Pomanjkljivosti sistema e-naročanja na specialistične zdravstvene storitve
30. julij 2025
Sistem elektronskega naročanja (eNaročanje) je bil v Sloveniji uveden že pred nekaj leti, predvsem z namenom poenostavitve dostopa do zdravstvenih storitev, povečanja učinkovitosti naročanja in boljše preglednosti čakalnih dob. Kljub temu pa se v praksi kaže, da sistem še vedno ni brez nekaterih pomanjkljivosti. Preverili smo, kako sistem deluje danes in kakšni so v zvezi z delovanjem sistema odzivi pacientov.
Dodaj vsebino med priljubljene
Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija
Kako poteka eNaročanje?
Postopek naročanja na specialistične storitve prek portala eNaročanje je razmeroma preprost, praviloma ne potrebujete ničesar drugega kot številko eNapotnice (tiskano potrdilo o izdani eNapotnici, na kateri je navedena številka, vam mora izročiti napotni zdravnik) in številko svoje kartice zdravstvenega zavarovanja.
Ko na spletnem portalu eNaročanje vpišete obe številki, lahko izberete ustreznega izvajalca (specialista) iz javne zdravstvene mreže in se naročite na termin. Izbirate lahko glede na čakalno dobo ali glede na kraj izvajalca, kar je za paciente pozitivno z vidika olajšanja iskanja izvajalcev z najkrajšimi čakalnimi dobami.
Sistem eNaročanja pa še vedno ni dostopen za vse storitve
Čeprav je bil sistem eNaročanja uveden z namenom poenostavitve postopkov naročanja, pa njegova uporaba še vedno ni omogočena za vse storitve. Trenutno je elektronsko naročanje mogoče le za 741 od skupaj 2539 vrst storitev, kar pomeni, da je obseg uporabe omejen.
Zavajajoči podatki o čakalnih dobah
V praksi se uporabniki sistema pogosto soočajo z različnimi težavami pri uporabi sistema, med katerimi je eden ključnih problemov neusklajenost podatkov o čakalnih dobah. Prikazani termini na portalu pogosto ne odražajo dejanskega stanja, kar med pacienti povzroča zmedo.
Na spletnem portalu Čakalne dobe nas pričaka opozorilo, da so za pravilnost podatkov o čakalnih dobah in prvih prostih terminih odgovorni izvajalci zdravstvene dejavnosti in da se je potrebno v primeru nejasnosti obrniti na izvajalca zdravstvene dejavnosti.
Kaj pravijo pacienti?
Na to temo smo izvedli tudi anketo med uporabniki portala eNaročanje, ki je potrdila številne pomanjkljivosti sistema.
Najpogosteje so anketiranci izpostavili:
- težave z vzpostavitvijo sistema,
- nejasna navodila za uporabo sistema,
- pogosto nedelovanje in napake v sistemu naročanja,
- pacienti niso prejeli obvestila o določenem terminu,
- pacienti niso bili uvrščeni na čakalni seznam, čeprav so se naročili,
- neodzivnost in neobveščanje s strani izvajalcev,
- prikazane čakalne dobe so drugačne od resničnih.
Podpora pacientov ostaja, a pričakovanja so višja
Kljub tem težavam večina pacientov možnost take oblike naročanja podpira. V anketi so poudarili, da si želijo sodoben in pregleden sistem, ki omogoča enostavno izbiro specialistov in vpogled v čakalne dobe. A trenutna izvedba sistema še ni idealna, zlasti zaradi omejene uporabe in nezanesljivosti podatkov.
Sveže e-novice ZPS, vsak petek
Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.
Politika varovanja osebnih podatkov
Sorodne objave
Nazaj na seznam objavPostanite član Zveze potrošnikov Slovenije
ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.
Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:
- Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
- Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
- Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
- Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike
Že od 69,60 € / na leto
Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.