Osnovne značilnosti kolektivne odškodninske tožbe

20. junij 2022

Krediti Zakonodaja in postopki
Osnovne značilnosti kolektivne odškodninske tožbe

Kolektivna odškodninska tožba je tožba, s katero organizacija v korist oškodovanih potrošnikov zahteva povrnitev škode oz. nadomestilo za prikrajšanje, ki je posledica množičnega oškodovanja potrošnikov. Tožeča stranka je lahko le organizacija, ki izpolnjuje z zakonom določene pogoje (reprezentativnost). Posamezni potrošniki niso stranke sodnega postopka.

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Če sodišče zavrne tožbeni zahtevek, potrošniki ne nosijo nobenih stroškov postopka.

Ker pravnomočna sodba učinkuje za oškodovane potrošnike (pozitivno ali negativno), zakon določa dva sistema postopka, vključitveni ali izključitveni, da se potrošniku zagotovi možnost izbire, ali želi biti vključen v zavezujoč učinek sodbe ali ne.

Sistem vključitve pomeni, da se sodba nanaša zgolj na potrošnike, ki se na podlagi izrecnega poziva s posebno izjavo vključijo v skupino oškodovanih potrošnikov (postanejo člani skupine).

Sistem izključitve pa pomeni, da sodba učinkuje za vse oškodovane potrošnike, razen za tiste, ki so na poseben poziv izjavili, da ne želijo biti vključeni v kolektivni postopek.

Potrošniki, ki se ne vključijo v skupino oziroma izjavijo, da ne želijo biti vključeni, lahko svojo pravico zahtevati povrnitev škode uveljavljajo v individualnih sodnih postopkih.

Če sodišče ugodi zahtevku za povrnitev oškodovanja, postopek razdelitve prisojene odškodnine posameznim potrošnikom izvede notar - upravitelj kolektivne odškodnine, ki ga določi sodišče. Upravitelj v skladu s sodbo in sistemom vključitve ali izključitve pripravi seznam oškodovancev in načrt delitve odškodnine.

Za uvrstitev na seznam morajo oškodovani potrošniki predložiti ustrezne dokaze, kot jih določi sodišče v sodbi. Pred razdelitvijo odškodnine pa se iz odškodnine skladno s sodbo poravnajo stroški upravitelja odškodnine in nagrada odvetnika za zastopanje.

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju