Naš poziv zavarovalnicam zaenkrat skoraj brez odziva
10. februar 2025

Na osem zavarovalnic in Agencijo za zavarovalni nadzor smo konec oktobra 2024 naslovili dopis s pozivom k izboljšanju stanja na področju informiranja potrošnikov o zavarovalnih produktih. Do danes še nismo prejeli odgovora ali potrditve, da bodo zavarovalnice svojo prakso skušale kakorkoli izboljšati. Izjema je Zavarovanica Vzajemna, ki je z nami komunicirala še pred poslanim pozivom.
Dodaj vsebino med priljubljene
Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija
Zavarovalni produkti, povezani s hitrejšim dostopom do specialistične obravnave
V okviru programa Potrošnikov Zoom smo lani oktobra preverili informiranje potrošnikov o zavarovalnih produktih, povezanih s hitrejšim dostopom do specialistične ambulatne. Gre za zavarovanja, ki omogočajo hitrejši obisk zdravnika specialist, torej z bistveno krajšimi čakalnimi dobami.
Ugotovili smo, da odgovori večine zavarovalnic niso vedno vsebovali vseh informacij, ki so ključne za potrošnika in mu olajšajo izbiro ustreznega zavarovalnega produkta.
Predvsem so v določenih odgovorih zavarovalnic manjkali:
- Razlaga razlik med posameznimi paketi, saj večina zavarovalnic na tem področju ponuja več kot en paket – katerega torej izbrati in zakaj;
- Informacije o začetku veljavnosti zavarovanja in okvirnih čakalnih dobah;
- Splošni pogoji in IPID dokument.
Predvsem, za določena zavarovanja z zakonom zahtevan, IPID dokument je za potrošnike izjemno pomemben, saj v standardizirani in strnjeni obliki pojasnjuje ključne značilnosti zavarovanja in s tem omogoča preprosto primerjavo med zavarovanji enakega tipa – je odlično orodje za pomoč pri izbiri.
Več o IPID dokumentu si preberite v članku IPID – dokument, ki ga vsekakor preberite pred sklenitvijo zavarovanja.
Splošni pogoji pa so ključen dokument in del pogodbe – pojasnjujejo podrobnosti zavarovanja in so podlaga za reševanje morebitnih sporov z zavarovalnico.
Potrošnik za informirano odločitev potrebuje oba dokumenta in to pred podpisom pogodbe.
Naš poziv še - skoraj - brez odziva
Poziv, da bi zavarovalnice omenjene informacije ter dokumente samodejno poslale potrošnikom, ki se zanimajo za določeno zavarovanje, do danes še ni dobil odgovora - izjema je Zavaovalnica Vzajemna, ki je z nami komunicirala še pred poslanim pozivom
Poziv smo naslovili na:
- Zavarovalnica Generali
- Prva zavarovalnica
- NLB Vita
- Wiz zavarovanje
- Zavarovalnica Triglav
- Vzajemna
- Zavarovalnica Merkur
- Zavarovalnica Sava
- Agencija za zavarovalni nadzor.
Odgovora nismo prejeli ne od večine zavarovalnic ne od Agencije za zavarovalni nadzor, ki je neodvisen regulatorni organ, ki naj bi nadziral slovenski zavarovalni trg in skrbel za stabilnost, preglednost in zaščito zavarovancev ter njihovo zaupanje v zavarovalni trg.
Iz Vzajemne so nas še pred poslanim pozivom na vse zavarovalnice in Agencijo za zavarovalni nadzor obvestili, da bodo rezultate raziskave v prihodnje še dosledneje upoštevali pri komunikaciji s strankami. Preverili so, zakaj nekateri prejemniki niso prejeli našega odgovora.
Z začetkom novega leta so uvedli posodobljene komunikacijske kanale, ki omogočajo učinkovitejšo in preglednejšo obravnavo povpraševanj: Središče za stranke in spletni kontaktni obrazec, dostopen na www.vzz.si/info, omogočata enostavnejše upravljanje komunikacije in avtomatizacijo procesov, obenem pa zmanjšujeta tveganje za zlorabo elektronskih naslovov in prejemanje neželene pošte.
Sodelavce v kontaktnem centru so seznanili z rezultati naše raziskave glede predstavitve zavarovanja za hitrejši dostop do specialistične obravnave ter jih pozvali k celovitemu in preglednemu informiranju potrošnikov o tem zavarovanju.
Sveže e-novice ZPS, vsak petek
Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.
Politika varovanja osebnih podatkov
Sorodne objave
Nazaj na seznam objavPostanite član Zveze potrošnikov Slovenije
ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.
Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:
- Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
- Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
- Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
- Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike
Že od 69,60 € / na leto
Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.