Pojasnila Tržnega inšpektorata RS v zvezi s sklepanjem pogodb o dobavi električne energije in zemeljskega plina

26. oktober 2022

Energija Zakonodaja in postopki Cene in stroški
Pojasnila Tržnega inšpektorata RS v zvezi s sklepanjem pogodb o dobavi električne energije in zemeljskega plina

Tržni inšpektorat RS je na svoji spletni strani objavil Pojasnila v zvezi s sklepanjem pogodb o dobavi električne energije in zemeljskega plina. Iz pojasnila izhaja, da tako Agencija za energijo kot tudi Tržni inšpektorat v zadnjem času prejemata veliko vprašanj v zvezi z obveznostjo dobaviteljev, da se odzovejo na povpraševanje končnih odjemalcev za sklenitev pogodb o dobavi električne energije in zemeljskega plina.

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Kaj to pomeni za potrošnike?

Nedavno sprejeti Uredba o določitvi cen električne energije in Uredba o določitvi cen zemeljskega plina iz plinskega sistema določata, da dobavitelji, ki dobavljajo energijo:

  • gospodinjskim odjemalcem,
  • odjemu skupne porabe električne energije v večstanovanjskih stavbah in odjemu električne energije skupne porabe v mešanih večstanovanjsko-poslovnih stavbah ter
  • odjemu končnih odjemalcev plina, ki oskrbujejo s toploto več gospodinjstev preko skupne kurilne naprave v lasti ali solasti teh gospodinjstev

ne smejo prenehati z dobavo tem kategorijam odjemalcev. Prav tako ne smejo odkloniti sklenitve pogodbe o dobavi z novimi odjemalci.

Kaj se dogaja v praksi?

Očitno pa se v praksi dogaja, da gospodinjski odjemalci ne morejo pridobiti ponudb za sklenitev pogodb z novim dobaviteljev oz. se dobavitelji na povpraševanja odjemalcev odzivajo zelo počasi.

Agencija za energijo zato pojasnjuje, da veljavna zakonodaja dobaviteljem neposredno ne nalaga obveznosti, da se na povpraševanja končnih odjemalcev za pridobivanje ponudb odzovejo v določenem času, vendar je iz do sedaj uveljavljenih poslovnih praks dobaviteljev razvidno, da se na povpraševanja odzivajo v roku od 14 do 21 dni. Zaradi trenutnega stanja na trgu in velikega povpraševanja po pridobivanju ponudb so ti roki trenutno lahko tudi daljši.

Nasvet potrošnikom

Agencija za energijo gospodinjskim odjemalcem svetuje, da ne čakajo na iztek obstoječe pogodbe o dobavi, temveč aktivno pristopijo k aktivnostim za sklenitev pogodbe o dobavi z obstoječim ali novim dobaviteljem energije vsaj mesec pred potekom obstoječe pogodbe.

Celoten postopek menjave elektrike ali plina je po korakih predstavljen na spletnih straneh agencije, pri izbiri dobavitelja pa si lahko odjemalci pomagajo z informacijami iz primerjalnika stroškov oskrbe na agencijskih spletnih straneh in z informacijami na spletnih straneh posameznih dobaviteljev.

Postopek menjave je za odjemalca brezplačen in enostaven, saj ga lahko v imenu odjemalca opravi tudi novi izbrani dobavitelj.

V primeru, da dobavitelj na poziv gospodinjskega odjemalca po sklenitvi pogodbe ne odreagira ali zavrne sklenitev pogodbe o dobavi ali pa če obstoječi dobavitelj preneha dobavljati zemeljski plin ali elektriko, se gospodinjski odjemalci lahko obrnejo na Tržni inšpektorat, ki je pristojen za nadzor in ukrepanje.

Celotno besedilo pojasnila najdete na spletni strani Tržnega inšpektorata RS.

Pregled cen elektrike in zemeljskega plina

Na spletni strani ZPS vsak mesec objavljamo pregled ponudb dobaviteljev električne energije in zemeljskega plina, njihovih cenikov ter objavljenih splošnih pogojev.

Preverite cene tukaj >

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju