Rekordna kazen za Google: pomemben mejnik za potrošnike, ki iščejo informacije po spletu
27. junij 2017

Evropske potrošniške organizacije smo zadovoljne z odločitvijo Evropske Komisije. Združene pod okrilje Evropske potrošniške organizacije BEUC smo bile tudi formalni pritožnik v postopku proti podjetju Google. Ves čas trajanja postopka smo poudarjali, da je za potrošnike, ki iščejo informacije in nakupujejo po spletu, nujno, da so zadetki iskanja kvalitetni in nevtralni.
Dodaj vsebino med priljubljene
Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija
Evropska komisija je danes podjetju Google naložila globo v višini 2,42 milijarde evrov zaradi kršenja protimonopolnih pravil EU. Ugotovila je, da je Google zlorabil svoj prevladujoči položaj na trgu kot iskalnik in dajal nezakonito prednost svoji storitvi primerjave cen. Podjetje mora v 90 dneh opustiti to prakso, sicer mu grozi denarna kazen v višini do 5 % povprečnega dnevnega svetovnega prometa podjetja Alphabet, ki je matična družba podjetja Google.
Monique Goyens, generalna direktorica BEUC: "Ta pomembna odločitev je zmaga za potrošnike. Evropska komisija je potrdila naše trditve, da pri iskanju v tem najbolj priljubljenem iskalniku na svetu, potrošnik ne dobi zadetkov, ki so za njegovo iskanje najbolj relevantni, ampak tiste, ki so najboljši za Google. Sedaj se morajo zgoditi resnične spremembe.
Googlovo oviranje konkurence je pomenilo tudi oviro za inovacije in napredek, saj je delovanje Googla onemogočalo potrošnikom, da bi poiskali Googlove tekmece. To škodi potrošnikom, ki imajo zaradi tega manj izbire in višje cene izdelkov in storitev, ki jih kupujejo po spletu. Potrošniške organizacije opozarjamo, da je današnja odločitev šele vrh ledene gore. Komisija mora čim prej zaključiti preiskavo o tem, kako Google omejuje konkurenco v okviru operacijskega sistema Android. Potrošniki lahko v polni meri izkoristijo prednosti digitalne ekonomije le, če na trgu vladata inovativnost in konkurenčnost."
Današnja odločitev je pomemben zgled o tem, kako Komisija ocenjuje pomen poštene konkurence za potrošnike na digitalnem trgu. |
Ozadje
Google je leta 2004 vstopil na ločen trg storitev primerjave cen v Evropi z iskalnikom Froogle, ki so ga leta 2008 preimenovali v `Google Product Search´, od leta 2013 pa se imenuje `Google Shopping´. Storitev potrošnikom omogoča primerjavo izdelkov in cen na spletu ter iskanje ponudb spletnih trgovcev na drobno vseh vrst. Google je leta 2008 na evropskih trgih začel izvajati bistveno spremenjeno strategijo za uveljavljanje svoje storitve primerjave cen, ki se je oprla na Googlov prevladujoč položaj na področju splošnega spletnega iskanja: svojo storitev primerjave cen je sistematično uvrščal na vidno mesto, v rezultate iskanja pa je zniževal uvrstitev konkurenčnih storitev primerjave cen. Posledično je bila njegova storitev primerjave cen v rezultatih iskanja veliko vidnejša potrošnikom. S tem je svoji storitvi primerjave cen dajal precejšnjo prednost v primerjavi s konkurenti.
Komisija je višino globe izračunala na podlagi vrednosti prihodkov podjetja Google iz naslova storitve primerjave cen v 13 zadevnih državah EGP. Google se bo najverjetneje moral soočiti tudi s civilnimi odškodninskimi tožbami, ki jih pred sodišči držav članic lahko vložijo vse osebe ali podjetja, ki so bili oškodovani zaradi njegovega protikonkurenčnega ravnanja.
Sveže e-novice ZPS, vsak petek
Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.
Politika varovanja osebnih podatkov
Sorodne objave
Nazaj na seznam objavPostanite član Zveze potrošnikov Slovenije
ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.
Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:
- Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
- Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
- Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
- Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike
Že od 69,60 € / na leto
Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.