Ničelna tarifa res dobra novica za potrošnike?
21. september 2018
Ponudba se bere in sliši obetavno: ko uporabljate priključno storitev, vam ni treba plačevati za prenos podatkov oziroma ne zajedate v količino zakupljenih podatkov. A takoimenovani zero rating oziroma ničelna tarifa ima kar nekaj pasti. Vsaj delu njih se je skušal izogniti A1 ob predstavitvi opcij za navdušene uporabnike klepetalnic, družbenih omrežij, glasbenih in video storitev. Slovenski regulator AKOS je ponudbo požegnal, ali jo lahko tudi potrošniki?
Dodaj vsebino med priljubljene
Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija
Storitev A1 Play je sestavljena iz štirih opcij (Chat, Social, Music in Video), vsaka od njih pa omogoča brskanje brez obračuna prenosa podatkov v več različnih storitvah, namenjenih klepetanju, povezovanju v družbena omrežja, poslušanju glasbe ali gledanju videa.
Uporabniki se lahko odločijo tudi za A1 Play Mix, v katerega so vključene vse storitve iz omenjenih štirih opcij. Ničelna tarifa je v veljavi le v Sloveniji, v EU je na voljo le v skladu s pravili evrotarife preračunana količina podatkov, ki pa je precej majhna, saj so tudi cene opcij nizke. Prav tako ničelna tarifa ne velja več, če uporabnik preseže količino podatkov, vključenih v osnovni mobilni paket.
Pri A1 trdijo, da so vse opcije odprte za nove storitve, zato naj do kršenja internetne nevtralnosti ne bi prihajalo. S tega stališča je ponudbi res težko kaj očitati, a zgolj dokler se ne posvetimo podrobnostim. Za vključitev nove storitve bi ponudnik moral zgolj obvestiti A1 o njenem obstoju in ta bi ga nato dodal v ustrezno opcijo.
Da zadeva včasih ne drži vode, dokazuje že začetna ponudba, v kateri ni nobene Googlove storitve – manjka, denimo, tudi YouTube, zagotovo ena od najbolj priljubljenih video storitev. Google se očitno ni odločil, da podpre slovenski A1 oziroma si ni prizadeval, da pride v njegovo ponudbo ali se odzival na pozive, da se lahko pridruži. Verjamemo, da so pri A1 naredili vse, da bi ga privabili, a potrošniku to na koncu prav nič ne pomaga.
In prav v tem se skriva kavelj 22: ničelna tarifa velja zgolj za storitve, katerih ponudniki si ali si bodo prizadevali, da so zraven. Dokler je operater zgolj eden, je nekako vse skupaj še obvladljivo, a globalni ponudniki bi se morali potemtakem povezati z vsakim operaterjem, ki bi se odločil za ponudbo ničelne tarife. Enako bi se morali tudi manjši, lokalni ponudniki povezati vsaj z vsemi operaterji v svoji državi, če ne še kje za mejo, kjer nameravajo postati ali pa so že popularni.
Res je, operater je ponudbo odprl in težava lahko nastane samo na strani ponudnika. A kaj, ko v tej enačbi manjka – potrošnik. Ta lahko ostane brez možnosti, da bi svojo priljubljeno storitev spremljal z ničelno tarifo, zato z njegovega stališča zero rating še vedno pomeni vsaj operaterjevo hojo po tankem robu, če ne celo čezenj. Tudi to bi moral presojati regulator.
Kot smo zapisali že ob prvih poskusih uvajanja ničelne tarife, zanjo ni nobene potrebe, če ima operater na voljo pakete, ki vsebujejo dovolj podatkov. Pred leti jih ni bilo, zdaj jih je cel kup. Tudi pri A1. Pravzaprav je zanimivo, da so ob predstavitvi novih opcij na trg poslali tudi zelo zanimive pakete, v katerih je že za 19 € na voljo 30 GB, za 21 € 60 GB, za 26 € pa 120 GB podatkov. To bi moralo večini uporabnikov zadoščati vsaj za potrebe uporabe storitev na mobilnem telefonu. Tudi brez ničelne tarife in njene vprašljive nevtralnosti.
Avtor: Boštjan Okorn
Sveže e-novice ZPS, vsak petek
Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.
Politika varovanja osebnih podatkov
Sorodne objave
Nazaj na seznam objavPostanite član Zveze potrošnikov Slovenije
ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.
Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:
- Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
- Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
- Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
- Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike
Že od 69,60 € / na leto
Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.