Konec neupravičenemu geografskemu blokiranju
30. november 2018

O geoblokingu oziroma geografskem blokiranju smo na spletni strani ZPS že pisali – gre za diskriminatorno prakso, ki potrošnikom onemogoča spletni nakup izdelkov ali storitev na spletni strani, katere strežnik je v drugi državi članici. Uredba o geografskem blokiranju, ki je bila sprejeta 28. februarja letos, bo tej nepravični praksi naredila (skoraj) konec 3. decembra, ko stopi v veljavo.
Dodaj vsebino med priljubljene
Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija
Tovrstno blokiranje, ki ga izvaja kar 63 % evropskih spletnih mest, na podlagi strankinega državljanstva, kraja prebivališča ali kraja sedeža, ne bo več mogoče. Za potrošnike odprava geografskega blokiranja pomeni večjo izbiro in boljšo ponudbo.
![]() |
Nova pravila določajo, da trgovci ne bodo smeli delati razlik med strankami in jim nuditi različne pogoje ali cene v treh primerih: pri prodaji blaga, ki bo dostavljeno v državo, za katero trgovec ponuja dostavo ali ko se o kraju prevzema dogovori s stranko, pravila bodo veljala tudi za elektronske storitve, kot so storitve v oblaku, skladiščenje podatkov in posredovanje spletišč, kakor tudi rezervacijo hotelske nastanitve in najema avtomobila v državi trgovca.
Trgovci bodo morali omogoči dostop strankam do svoje spletne strani ne glede na to kje potrošnik prebiva oziroma državljan katere države je. V primeru, da bo trgovec blokiral, omejeval dostop ali preusmerjal potrošnike na druge različice spletne strani, bo moral to jasno utemeljiti.
Trgovci prav tako ne bodo smeli uporabljati različnih plačilnih pogojev na podlagi potrošnikovega državljanstva ali prebivališča, saj bi to pomenilo neupravičeno diskriminacijo.
Iz nove uredbe bodo za sedaj izključene storitve z avtorsko zaščitenimi vsebinami ali deli v nematerialni obliki, vendar bo Komisija po dveh letih od uveljavitve Uredbe o geografskem blokiranju ocenila ali je potrebno obsega prepovedi razširiti še na filme, glasbo, e-knjige in videoigre. Finančne, avdiovizualne, prevozne, socialne ter storitve zdravstvenega varstva bodo prav tako izvzete.
Na drugi strani pa razen cenovne diskriminacije, razlike v cenah za ostale proizvode in storitve ne bodo prepovedane (razen v treh primerih opredeljenih zgoraj), kakor tudi različni splošni pogoji vključno s cenami ter nagovarjanje različnih strank na specifičnih ozemljih.
Sveže e-novice ZPS, vsak petek
Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.
Politika varovanja osebnih podatkov
Sorodne objave
Nazaj na seznam objavPostanite član Zveze potrošnikov Slovenije
ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.
Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:
- Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih z dostavo na dom
- Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
- Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
- Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike
Že od 4 x 16,50 € / na leto
Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.