Pozor pred nakupi znotraj spletnih igric
20. maj 2013
V zadnjih tednih se je na Zvezo potrošnikov Slovenije (ZPS) in Evropski potrošniški center (EPC) obrnilo več potrošnikov, ki se jim je zaradi takšnih nakupov bistveno povečal račun za telekomunikacijske storitve. Dodatno skrb povzroča dejstvo, da so stroške večinoma povzročali mladoletni otroci.
Dodaj vsebino med priljubljene
Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija
Ponudniki spletnih igric in aplikacij za mobilne telefone pogosto omogočajo nakupe dodatnih možnosti (žetoni, hrana, oblačila, orožja, ...) znotraj same igrice. V zadnjih tednih se je na Zvezo potrošnikov Slovenije (ZPS) in Evropski potrošniški center (EPC) obrnilo več potrošnikov, ki se jim je zaradi takšnih nakupov bistveno povečal račun za telekomunikacijske storitve. Dodatno skrb povzroča dejstvo, da so stroške večinoma povzročali mladoletni otroci.
Takoimenovani "Freemium", strošek za nakupe znotraj aplikacij in spletnih igric, prinaša vrsto pasti, saj se navidez poceni (ali celo brezplačna) aplikacija spremeni v konkretno praznenje uporabnikovega računa – naj bo na kreditni kartici, Paypalu ali mobilnem telefonu. Stroški uporabe lahko hitro narastejo na nekaj 100 evrov mesečno, posebej pa je treba poudariti, da igralci, ki ne sodelujejo pri nakupih, izgubljajo v primerjavi z drugimi in z njimi ne morejo enakovredno tekmovati, kar še zlasti pri otrocih vzbuja nelagodje, zato so za tovrstne nakupe še toliko bolj dovzetni.
Največkrat so nas opozorili na www.howrse.si
Kljub temu da tovrstne storitve ponuja več aplikacij in spletnih strani, pa je pri nas trenutno očitno najbolj "vroča" spletna stran www.howrse.si, na kateri uporabnikom ponujajo možnost izbire in kasnejšo skrb za navideznega konja. Uporabniki morajo za različne pripomočke, ki izboljšajo konjevo počutje in moč, kupovati posebne bone, pri čemer lahko plačajo s kreditno kartico in sistemi PayPal, Ucash ali PaySafeCard. Za nakup enega bona je mogoče tudi plačilo prek sistema kratkih sporočil SMS (kot premijsko sporočilo), ki pa je kar 99% dražje, kot če bi bon kupili z drugim plačilnim sredstvom (namesto 1 € je treba za prejeti SMS plačati 1,99 € za en bon). Za nakup paketa bonov (10, 20, 30 ali 100) sistema sporočil SMS ni mogoče uporabiti.
"Ovire" otroci brez težav premagajo
Če je pri ostalih plačilnih sredstvih še možen dokaj preprost nadzor (otroci nimajo kreditnih kartic, za ostale načine pa je treba plačati vnaprej), pa je povsem drugače s plačili preko sistema SMS. Otroci, mlajši od 18 let sicer ne morejo neposredno plačevati na ta način, a "oviro" je dokaj preprosto premagati. Na eni strani se lahko zlažejo pri datumu rojstva, drug način pa je, da potrditveno sporočilo, preko katerega bi nakupe dovolila odrasla oseba (eden od staršev), pošljejo na drug e-poštni naslov (denimo prijateljevega) in si na ta način "odprejo" možnost plačevanja s kratkimi sporočili.
Opozarjamo vas, da otrokom natančno razložite vse pasti, v katere bi se lahko ujeli med igranjem po spletnih straneh ali v aplikacijah na mobilnih telefonih, po možnosti pa tudi redno spremljajte, kaj otrok dejansko počne, ko sedi za računalnikom. Priporočamo vam, da v otrokovem računu na računalniku vključite starševski nadzor (filter) in s tem vsaj na grobo določite, katere strani otrok lahko obišče oziroma, kaj lahko na računalniku počne.
Prijava na Tržni inšpektorat
Ker smo na spletni strani www.howrse.si opazili, da splošni pogoji niso zapisani v slovenščini (pač pa v angleščini), pa čeprav je ostala vsebina v slovenskem jeziku in torej namenjena slovenskim potrošnikom, smo ponudnika prijavili Tržnemu inšpektoratu.
ZPS svetuje
Vsem potrošnikom, ki bi zaznali nenadno povečanje stroška na računu za telekomunikacijske storitve, priporočamo da pri operaterju preverijo, od kod strošek izhaja. Če zanj niso vedeli (otrok je naročal bone ali žetone brez njihove vednosti), naj na ponudnika storitve (v primeru Howrse je to francosko podjetje OWLIENT SARL, 28, rue de Chambéry, 75015 Paris, Francija) pošljejo zahtevo za vračilo plačanega zneska za bone, ki so jih naročili njihovi mladoletni otroci, starši pa za takšno nakupovanje niso dali izrecnega soglasja – niso potrdili nobenega e-poštnega sporočila, poslanega s strani ponudnika.
Sveže e-novice ZPS, vsak petek
Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.
Politika varovanja osebnih podatkov
Sorodne objave
Nazaj na seznam objavPostanite član Zveze potrošnikov Slovenije
ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.
Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:
- Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
- Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
- Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
- Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike
Že od 69,60 € / na leto
Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.