Spletne `korona´ ponudbe: blokiranih ali umaknjenih več milijonov spletnih vsebin
26. maj 2020

Največje spletne platforme so se pozitivno odzvale na poziv Evropske komisije k obravnavi spletnih goljufij in zavajajočih ponudb, ki so nastale kot posledica pandemije novega koronavirusa. Umaknile ali blokirale so na milijone zavajajočih oglasov ali izdelkov. Google je na primer (globalno) blokiral ali odstranil več kot 80 milijonov oglasov, povezanih s koronavirusom, eBay je blokiral ali odstranil več kot 17 milijonov oglaševanih izdelkov na svetovnih spletnih tržnicah, ki kršijo pravila EU o varstvu potrošnikov, Amazon pa je opazil, da se je število tedenskih novih oglaševanih izdelkov v povezavi s koronavirusom zmanjšalo za 77 % v primerjavi z marcem.
Dodaj vsebino med priljubljene
Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija
Poleg tega je Evropska Komisija usklajevala tudi pregled spletišč, da bi ugotovili, v katerih primerih se potrošniki v EU soočajo z vsebinami, ki vsebujejo lažne trditve ali lažne izdelke. Preglede so izvajali organi za varstvo potrošnikov v 27 državah, združeni v mrežo za sodelovanje na področju varstva potrošnikov. Posebna pozornost je bila namenjena pregledu ponudb zaščitnih mask, gelov za razkuževanje, kompletov za testiranje ter živil, prehranskih dopolnil in neživilskih proizvodov, ki naj bi domnevno pomagali pri bolezenskih stanjih, povezanih s koronavirusom. V okviru mreže so pregledali 268 spletnih strani, za 206 izmed teh pa obstaja sum, da kršijo evropsko zakonodajo.
- Na 88 spletnih straneh je objavljena zavajajoča ponudb ali oglasov, da izdelek preprečuje ali zdravi okužbo s koronavirusom;
- 30 spletnih strani je navajalo lažne podatke o omejenih zalogah;
- na 24-ih spletnih straneh so bile cene izdelkov neopravičljivo visoke;
- v 39-ih primerih cena ni bila jasno označena;
- veliko pregledanih spletnih trgovcev ni upoštevalo predpisov o jasni identifikaciji: ni informacije o geografskem naslovu trgovca (62 spletni strani), kontaktnih podatkih (58 spletnih strani) in imenu trgovca (58 spletnih strani).
Kljub vsem aktivnostim in prizadevanjem še vedno ostaja pomembno sporočilo v izjavi evropskega komisarja Didier Reynders-a: "Velike spletne platforme so pozitivno odgovorile na pobudo Komisije o preprečevanju spletnih prevar in pokazale pripravljenost za odstranjevanje zavajajočih vsebin. A nekateri prevarantski spletni trgovci vedno znova odkrivajo načine za izkoriščanje ranljivosti in strahu potrošnikov, npr. tako, da prepoznajo in zaobidejo algoritme za preverjanje vsebine, ter objavijo nove spletne strani. Potrošniki se morajo zavedati, da ni čudežnega zdravila."
Izkazalo se je, da npr. nepošteni trgovci za prikaz čudežnih učinkov uporabijo slike ali namerno napačno črkujejo ključne besede, da jih programi za preverjanje zavajajoče vsebine ne bi odkrili.
Sveže e-novice ZPS, vsak petek
Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.
Politika varovanja osebnih podatkov
Sorodne objave
Nazaj na seznam objavPostanite član Zveze potrošnikov Slovenije
ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.
Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:
- Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
- Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
- Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
- Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike
Že od 69,60 € / na leto
Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.