Spletno nakupovanje: posodobitev pravil za izboljšanje zaščite potrošnikov

13. januar 2020

Elektronske komunikacije
Spletno nakupovanje: posodobitev pravil za izboljšanje zaščite potrošnikov

Začela je veljati nova direktiva, ki bo kot del Novega dogovora za potrošnike izboljšala varstvo potrošnikov v Evropski uniji. Cilj nove zakonodaje je, da se ob upoštevanju digitalnega razvoja zagotovi boljše izvajanje in posodobitev sedanjih pravil.

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Vera Jourova, Evropska komisarka za vrednote in preglednost: "Nova pravila bodo izboljšala zaščito potrošnikov v digitalnem svetu, kar si seveda zaslužijo. Toda pravila sama po sebi še ne zagotavljajo večje zaščite, pomembna je njihova odločna uveljavitev. Države članice pozivam, da jih uveljavijo brez odlašanja."

Nova pravila bodo med drugim zagotovila večjo preglednost spletnih tržnic. Po novem bo bolj jasno, ali izdelke prodaja trgovec ali fizična oseba, prepovedane pa so lažne ocene in lažni komentarji izdelkov.

Nova direktiva prepoveduje navidezna znižanja cen, spletne strani za primerjavo cen pa bodo morale jasno označiti po kakšnih merilih so razvrščeni izdelki.

Z novimi pravili bo zagotovljena tudi odškodnina oškodovanim zaradi nepoštenih poslovnih praks, naložene pa bodo tudi kazni za primere množičnega oškodovanja, ki bi prizadelo potrošnike po vsej EU. Predvidene kazni niso nizke in lahko za nekatere kršitve znašajo tudi najmanj 4% celotnega letnega prometa ponudnika.

Države članice morajo do 28. maja 2022 direktivo prenesti v nacionalno zakonodajo.

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju