Rezultati ankete o električnih avtomobilih
3. april 2025

Kaj o izkušnji z električnimi avtomobili menijo njihovi lastniki? In kaj tisti, ki ga še nimajo? V spletni anketi je sodelovalo skoraj 400 potrošnikov, med njimi je bilo 61 odstotkov lastnikov avtomobilov, kar seveda ne predstavlja pravega deleža, saj smo anketo namerno posebej razširjali med njimi.
Dodaj vsebino med priljubljene
Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija
Največ jih ima električni avtomobil star do tri leta, 89 odstotkov jih je v zasebn lasti, le deset odstotkov pa v lasti podjetij. Anketo je izpolnilo tudi nekaj voznikov električnih avtomobilov za izposojo (car sharing). Večina lastnikov (73 odstotkov) je svoj električni avtomobil kupila kot nov.
Med znamkami električnih vozil pri sodelujočih v anketi prevladujejo Tesla (38 odstotkov), Volkswagen (15 odstotkov) in Hyundai (12 odstotkov), sledijo BMW, Renault in Cupra.
Električni avtomobil večinoma uporabljajo kot prvi družinski avtomobil (51 odstotkov), 16 odstotkov ima v gospodinjstvu vsaj še en električni avtomobil.
Navedli so naslednje razloge za prehod na električno vozilo:
- manjši stroški uporabe: 81 %
- udobnejša in tišja vožnja: 62 %
- trajnostni vidik prevoza: 46 %
- všečnost in uporabnost: 44 %
- subvencije Eko sklada pri nakupu: 38 %
Med drugimi razlogi so navedli še, da imajo doma sončno elektrarno, in zmogljivost električnega avtomobila.
Doseg in polnjenje
Večina električnih vozil sodelujočih v anketi ima v bateriji od 55 do 75 kWh energije, kar omogoča doseg od 250 do 400 km. V toplejših mesecih se doseg v povprečju poveča za 25 odstotkov v primerjavi s hladnim delom leta.
74 odstotkov jih ima možnost polnjenja baterije doma, šestina doma in v službi, le pet odstotkov jih je popolnoma odvisnih od javnih polnilnic. Javne polnilnice 76 odstotkov vprašanih uporablja pri manj kot desetini vseh polnjenj, naslednjih 16 odstotkov pa pri manj kot četrtini.
Pri tem v večini (60 odstotkov) največkrat izkoriščajo hitro enosmerno (DC) polnjenje.
Prednosti in pomanjkljivosti električnih vozil
Pri vprašanju o prednostih uporabe električnega avtomobila so sodelujoči v anketi potrdili, da je izpolnil pričakovanja, ki so jih imeli pred nakupom. Med drugimi prednostmi se večkrat pojavi možnost ogrevanja ali ohladitve potniške kabine na daljavo, nekaterim lastnikom je pomembno, da jim ne smrdi in ropota v garaži, drugi so omenili pozitivno splošno uporabniško izkušnjo.
Pomanjkljivosti
Bolj podrobno predstavljamo zaznane pomanjkljivosti med uporabo električnega avtomobila:
- težave s plačilom polnjenja (59 odstotkov),
- premalo (javnih) električnih polnilnic (42 odstotkov),
- neudobno polnjenje, denimo nepokrit prostor (38 odstotkov),
- veliko nihanje porabe in dosega v mestu, na avtocesti, poleti in pozimi (32 odstotkov),
- zapleteno načrtovanje daljših poti (27 odstotkov),
- pretirane obljube o dosegu pred nakupom (25 odstotkov),
- majhen doseg (18 odstotkov),
- dolgotrajno polnjenje baterije (17 odstotkov),
- električni avtomobil za daljše poti ni primeren (15 odstotkov).
Prednosti
Prejeli smo tudi odgovore, da prednosti uporabe odtehtajo manjše pomanjkljivosti, eden od lastnikov več električnih avtomobilov pa je pripomnil, da z enim skoraj nima slabih izkušenj, z drugim pa bistveno več.
Pomenljivo je, da bo kar 93 odstotkov lastnikov električnih avtomobilov pri naslednjem nakupu ponovno izbralo avtomobil z električnim pogonom. Njihovo navdušenje kaže tudi ocena zadovoljstva, kar 4,6 od 5, pri čemer je standardni odklon 0,71.
To pomeni, da je večina uporabnikov zelo zadovoljna z izkušnjo vožnje in lastništva.
Kaj pa tisti, ki (še) nimajo električnega avtomobila?
Med razlogi, da se še niso odločili za nakup, so navedli:
- cena električnega avtomobila (64 odstotkov),
- nezanesljivost in cena baterij (44 odstotkov),
- predolgo polnjenje baterije (41 odstotkov),
- niso praktični in imajo premajhen doseg (39 odstotkov),
- nočejo se ubadati s stalnim iskanjem polnilnic (38 odstotkov),
- električni avtomobili so zgrešena rešitev (26 odstotkov),
- električnih polnilnic je premalo (23 odstotkov),
- stanujejo v bloku (17 odstotkov),
- na trgu še ni modela, ki bi jim ustrezal (16 odstotkov).
Da bo njihov naslednji avtomobil predvidoma električni, je odgovorilo 12 odstotkov tistih, ki ga zdaj nimajo. Verjetnost, da bo njihov naslednji avtomobil električni, pa so ocenili s povprečno oceno 2,1 od 5 (standardni odklon 1,35).
To kaže, da je splošna naklonjenost prehodu na električno mobilnost razmeroma majhna, čeprav obstaja skupina možnih kupcev, ki razmišljajo o nakupu električnega vozila v prihodnosti.
Avtor: Boštjan Okorn

Električni avtomobili na prelomni točki
Sveže e-novice ZPS, vsak petek
Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.
Politika varovanja osebnih podatkov
Sorodne objave
Nazaj na seznam objavPostanite član Zveze potrošnikov Slovenije
ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.
Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:
- Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
- Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
- Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
- Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike
Že od 69,60 € / na leto
Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.