Nova pravila za spletne platforme in iskalnike

31. julij 2019

Internet in platforme Spletna prodaja in prodaja na domu
Nova pravila za spletne platforme in iskalnike

Bo v bodoče manj težav in več preglednosti pri spletnih nakupih?

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Danes začnejo veljati nova pravila za vzpostavitev pravičnega, preglednega, inovativnega in zaupanja vrednega okolja za podjetja in trgovce, ki pri poslovanju uporabljajo spletne platforme (npr. spletne strani za primerjavo cen izdelkov in storitev), vključno s spletnimi tržnicami, spletnimi mesti za rezervacije, trgovinami z aplikacijami in iskalniki.

Uredba o spodbujanju pravičnosti in preglednosti za poslovne uporabnike spletnih posredniških storitev (t. i. uredba "Platforms-to-business") bo zagotovila, da bodo podjetja, ki prodajajo blago in storitve po vsej Evropi, teh je zdaj že milijon, bolje obveščena o spletnih praksah in da se bodo lahko zanesla na jasna pravila in učinkovite mehanizme reševanja sporov.

Enotni sklop pravil na ravni EU določa obveznosti za spletne platforme in iskalnike na enotnem trgu, zaradi česar podjetja lažje razumejo svoje pravice, zlasti glede razvrščanja rezultatov iskanja, dostopa do podatkov in reševanja sporov.

Kot ocenjujejo pri Evropski komisiji, bodo zaradi novih pravil na boljšem tudi potrošniki.

V sklopu aktivnosti na področju hitro rastočega gospodarstva spletnih platform je tudi nov observatorij EU za gospodarstvo spletnih platform, ki bo med drugim spremljal izvajanje novih pravil. Spletni ponudniki imajo še nekaj manj kot leto dni časa (do 12. julija 2020), da svoje poslovanje prilagodijo zahtevam nove Uredbe.

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju