Stroški klicev v EU: kdo, kdaj in koliko plača?

14. maj 2019

Elektronske komunikacije Cene in stroški
Stroški klicev v EU: kdo, kdaj in koliko plača?

Potem ko je Evropska komisija leta 2017 odpravila stroške klicev in kratkih sporočil med gostovanjem v drugi državi EU (skupaj z Norveško, Islandijo in Liechtensteinom), se je zdaj lotila še klicev in pošiljanja kratkih sporočil iz domačega omrežja v države EU. Od 15. maja bodo lahko operaterji zaračunali največ 19 centov na minuto klica (v Sloveniji z davkom 23,18 centa na minuto) oziroma 6 centov za poslani SMS (v Sloveniji z davkom 7,32 centa za SMS).

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Potrošniške organizacije smo dolgo opozarjale in dokazovale, da so operaterji dodobra izkoriščali možnosti nereguliranega trga komuniciranja med domačo državo in državami EU, tako da so cene za minuto klica ponekod presegle en evro, v Sloveniji zdaj plačujemo približno 50 centov za minuto pogovora. Tudi z omejitvijo stroška bo prihajalo do odstopanj, saj bo za uporabnika še vedno bolje, da klic v drugo državo EU opravi iz tujega omrežja, ker mu za to ne bodo zaračunali.

Tabela: Stroški klicev v EU: kdo, kdaj in koliko plača? (kliknite za povečavo)

stroski klicev v eu kdo kdaj koliko placa graf2

Ker je položaj na področju klicev v mobilnih omrežjih precej zapleten, poskušamo z infografiko razjasniti vse scenarije, ki se lahko zgodijo uporabnikom mobilnih telefonov v Evropski uniji. Na splošno pa si velja zapomniti nekaj glavnih pravil:

  • ne glede na to, kje je uporabnik mobilnega telefona, je pomembno le, pri katerem operaterju oziroma v kateri državi ima sklenjeno pogodbo;
  • klici in pošiljanje SMS med gostovanjem v Evropski uniji ne povzročajo stroškov, če komuniciramo z uporabnikom, ki ima pogodbo sklenjeno z enim od operaterjev v državah EU;
  • klici in pošiljanje SMS iz omrežja domačega operaterja uporabniku v eni od držav EU niso del regulative o gostovanju, zato je treba zanje vedno doplačati;
  • v nobenem primeru strošek ne nastane na strani klicanega.

In ne nazadnje: v regulativo o gostovanju v omrežjih EU so vključene članice EU, Norveška, Islandija in Liechtenstein, ne pa tudi druge evropske države, denimo Švica, Vatikan, San Marino, Bosna in Hercegovina, Srbija, Severna Makedonija, Kosovo, Črna gora in Albanija.

favicon Preberite tudi: Gostovanje zunaj EU še naprej drago razkošje

Avtor: Boštjan Okorn

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju