Zaupanje za več trajnostnih izbir?

6. marec 2025

Trajnostna potrošnja
Zaupanje za več trajnostnih izbir?

Izobraževanje o vplivu proizvodnje hrane na okolje lahko potrošnikom pomaga pri izbiri podnebju prijaznih živil. Čeprav so nam pri izbiri pomembni cenovna dostopnost, okus in dolgoročne koristi (zdravje), ne smemo pozabiti na zaupanje v oznake in certifikate.

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

To potrjujejo tudi rezultati eksperimenta, v katerem je sodelovalo več kot 900 potrošnikov, tudi iz Slovenije.

Glavni cilj potrošniškega eksperimenta je bil preveriti vpliv treh informacijskih ukrepov (informacije o skupni kmetijski politiki in/ali družbena norma in/ ali pravičnost v dobavni verigi) na pripravljenost potrošnikov, da izberejo podnebju bolj prijazne živilske proizvode – tudi za višjo ceno, in sicer pri nakupu korenja, kruha in pakiranega mletega govejega mesa.

Okus, koristi za zdravje in cena so ključni dejavniki nakupa

V Sloveniji bi okrog 70 odstotkov anketiranih potrošnikov plačalo do tri odstotke višjo ceno za goveje meso iz okolju prijazne pridelave (39 odstotkov sodelujočih bi plačalo vsaj 11 odstotkov več, 20 odstotkov pa 21 odstotkov več).

Podobni rezultati so pri nakupu kruha in korenja iz okolju prijazne pridelave. Hkrati so odgovori potrošnikov jasni glede cen hrane in zaupanja v oznake. Večina (67 odstotkov) meni, da je hrana že tako draga, kar dobra tretjina (36 odstotkov) pa ne zaupa podnebju oziroma okolju prijaznim oznakam.

Glede na to, da se življenjski stroški višajo in hrana pri tem ni izjema, se lahko vprašamo: ali smo trajnostni le v besedah ali tudi v praksi?

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju