Zasoljena kazen za Facebook

24. maj 2017

Osebni podatki in zasebnost
Zasoljena kazen za Facebook

Združitev Facebook-a in WhatsApp-a: Evropska komisija je kaznovala Facebook s 110 milijoni evrov kazni zaradi zavajanja v postopku pred evropskim organom za nadzor konkurence. Zgodba sega v leto 2014.

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

WhatsApp je leta 2016 spremenil pogoje varovanja zasebnosti in pričel deliti osebne podatke uporabnikov z lastnikom podjetja – Facebookom, čeprav je Facebook leta 2014 Evropski Komisiji v postopku za pridobitev dovoljenja za združitev zagotovil, da ne bo mogoče povezati računov uporabnikov WhatsAppa in Facebooka.

Evropske potrošniške organizacije smo z odločitvijo le delno zadovoljne, saj menimo, da bi morala Evropska komisija razmisliti tudi o odvzemu dovoljenja za združitev.

Monique Goyens, generalna direktorica evropske potrošniške organizacije BEUC: "Nesprejemljivo je, da Facebook vedno znova zlorablja osebne podatke uporabnikov tega družbenega omrežja. Današnja odločitev potrjuje, da je Facebook Evropski Komisiji posredoval zavajajoče informacije in prikrival načrte o bodočnosti WhatsApp-a in osebnih podatkov njegovih uporabnikov."

Za digitalno družbo je odločilno, da nadzorni organi pozorno spremljajo morebitne nevarnosti, ki bi jih za varovanje osebnih podatkov uporabnikov lahko prinesla združitev velikih digitalnih podjetij. Ta primer tudi kaže na to, da morajo nadzorniki trga še tesneje sodelovati z organi, ki skrbijo za nadzor nad zagotavljanjem varstva osebnih podatkov.

"Evropski potrošniki nakupujejo, delajo, študirajo in se družijo prek spleta in digitalna podjetja so omogočila, da se to dogaja. Toda zaupanje v največje ponudnike na tem trgu je ključno, da se dobra uporabniška izkušnja ne spremeni v nočno moro," je še dejala Monique Goyens.

Nemška potrošniška organizacija vzbv toži WhatsApp zaradi spremembe pogojev varovanja osebnih podatkov. Več informacij (v nemščini) je na voljo na njihovi spletni strani.

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju