Porsche Slovenija začel vabiti na servisne preglede

1. marec 2016

Avto in oprema za avto Ekologija in varstvo okolja
Porsche Slovenija začel vabiti na servisne preglede

Dogajanje okrog afere VW se je v zadnjih tednih precej umirilo, edina informacija je bila povezana z začetkom vpoklica, 1. marcem, ko je slovenski zastopnik dejansko začel pošiljati prva vabila. Po zadnjih podatkih ima v Sloveniji nedovoljeno programsko opremo za prirejanje izpustov vgrajeno nekaj več kot 44 tisoč avtomobilov znamk Audi, Seat, Škoda in Volkswagen. Številka je višja od prvotno objavljene zato, ker so zdaj v njej tudi vsi avtomobili, ki so v Slovenijo prišli mimo uradnega zastopnika.

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Po podatkih podjetja Porsche Slovenija naj bi prvi lastniki vabila na vpoklic dobili v naslednjih dneh, pošiljati so jih namreč začeli 1. marca, vabila pa bodo predvidoma posredovali v tedenskem ritmu. Že pred tem so vsem, ki so vozila kupili skozi uradno mrežo in so imeli njihove podatke, poslali dopis pred vabilom, v katerem so jim razložili pričakovane aktivnosti. Ta dopis, torej, je samo informativne narave in ne pomeni vabila na servis.

favicon Preberite tudi: vse o zadevi Volkswagen

Ponovimo: pri večini avtomobilov (z 1,2- oziroma 2,0-litrskim dizelskim motorjem) bodo med vpoklicem nadgradili programsko opremo, pri avtomobilih z 1,6-litrskim dizelskim motorjem pa bodo vgradili nekakšno sito, ki naj bi izboljšalo natančnost meritev pretoka zraka. Servisni pregled naj v nobenem primeru ne bi smel trajati več kot eno uro.

Na servisni pregled bodo najprej povabili lastnike poltovornjakov VW amarok, naslednji avtomobili na vrsti pa bodo VW Passat, Audi A4, Škoda Superb ... V vseh primerih najprej z motojem 2.0 TDI. Šele nato bodo prišli na vrsto motorji 1.2 TDI in povsem na koncu še 1.6 TDI. Ker je različnih kombinacij motorjev in vozil veliko, se lahko zgodi, da bo ena različica avtomobila vpoklicana že v naslednjih tednih, druga različica istega modela pa šele poleti. Kot pravijo pri Porsche Slovenija, je vse odvisno od matične tovarne, od katere dobivajo potrebne nadgradnje v valovih.

Kot smo že poročali, je nemški homologacijski organ do zdaj potrdil zgolj ukrepe za Amaroka, za vse ostale modele bodo menda dobivali potrditve sproti. Bolj skrbi navedba podjetja Porsche Slovenija, da pri znamkah Seat in Škoda ne bodo opravljali pozivne akcije, ampak servisni ukrep. Razlika v izrazoslovju je pomembna predvsem zato, ker pri teh dveh znamkah nimajo zakonske podlage, da bi jim ministrstvo za infrastrukturo posredovalo podatke o v Sloveniji registriranih avtomobilih teh dveh znamk.

Lastniki Seata in Škode, pozor!
Obvestila o vpoklicu bodo zato pošiljali zgolj lastnikom vozil, ki so jih kupili v pooblaščeni prodajni mreži ali pa so jih vzdrževali pri pooblaščenih serviserjih oziroma posredovali svoje podatke v kontaktni center podjetja Porsche Slovenija. Zato vsem tistim, ki menijo, da njihovi podatki še niso v bazi, predlagamo, da se čimprej obrnejo na pooblaščenega prodajalca in jih posredujejo. Le na ta način bodo namreč ob pravem času dobili poziv na servisni pregled.

Potrošniške organizacije bomo v prihodnjih dneh in tednih skrbno spremljale dogajanje, povezano z vpoklici. Ko bo le možno, bomo preizkusili avtomobile, ki so že prestali servisne ukrepe, in preverili, ali še vedno držijo v tehničnih podatkih zapisane trditve o zmogljivostih in porabi goriva.

Vsem lastnikom vozil, ki bodo prejeli vabilo na servisni pregled, svetujemo, da se mu odzovejo, pri čemer naj vse skupaj organizirajo tako, da bo čim manj motilo njihov vsakdanjik. Vsekakor pa jim v času pregleda pripada nadomestno vozilo ali drug način nadomestne mobilnosti (javni promet, taksi, morda celo kolo ...), pač po željah in potrebah.

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 4 x 16,50 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Na voljo vam je vsak dan. Svetujejo izkušeni pravni strokovnjaki.

Za člane: 01 432 00 89 Za nečlane: 090 50 90

Svetovanje o pravicah pacientov za občane Mestne občine Ljubljana: 01 474 06 10

Več o svetovanju