Po Italiji tudi na Nizozemskem potrdili zavajanje Volkswagna
6. december 2017
Potem, ko je Italija lani poleti kot prva država kaznovala skupino Volkswagen zaradi zavajajočega oglaševanja avtomobilov, vpletenih v dizelsko prevaro, je zavajanje potrošnikov zdaj ugotovil tudi nizozemski organ za potrošnike in trg (ACM). Zaradi zavajajoče poslovne prakse so Volkswagnu naložili 450.000 evrov kazni, tudi v tem primeru gre za najvišjo možno kazen za dokazane kršitve.
Dodaj vsebino med priljubljene
Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija
Vsi lastniki oškodovanih vozil VW, ki želijo sodelovati v skupnem nastopu za uveljavljanje pravic potrošnikov, se lahko pridružijo kampanji Prevwara. Kampanjo vodimo s ciljem, da skupina VW lastnikom oškodovanih vozil VW izplača pravično odškodnino. Prijave sprejemamo na www.preVWara.si.
Več informacij in prijava na www.preVWara.si |
Podobno kot je to storila Zveza potrošnikov Slovenije, je tudi nizozemska potrošniška organizacija Consumentenbond pozvala državne organe naj sprožijo preiskavo proti Volkswagnu. Drugače kot v Sloveniji, pa se je ACM odzval in ugotovil, da je bilo vedenje Volkswagna med leti 2009 in 2015 zavajanje potrošnikov glede najbolj pomembnih lastnosti pri dizelskih vozilih. Potrošniki so zato lahko sprejeli drugačne odločitve kot bi jih, če bi prejeli prave informacije.
Dizelske motorje z oznako EA189, ki so bili naprodaj v avtomobilih znamk Audi, Seat, Škoda in Volkswagen, so v oglasnih in drugih sporočilih predstavljali kot trajnostne in okoljsko prijazne, a so takšni samo v laboratoriju, zaradi goljufive programske opreme pa ne tudi med vsakdanjo vožnjo. Z uporabo takoimenovane odklopne naprave je Volkswagen kršil načela poslovne skrbnosti, predvsem pa je napačno navajal, da avtomobili s tem motorjem ustrezajo zahtevam za prodajo na evropskem trgu. ACM je lahko izrekel le eno kazen v višini 450.000 evrov, ker so različne kršitve povezane z enim samim prekrškom – vgradnjo goljufive programske opreme.
Pri ACM poudarjajo, da so z izrekom kazni poslali jasen signal, da morajo potrošniki pred nakupom izdelka o njem dobii zanesljive informacije, hkrati pa so potrošnike, ki so prizadeti zaradi Volkswagnove kršitve dobrih poslovnih običajev, pozvali, naj proti temu podjetju vložijo tožbo.
Zveza potrošnikov Slovenije v okviru kampanje PreVWara zbira prijave vseh oškodovanih lastnikov vozil znamk Audi, Seat, Škoda in Volkswagen, ki so del dizelske prevare, da se pridružijo pri tožbi, ki jo bo ZPS organizirala za slovenske potrošnike za uveljavljanje pravic pred nemškim sodiščem v Braunschweigu. Trenutno poteka druga faza kampanje, v kateri poleg zbiranja prijav začenjamo preverjati popolnost dokumentacije, ki jo bodo pred dokončno vložitvijo tožbe strokovno pregledali še pravniki. To fazo bomo predvidoma zaključili v začetku prihodnjega leta, vsekakor pa vas vabimo, da prijavo oddate čim prej na www.preVWara.si .
Sveže e-novice ZPS, vsak petek
Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.
Politika varovanja osebnih podatkov
Sorodne objave
Nazaj na seznam objavPostanite član Zveze potrošnikov Slovenije
ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.
Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:
- Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
- Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
- Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
- Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike
Že od 69,60 € / na leto
Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.