Nakup TK storitev po spletu: več kot polovica ponudnikov ne posluje v skladu z zakonodajo
22. maj 2018
Znani so rezultati pregleda 207 spletišč v EU, ki ponujajo storitve stacionarne ali mobilne telefonije, interneta ter avdio in video prenosov.
Dodaj vsebino med priljubljene
Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija
Izkazalo se je, da 163 spletišč morda krši zakonodajo EU o varstvu potrošnikov. Med najpogostejšimi ugotovitvami so oglaševanje domnevno brezplačnih paketov ali paketov po znižanih cenah, ki pa so v resnici del svežnjev povezanih produktov, ponudniki nimajo sistema za reševanje sporov ali dejstvo, da lahko ponudniki enostransko spreminjajo pogodbene pogoje, potrošnik pa ne dobi ne informacij ne obrazložitve.
Pregled stanja potrošniških trgov iz leta 2016, pri katerem so raziskovali izkušnje potrošnikov z delovanjem več kot 40 trgov, je pokazal, da so potrošnikom največ škode povzročili telekomunikacijski trgi, saj so ti trgi beležili daleč največji delež potrošnikov, ki so se soočali s težavami. |
Evropska komisarka za pravosodje, potrošnike in enakost spolov Věra Jourová je ob objavi rezultatov pregleda dejala: "Potrošniki vsak dan uporabljajo naročniške pakete za mobilno telefonijo ali internet, zato je treba zagotoviti, da bodo lahko tem storitvam zaupali. Pregled kaže, da več spletišč, ki prodajajo take storitve, potrošnike zavaja z oglaševanjem lažnih popustov ali nepopolnimi informacijami, ki potrošnikom ne omogočajo, da bi sprejeli ozaveščene odločitve. Pričakujem čimprejšnji popravek lažnih in zavajajočih informacij, da se v tem sektorju zagotovi polno spoštovanje pravil EU o varstvu potrošnikov."
Glavne ugotovitve:
- kar 50 % spletnih trgovin oglašuje brezplačne pakete storitev ali pakete po znižanih cenah, v resnici pa gre za storitev, ponujeno v svežnju povezanih produktov;
- pri 78,7 % primerov na spletiščih ni bilo povezave do platforme za spletno reševanje sporov (SRS);
- na 40,6 % spletišč ni bilo na voljo informacij o sistemih za reševanje sporov;
- v 31,9 % primerov so spletišča lahko enostransko spreminjala pogodbene pogoje ali lastnosti storitev, ne da bi o tem obvestila potrošnika in mu omogočila, da odstopi od pogodbe;
- na 25,1 % spletnih trgovin ni bilo na voljo jasnih ali resničnih informacij o dogovorih o nadomestilu in povračilu v primeru, da ponujene storitve ne ustrezajo storitvam, ki jih je kupila stranka;
- pri 21,7 % spletišč ni bilo na voljo jasnih in izčrpnih informacij o samodejnem podaljšanju pogodb.
Kaj sledi?
Nacionalni organi bodo podrobneje proučili 163 spletišč z domnevnimi nepravilnostmi. Če se izkaže, da te nepravilnost dejansko obstajajo, jih bo treba odpraviti. Organi za sodelovanje na področju varstva potrošnikov bodo z uporabo nacionalnih izvršilnih postopkov poskrbeli, da bodo spletišča ustrezno popravljena.
Sveže e-novice ZPS, vsak petek
Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.
Politika varovanja osebnih podatkov
Sorodne objave
Nazaj na seznam objavPostanite član Zveze potrošnikov Slovenije
ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.
Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:
- Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
- Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
- Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
- Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike
Že od 69,60 € / na leto
Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.