje državnih institucij v EU – v nasprotju z ZDA. Kakšno sporočilo pošiljajo vsem nam, ne le potrošnikom? Če si dovolj velik in močan, si lahko privoščiš prevaro in ostaneš nekaznovan?" je dejala Breda Kutin, predsednica Zveze potrošnikov Slovenije.

Zveza potrošnikov Slovenije sama ne bi zmogla izpeljati tako zahtevne aktivnosti kot je tožba koncerna VW, zato smo že dlje iskali način in poti, kako poiskati pravico za prevarane potrošnike in sprožili postopke proti goljufivemu ravnanju. V kampanji PreVWara smo se zato preko BEUC povezali z nemško podružnico ameriške odvetniške pisarne Hausfeld. Njihovi odvetniki so proti VW uspešno nastopili že v ZDA. V zadnjih šestih mesecih so dodobra preučili možnosti, ki jih ponuja slovenska zakonodaja in presodili, da imajo tudi slovenski kupci v dizelski prevari možnosti za odškodnino.

Zahtevke za vračilo odškodnine bomo vložili na nemškem sodišču.
Za potrošnike je zagotovo najbolj pomembno dejstvo, da je kampanja PreVWara:

  • Brez tveganja: kupci avtomobilov s prijavo ne prevzemajo nobenega tveganja zase ali za svoje vozilo. Sodelujočim ne bo treba poravnati nobenih stroškov odvetnikov, sodnih taks in podobno, če bodo zahtevki zavrnjeni.
  • Preprosta: vse, kar morajo predložiti prevarani kupci, je dokumentacija, ki dokazuje, da so lastniki avtomobilov z dizelskimi motorji z vgrajeno programsko opremo za zavajanje na testih izpustov.
Sodelovanje v akciji lahko oškodovancem prinese le korist, če pa postopek ne bo uspešen, nimajo nobenih stroškov.

Ker gre za finančno in pravno zahtevne postopke, je sklad Burford German Funding LLC, ki bo kampanjo financiral, Zvezi potrošnikov Slovenije postavil pogoj, da v dobrem mesecu dni od začetka kampanje zbere 1.000 prijav lastnikov avtomobilov, ki ustrezajo vsem pogojem za nadaljevanje postopka. Na ZPS verjamemo v uspeh kampanje in v njeno nadaljevanje v drugi fazi.

Prezentacija s tiskovne konference

 

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju