Pomivalni stroji z novo energijsko nalepko
3. februar 2021
Če ste v zadnjih treh mesecih v spletni trgovini (fizične so namreč zaradi ukrepov za zajezitev širjenja novega koronavirusa zaprte) kupili nov pomivalni stroj, ste v embalaži našli dve energijski nalepki – staro in novo.
Dodaj vsebino med priljubljene
Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija
Podatki na prvi in drugi se precej razlikujejo in marsikdo je presenečeno ugotovil, da je na stari nalepki označen energijski razred A+++, na novi pa B, C ali celo D.
Brez skrbi, to ne pomeni, da je aparat »po novem« manj učinkovit, odstopanje je posledica novega načina označevanja energijskih razredov, ki ga je EU v vseh državah članicah začela uvajati lani septembra: razredov, označenih s plusi, ni več, vračamo se k poenostavljeni lestvici od A do G.
Nova energijska nalepka stopi v veljavo 1. marca 2021
Od 1. marca letos bodo morali biti na vseh prodajnih mestih (tako v spletnih kot tudi v fizičnih trgovinah) z novimi energijskimi nalepkami opremljeni:
- pomivalni stroji,
- pralni stroji,
- pralno-sušilni stroji,
- hladilniki in zamrzovalniki (vključno z vinskimi vitrinami),
- računalniški in televizijski zasloni.
V prehodnem obdobju, ki se je začelo novembra lani in bo trajalo do konca tega meseca, pa v embalaži izdelkov iz naštetih skupin najdemo obe energijski nalepki.
A+++ je po novem lahko B, C ali D
Neposredna primerjava podatkov s stare in nove energijske nalepke ni mogoča. Prenovo označevanja namreč spremljajo tudi spremembe metodologije za merjenje porabe energije in s tem za določanje energijskih razredov.
Tako ima lahko pomivalni stroj iz do zdaj najvišjega energijskega razreda A+++ po novem označen energijski razred C.
Kot lahko vidimo zgoraj, se nova energijska nalepka za pomivalne stroje od stare ne razlikuje le po novi lestvici:
- v zgornjem desnem kotu je dodana koda QR, ki potrošniku omogoča, da dobi dodatne informacije o izdelku, ki jih na sami nalepki ni, in sicer tako, da jo »prebere« s svojim pametnim telefonom;
- poraba energije je po novem prikazana za 100 ciklov delovanja, poraba vode pa na cikel pomivanja, pri čemer podatki veljajo za program eko (40–60 °C);
- ni podatka o učinkovitosti sušenja posode;
- dodan je piktogram, ki označuje trajanje programa eko.
Preverite porabo energije pomivalnih strojev z orodjem BELT |
Energijska nalepka nas spremlja že več kot 25 let
Energijska nalepka je pomembno orodje, ki je potrošnikom že več kot 25 let v pomoč pri izbiri energijsko učinkovitih izdelkov, kot so hladilniki, televizorji, pomivalni stroji ipd. Ves ta čas spodbuja razvoj inovativnih in energijsko še bolj učinkovitih izdelkov, kar potrošnikom omogoča, da zmanjšajo porabo energije v svojih gospodinjstvih in s tem stroške zanjo.
EU se je v boju proti podnebnim spremembam zavezala, da bo v državah članicah povečala energijsko učinkovitost in zmanjšala porabo energije, k čemur naj bi med drugim pomembno pripomogla tudi okolju prijaznejše oblikovanje izdelkov (Ecodesign) in nova energijska nalepka.
Iz tega naslova si EU obeta zmanjšanje emisij toplogrednih plinov, boljšo kakovost zraka, manjšo odvisnost od fosilnih goriv ter znatne prihranke za gospodinjstva (do 285 evrov prihranka na leto pri stroških za energijo) in za podjetja (66 milijard evrov dodatnih prihodkov).
Avtorica: Barbara Primc
Preberite več: Test pomivalnih strojev |
Sveže e-novice ZPS, vsak petek
Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.
Politika varovanja osebnih podatkov
Sorodne objave
Nazaj na seznam objavPostanite član Zveze potrošnikov Slovenije
ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.
Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:
- Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
- Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
- Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
- Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike
Že od 69,60 € / na leto
Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.