Poziv ZPS podjetju Telemach: odstopite od sprememb splošnih pogojev, ki delajo obvoz Zakonu o elektronskih komunikacijah
26. oktober 2022
Ker je z napovedano spremembo splošnih pogojev, v katerih je uveljavljena indeksacija cen telekomunikacijskih storitev, ponudnik Telemach občutno posegel v pravice potrošnikov, smo ga danes pozvali, naj v splošnih pogojih ne uveljavi novega odstavka 10.2. v 10. členu, ki ne predvideva možnosti odstopa potrošnika od pogodbe, razen v primeru, ko bi »uporaba indeksacije povzročila znatno zvišanje cen.«
Dodaj vsebino med priljubljene
Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija
Omenjene spremembe bi namreč zmanjšale pravice potrošnikov, obenem pa ne sledijo določbam veljavnega Zakona o elektronskih komunikacijah (ZEKom-1), zelo podobno pa jih obravnava tudi pravkar sprejeti novi ZEKom-2.
Po mnenju Zveze potrošnikov Slovenije (ZPS) je zato določilo o uskladitvi cen storitev z rastjo cene življenjskih potrebščin brez možnosti zakonske pravice do odstopa pogodbe v neskladju z zakonom.
V trenutno še veljavnem Zakonu o elektronskih komunikacijah 2. odstavek 129. člena ponudnikom telekomunikacijskih storitev nalaga, da o vsaki spremembi pogojev, določenih v naročniški pogodbi, naročnike obvestijo najmanj 30 dni pred predlagano uveljavitvijo sprememb. Edina izjema so spremembe pogojev, potrebne zaradi uskladitve z ZEKom oziroma na njegovi podlagi sprejetimi predpisi, drugimi predpisi in predpisi Evropske unije, ki se neposredno uporabljajo.
V novem Zakonu o elektronskih komunikacijah, ki je sicer že sprejet, a bo začel veljati sredi novembra, je takšno določilo smiselno praktično enako. V 192. členu ZEKom-2 sta sicer dodana dva primera, ko operaterju ni treba obvestiti naročnika, a tu gre za spremembe, ki so v korist naročnika ali pa so samo administrativne narave. Poleg tega je podaljšan rok, v katerem potrošnik lahko prekine pogodbo, in sicer na 60 dni po izdanem obvestilu (v sedanjem ZEKom 30 dni).
To določilo je pomembno, saj potrošniku omogoča, da v tem roku odstopi od pogodbe brez stroškov prekinitve naročniškega razmerja in brez pogodbene kazni, če se s spremembo ne strinja, pri čemer med pogodbene pogoje sodi tudi cena storitve. Pri razumevanju določbe je potrebno slediti namenu ZEKom-1 (kot tudi ZEKom-2), ki s kršeno določbo varuje položaj naročnika kot šibkejše stranke v razmerjih med naročniki in operaterji.
Slednji namreč lahko enostransko spreminja pogodbo, pravice naročnika pa zakon v teh primerih uravnoteži z odstopnim upravičenjem brez zanj nastalih stroškov. Ravno takšna ureditev zato prinaša uravnoteženje naročnikovega položaja z operaterjevim.
V svojih novih splošnih pogojih Telemach sicer govori o tem, da bo naročnike obvestil o spremembi cen, a hkrati jim bo omogočil zakonsko določeno pravico odstopa od pogodbe zgolj v primeru, ko bi uporaba indeksacije »povzročila znatno zviševanje cen«. Pri tem ne definira izraza »znatno«, razlago pusti odprto v zraku.
Ker tovrstno določilo zmanjšuje pravice potrošnikov in ne sledi določbam ZEKom, smo Telemach pozvali, da se odreče spornemu novemu členu v splošnih pogojih, obvestili pa smo tudi Agencijo za komunikacijska omrežja in storitve (AKOS).
Sveže e-novice ZPS, vsak petek
Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.
Politika varovanja osebnih podatkov
Sorodne objave
Nazaj na seznam objavPostanite član Zveze potrošnikov Slovenije
ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.
Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:
- Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
- Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
- Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
- Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike
Že od 69,60 € / na leto
Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.