Vsaj nekaj pozitivnega iz Bruslja: WLTP začne veljati prihodnje leto

15. junij 2016

Avto in oprema za avto Ekologija in varstvo okolja
Vsaj nekaj pozitivnega iz Bruslja: WLTP začne veljati prihodnje leto

Skoraj deset let bo tega, kar so začeli resneje govoriti o novem testnem programu za homologacijo osebnih vozil, s katerim naj bi bilo v laboratoriju doseženo porabo lažje uresničiti tudi v vsakdanjem življenju. Kazalo je že, da se bo zaradi lobiranja avtomobilskih tovarn proces še dodatno zavlekel, a včerajšnji dogovor med Evropsko komisijo in državami članicami je potrdil: NEDC (New European Driving Cycle), katerega korenine segajo 45 let nazaj, gre s prihodnjim letom v pokoj, nadomestil ga bo WLTP (Worldwide Light vehicles Test Procedure).

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Sprejetje novega standarda je velika zmaga za potrošnike, ki si želimo bolj realne podatke o porabi goriva in izpustih pri osebnih avtomobilih. Novi test bo odpravil številne pomanjkljivosti sedanjega. Če nič drugega, je avtomobil med ciklom večkrat v gibanju, dosega bolj realne hitrosti, pri čemer do njih hitreje pospešuje oziroma zavira. WLTP zato bistveno bolj odraža dejanske razmere v prometu, kjer bi z vožnjo v skladu z dosedanjim ciklom povzročali zastoje in slabo voljo.

Evropske potrošniške organizacije vseeno opozarjamo, da je sprejetje datuma veljave novega standarda (1. september 2017 za nove avtomobile, leto dni kasneje pa za vse) samo prvi korak do odprave anomalij med homologacijskim testiranjem. Prav v tem času smo priča odkrivanju številnih spornih praks, s katerimi so avtomobilske tovarne dosegale nizke vrednosti v laboratorijih, medtem ko običajnemu potrošniku nekatere varčevalne funkcije večino časa v realnem prometu sploh niso dostopne. Zato si bomo še naprej prizadevali, da Evropska unija čimprej uvede tudi teste na cesti, hkrati pa izboljša nadzor tako homologacijskega testiranja kot tudi avtomobilov, ki so že registrirani.

Iz Volkswagna so medtem sporočili, da so začeli s naslednjo večjo akcijo vpoklicev, in sicer so tokrat s strani nemškega homologacijskega organa KBA dobili zeleno luč za odpravo programske napake na 1,1 milijona vozilih znamke Audi (A4, A5, A6 in Q5) in Volkswagen (Golf, Passat in Tiguan) z 2,0-litrskim dizelskim motorjem TDI (tip EA 189). Prav tako že poteka akcija za bistveno manjše število vozil Seat Exeo. Pri tem opozarjamo, da je vpoklic za Audi in Volkswagen obvezen, torej bodo obvestila dobili vsi sedanji lastniki, medtem ko je pri Seatu prostovoljen, kar pomeni, da bodo obveščali in na servis povabili le lastnike vozil, ki jih imajo v bazi pri zastopniku (vsi, ki so vozila kupili v Sloveniji ali pa so kdaj z njimi obiskali pooblaščenega serviserja). Vsa odobrena vozila bodo klicali postopoma, torej ni nujno, da bodo podobna vozila vpoklicana istočasno.

Na koncu velja poudariti, da bo sedanji dogovor, sklenjen v tehničnem odboru za motorna vozila, moral prestati še glasovanje v Evropskem parlamentu in Evropskem svetu, ki ga lahko potrdita ali pa zanj izkoristita pravico veta. Že prihodnji teden pa pričakujemo naslednje glasovanje o spremembah, povezanih s ciljnimi izpusti ogljikovega dioksida (CO2) v letu 2021. Trenutno so ti namreč naravnani na veljavni standard NEDC, zato jih bo treba razumno spremeniti, da bodo odražali meritve po standardu WLTP.

 

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju