Osnovne značilnosti kolektivne odškodninske tožbe
20. junij 2022
Kolektivna odškodninska tožba je tožba, s katero organizacija v korist oškodovanih potrošnikov zahteva povrnitev škode oz. nadomestilo za prikrajšanje, ki je posledica množičnega oškodovanja potrošnikov. Tožeča stranka je lahko le organizacija, ki izpolnjuje z zakonom določene pogoje (reprezentativnost). Posamezni potrošniki niso stranke sodnega postopka.
Dodaj vsebino med priljubljene
Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija
Če sodišče zavrne tožbeni zahtevek, potrošniki ne nosijo nobenih stroškov postopka.
Ker pravnomočna sodba učinkuje za oškodovane potrošnike (pozitivno ali negativno), zakon določa dva sistema postopka, vključitveni ali izključitveni, da se potrošniku zagotovi možnost izbire, ali želi biti vključen v zavezujoč učinek sodbe ali ne.
Sistem vključitve pomeni, da se sodba nanaša zgolj na potrošnike, ki se na podlagi izrecnega poziva s posebno izjavo vključijo v skupino oškodovanih potrošnikov (postanejo člani skupine).
Sistem izključitve pa pomeni, da sodba učinkuje za vse oškodovane potrošnike, razen za tiste, ki so na poseben poziv izjavili, da ne želijo biti vključeni v kolektivni postopek.
Potrošniki, ki se ne vključijo v skupino oziroma izjavijo, da ne želijo biti vključeni, lahko svojo pravico zahtevati povrnitev škode uveljavljajo v individualnih sodnih postopkih.
Če sodišče ugodi zahtevku za povrnitev oškodovanja, postopek razdelitve prisojene odškodnine posameznim potrošnikom izvede notar - upravitelj kolektivne odškodnine, ki ga določi sodišče. Upravitelj v skladu s sodbo in sistemom vključitve ali izključitve pripravi seznam oškodovancev in načrt delitve odškodnine.
Za uvrstitev na seznam morajo oškodovani potrošniki predložiti ustrezne dokaze, kot jih določi sodišče v sodbi. Pred razdelitvijo odškodnine pa se iz odškodnine skladno s sodbo poravnajo stroški upravitelja odškodnine in nagrada odvetnika za zastopanje.
Sveže e-novice ZPS, vsak petek
Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.
Politika varovanja osebnih podatkov
Sorodne objave
Nazaj na seznam objavPostanite član Zveze potrošnikov Slovenije
ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.
Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:
- Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
- Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
- Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
- Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike
Že od 69,60 € / na leto
Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.