Oglaševanje na družbenih omrežjih: tretjina uporabnikov ne prepozna plačane vsebine

10. oktober 2018

Spletna prodaja in prodaja na domu Oglaševanje
Oglaševanje na družbenih omrežjih: tretjina uporabnikov ne prepozna plačane vsebine

Evropska Komisija je objavila raziskavo, ki opozarja na problematiko oglaševanja na spletnih družbenih omrežjih. V raziskavi so identificirali nepošteno, prikrito in zavajajoče oglaševanje na družbenih omrežjih, ki ga uporabniki pogostokrat sploh ne prepoznajo.

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Tretjina udeležencev (33-36%) ni prepoznala plačanih vsebin (native ad) kot oglas, ne glede na to, ali je bila ta vsebina označena kot oglas, ali tega podatka ni bilo na voljo. Le v primeru, če je bila ta vsebina eksplicitno označena kot `oglas´, se je stopnja prepoznave zvišala (največ pri potrošnikih na Finskem, za 13%). Plačane vsebine skušajo čim bolj posnemati vsebino, ki jo ustvarjajo uporabniki družbenih omrežij, oglaševalci pa pogostokrat manipulirajo z `všečki´, ogledi, sledilci in številom delitev vsebin.

Kar dve tretjini sodelujočih je bilo zavedenih s pogosto prakso Facebooka, ki prikazuje `všečke´ prijateljev ob izdelkih, ki so v resnici drugačni od teh, ki so bili FB prijatelju ali prijateljici zares všeč. 66% udeležencev je napačno razumelo na kateri izdelek se prijateljev `všeček´ nanaša in so se posledično napačno odzvali tudi na oglas in izdelek.

43.6% obiska družbenih omrežij prek brskalnikov (v EU, Norveški in Islandiji) zabeleži Facebook, YouTube 28.6%, Twitter 4.3% in Instagram 2.5%. V podatkih ni zajet obisk prek mobilnih aplikacij.

V okviru raziskave so pogostokrat odkrili nedovoljeno poslovno prakso kot so lažne nagradne igre, lažna ponudba ali oglaševalski prijemi kot npr. lažno `omejeno število izdelkov´. Věra Jourová, komisarka za pravosodje varstvo potrošnikov in enakost spolov: "Nekatere tehnike oglaševanja, ki smo jih odkrili, so nepoštene in zavajajoče, v realnem svetu takšne prakse ne dopuščamo. Rezultate analize bom predstavila nacionalnim nadzornim organom. Na spletu, ali v realnem svetu, ponudniki ne smejo zavajati potrošnikov na nepošten način."

Prikrito in zavajajoče oglaševanje na spletnih družbenih omrežjih je velik problem in izziv tudi v Sloveniji, tega izziva pa bi se aktivneje morali lotiti pristojni državni organi - Inšpektorat za kulturo in medije in Tržni inšpektorat. 

Tretjina udeležencev v raziskavi ni prepoznala plačanih oglasov v digitalnih izdajah revij, čeprav potrošniki brez težav prepoznajo plačane oglase v tradicionalnih tiskanih medijih.

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju