Potrjevanje spletnih plačil odslej le z močno avtentikacijo

3. maj 2022

Plačilne kartice
Potrjevanje spletnih plačil odslej le z močno avtentikacijo

Spletne nakupe boste načeloma lahko opravljali le z močno avtentikacijo, zato preverite, ali imate dostop do ustrezne rešitve, ki jo ponuja vaša banka ali hranilnica.

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Direktiva EU o plačilnih storitvah (PSD2) je zaradi izboljšanja varnosti spletnih plačil prinesla uvedbo močne avtentikacije imetnikov kartic pri postopku plačila na daljavo. Izjeme, ko preverjanje istovetnosti imetnika kartice ni potrebno, veljajo le za plačila, ki so ustrezno označena s strani trgovca (plačila malih vrednosti, ponavljajoče se transakcije).

V vseh ostalih primerih morate pri spletnem trgovcu potrditi, da plačilo res opravljate vi.

To storite z vsaj dvema od treh navedenih načinov za potrditev istovetnosti kupca:

  • z nečim, kar veste (geslo, koda PIN, odgovor na varnostno vprašanje),
  • z nečim, kar imate (pametni telefon ali druga mobilna naprava),
  • z nečim, kar ste (biometrični podatki, kot so prstni odtis, oči oz. roženica, obraz, glas).

Banke in hranilnice so se zahtevam direktive prilagodile, to pa morajo storiti tudi trgovci in kupci. Če kdorkoli v prodajno-nakupnem procesu ne bo zagotovil vseh ustreznih prilagoditev, plačila od 3.5.2022 ne bo mogoče izvesti.

Direktiva velja za plačila znotraj Evropskega gospodarskega prostora - nakupi pri trgovcih izven regije se praviloma izvajajo brez dodatnega potrjevanja.

ZPS nasvet

  • Preverite, ali imate ustrezno rešitev, ki jo vaša banka ponuja za močno avtentikacijo. Tukaj najdete seznam bank in hranilnic ter možnosti, ki jih ponujajo.
  • Večina rešitev zahteva pametni telefon, a banke ponujajo tudi alternative.
  • Če je vaše spletno plačilo zavrnjeno in imate ustrezno rešitev banke za močno avtentikacijo, je po vsej verjetnosti trgovec tisti, ki ne izpolnjuje zahtev in zato plačilo ni izvedeno.
 bs

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju