Zadeva VW: Ali smo evropski potrošniki drugorazredni?

26. november 2015

Avto in oprema za avto Ekologija in varstvo okolja
Zadeva VW: Ali smo evropski potrošniki drugorazredni?

Potem ko je Volkswagen nemškemu homologacijskemu organu KBA predstavil način odpravljanja napake pri avtomobilih z vgrajeno opremo za prirejanje vrednosti izpustov, zdaj čakamo na uradni vpoklic, vabilo na katerega bodo prejeli vsi lastniki prizadetih vozil, ne glede na to, kje so jih kupili. Evropske potrošniške organizacije pa smo izjemno nezadovoljne nad informacijo, da naj bi se Volkswagen odrekel izplačilu kakršne koli odškodnine evropskim kupcem.

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

V začetku novembra je Volkswagen ameriškim kupcem kot potezo dobre volje že ponudil bonus v višini 1000 dolarjev (nekaj manj kot 950 evrov). Iz nedavnega pogovora za enega od avtomobilskih spletnih portalov je mogoče razbrati, da o čem podobnem za evropske kupce niti ne razmišlja. Vse skupaj gre v smer razdelitve kupcev na bolj in manj pomembne, drugačne obravnave evropskih potrošnikov zato nikakor ne moremo sprejeti kot dejstvo.

Zveza potrošnikov Slovenije z drugimi potrošniškimi organizacijami v skupni akciji, ki jo vodi Evropska potrošniška organizacija BEUC, usklajuje možnost uveljavljanja dodatnih zahtevkov za povračila oškodovanja lastnikov, saj bomo le tako lahko dosegli, da bodo vsi evropski potrošniki obravnavani enakopravno – ne glede na lokalno zakonodajo, ki je v posameznih državah ostrejša kot v drugih.

favicon Bodite obveščeni
Sproti vas bomo obveščali in vam skladno z razvojem dogodkov ustrezno svetovali o nadaljnjih korakih za zaščito vaših potrošniških pravic oziroma morebitnih odškodninskih zahtevkov do skupine VW. Prepričani smo, da bomo s skupnim nastopom in seveda z vašo podporo, močnejši in glasnejši, kar smo že večkrat dokazali. Preberite več in se nam pridružite.

Več kot dva meseca po izbruhu afere ugotavljamo, da na številna vprašanja potrošniki še vedno nismo dobili konkretnih odgovorov. Med drugimi ni povsem jasno, ali bodo posamezne države enako kot Nemčija sprožile obvezen vpoklic – Slovenija je tu izjema, saj so pri Agenciji za varnost v prometu že pred časom povedali, da bodo glede vpoklica sledili nemškim navodilom. Prav tako s strani Volkswagna še nimamo odgovora glede zmogljivosti in porabe goriva po opravljenem servisnem pregledu. BEUC za povrh že nekaj tednov čaka na odgovor glede skupnega sestanka z vodstvom Volkswagna.

Takoj po začetku vpoklica bomo potrošniške organizacije preverile, ali so se kakor koli spremenile tehnične značilnosti servisiranih vozil, kar bo lahko tudi osnova za morebitne odškodninske zahtevke. Povsem nesprejemljivo bi bilo, da bi bili do odškodnine upravičeni samo ameriški lastniki prizadetih vozil, Volkswagen bi moral vsem povrniti škodo, ki bi nastala zaradi zmanjšane vrednosti avtomobilov, njihove manjše zmogljivosti, večje porabe goriva ali česar koli drugega, povezanega z zavajanjem in vgradnjo opreme za prirejanje vrednosti izpustov.

favicon Preberite tudi: Vse o zadevi Volkswagen

Kot je poudarila Monique Goyens, generalna direktorica BEUC, je nedavno Volkswagnovo priznanje, da je napačno objavljal vrednosti izpustov CO2 in porabe goriva, dodaten razlog, da Evropska komisija in države članice čimprej in pod nujno sprejmejo bolj zanesljiv testni protokol, ki mu morajo ob strani stati močne zaveze za učinkovit nadzor.

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju