Optika Zoom: prejeli smo številne pritožbe potrošnikov

2. avgust 2024

Pravice pacientov Prevare in zavajajoče prakse
Optika Zoom: prejeli smo številne pritožbe potrošnikov

Zveza potrošnikov Slovenije želi opozoriti na nekatere sporne prakse optike Zoom, o katerih so nam v zadnjem letu poročali občani Ljubljane. Po več prejetih pritožbah smo zbrali najpogostejše pritožbe, ki kažejo na domnevno zavajajoče in sporno ravnanje s strani te optike.

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Primeri zavajajočih praks:

1. Nepotrebni pregledi in pretirane cene

Prejeli smo pritožbo, da je optika na nejasen način pridobila telefonsko številko očeta potrošnice in ga povabila na pregled. Zatrdili so mu, da nujno potrebuje zdravljenje in nova očala, rekoč, da mu njegova optika ni zagotovila ustreznega zdravljenja sive mrene. Njegova trenutna optika je potrdila, da je njegovo stanje urejeno in da ponovni pregled ni potreben. Podobne prakse so se pojavile tudi pri drugih strankah, ki so jih klicali z navedbami, da imajo pri njih naročen pregled, čeprav to ni bilo res.

2. Skriti stroški in pritisk na nakup

Potrošnica nam je sporočila, da so jo iz optike poklicali in trdili, da ima pri njih naročen pregled "na karton". Po opravljenem pregledu so ji predlagali naročilo očal za 700 €, pri čemer so jo šele po opravljenem pregledu obvestili, da bo v primeru, če očal ne naroči, morala plačati pregled v višini 500 €. Stranka ni bila vnaprej obveščena o teh stroških in je zato v prepričanju, da je pregled brezplačen, podpisala dokument, katerega vsebine ni poznala. Tudi od drugih občanov smo prejeli pritožbe, da jih optika ni vnaprej obvestila o stroških pregleda.

3. Lažne trditve o sodelovanju z očesno kliniko

Iz medijev povzemamo, da naj bi Optika Zoom svoje stranke obveščala, da sodeluje z Očesno kliniko Univerzitetnega kliničnega centra, kar ta zanika. Ta trditev zavaja kupce, saj jim daje lažen občutek legitimnosti in strokovnosti.

Te prakse so še posebej problematične, ker ciljajo na starejše ljudi, ki so ranljivejša skupina in so pogosto bolj zaupljivi. Zaradi tega težje prepoznajo sporne prakse in redkeje uveljavljajo svoje pravice.

Vaše pravice in ukrepi

Če ste bili tudi vi žrtev podobnih praks, vam svetujemo, da:

Pozivamo potrošnike, da nam, če ste tudi vi zaznali sporno prakso v zvezi z optiko Zoom, to sporočite na elektronski naslov [email protected]. Zbrane podatke o kršitvah bomo predali pristojnim organom.

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju