Vezava za oba: operaterji nam (vam) ne prisluhnejo!

16. januar 2020

Elektronske komunikacije
Vezava za oba: operaterji nam (vam) ne prisluhnejo!

S kampanjo Vezava za oba želimo doseči, da operaterji potrošnikom v času vezave ne bi smeli spreminjati pogodbenih pogojev naročniškega razmerja.

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Predstavnike Tržnega inšpektorata RS in Agencije RS za komunikacijska omrežja in storitve (AKOS) smo povabili na skupni sestanek, na katerem smo jim predstavili kampanjo in naša stališča: da obveznost povrnitve sorazmernega dela prejete ugodnosti, ki jo operaterji zaračunavajo potrošnikom, ki zaradi nestrinjanja s spremembami pogodbenih pogojev v času vezave prekinejo naročniško razmerje, predstavlja pogodbeno kazen, ki jo Zakon o elektronskih komunikacijah v takih primerih izrecno prepoveduje.

Izvedeli smo, da proti nekaterim operaterjem zaradi tega vprašanja potekajo postopki in kasneje tudi pridobili štiri odločbe na podlagi zahteve za dostop do informacij javnega značaja.

Tako TIRS kot AKOS sta v svojih odločbah (zoper nekatere je sprožen upravni spor in zato še niso pravnomočne) zavzela stališče, da gre pri povračilu sorazmernega dela ugodnosti res za pogodbeno kazen, ki je operaterji ne smejo zaračunavati – vendar le v primeru, kadar je ugodnost v obliki znižane naročnine.

Čeprav gre za pozitiven preobrat pri odločanju obeh organov v smeri večjega varstva potrošnikov, na ZPS menimo, da bi moralo povsem enako veljati tudi, kadar potrošnik ugodnost prejme v obliki znižane cene terminalske opreme (mobilni telefon, televizija, modem, …), saj z vidika potrošnika ni razlike, ali popust prejme v obliki znižane naročnine ali znižane cene opreme.

Na ločene sestanke smo povabili tudi vse štiri večje operaterje – A1, Telekom Slovenije, Telemach in T-2, odzvali so se vsi. Poskušali smo ugotoviti morebitno pripravljenost operaterjev na pristanek na zahteve iz kampanje, v prvi vrsti torej, ali so se pripravljeni zavezati, da potrošnikom v času vezave ne bodo spreminjali pogodbenih pogojev.

Žal nihče od njih ni bil pripravljen slediti našim pozivom in dokler jih k temu ne bo izrecno zavezovala zakonodaja ali odločitev nadzornih organov, svoje poslovne prakse očitno na nameravajo spreminjati.

Kot alternativno rešitev smo predstavili možnost, da potrošniki ob odstopu od pogodbe ne bi plačali ničesar, torej nobenega povračila sorazmernega dela ugodnosti, saj menimo, da tako veleva že obstoječa zakonodaja. Tudi pri tem vprašanju ni bilo pripravljenosti operaterjev na sodelovanje, zlasti v primeru vračila ugodnosti v obliki znižanja cen terminalske opreme, medtem ko nekateri operaterji že sedaj ne zaračunavajo vračila sorazmernega dela prejete ugodnosti, kadar je ta v obliki znižane cene naročnine.

Očitno je, da nas čaka še veliko dela, da bi dosegli cilje kampanje, potrošniki pa bodo do takrat še naprej v negotovem položaju glede cene in vsebine svojih naročniških razmerij, kljub sklenjeni vezavi. Z vašo podporo se bomo borili dalje, bodisi za uveljavljanje pravic na podlagi obstoječe zakonodaje, bodisi z zahtevami za potrebne spremembe le-te.

Spletno peticijo, s katero želimo našim zahtevam dati še večjo težo, je podpisalo skoraj 9.000 potrošnikov.

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju