Kar 97 % potrošnikov bi podprlo prepoved oglaševanja živil z nezdravim prehranskim profilom med programom za otroke in mladostnike
5. marec 2015
Otroci in mladostniki so zaradi svoje neizkušenosti in želje, da bi bili sprejeti, da bi bili "in", lahek plen tržnikov in njihovih oglasov, v katerih so otroci ob uživanju živil z nezdravim prehranskim profilom predstavljeni kot veseli, srečni, uspešni. Prav takšni, kot si želijo biti sami. Zato otroci in mladostniki tudi želijo uživati tovrstna živila.
Dodaj vsebino med priljubljene
Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija
Živila in pijače pa so v oglasih predstavljene enostransko, poudarjena je npr. vsebnost naravnih barvil, kalcija, mleka, s čimer nagovarjajo starše, "pozabijo" pa omeniti sladkor in maščobe.
Zato smo za potrošnike v spletni anketi na www.zps.si pripravili tri kratka vprašanja o izbiri živil in pijač v trgovini.
Ali trženje živil in pijač za otroke vpliva na vašo nakupno izbiro? Trženje živil in pijač za otroke ne vpliva kar na 55 odstotkov potrošnikov. |
Ste pri nakupu pijač, piškotov, bombonov, čokolade, slanih prigrizkov, žit za zajtrk pozorni na prehransko/hranilno vrednost živil? |
Ali bi se strinjali (bi jo podprli) s prepovedjo oglaševanja živil z nezdravim prehranskim profilom med programom za otroke in mladostnike? Kar 97 odstotkov potrošnikov podprlo prepoved oglaševanja živil z nezdravim prehranskim profilom med programom za otroke in mladostnike. |
Tema je aktualna, kar nam pove podatek, da je v dveh dneh več kot 1.500 potrošnikov odgovorilo na našo anketo. Prav tako lahko iz odgovorov razberemo, da so danes potrošniki skrbni tudi pri izbiri živil z nezdravim prehranskim profilom.
Leta 2009 je 31 odstotkov potrošnikov na vprašanje "So starši pozorni na prehransko/hranilno vrednost živil?" odgovorilo z "da", 56 odstotkov pa je izbralo odgovor "včasih". Tokrat je pozitiven delež odgovorov (resda na nekoliko dopolnjeno vprašanje) na občutno večji. Odgovor DA je izbralo 55 odstotkov potrošnikov, ki je izpolnilo anketo, odgovor "občasno" pa je izbralo manj anketirancev kot leta 2009, in sicer 26 odstotkov.
Rezultati te preproste in kratke ankete kažejo, da se potrošniki zavedamo težave in smo nanjo pozorni, torej je treba še naprej nadaljevati z ozaveščanjem, izobraževanjem, predvsem pa informacije prenesti do otrok v vrtcih in šolah, ter jih naučiti kritičnega pogleda na trženje teh živil, pri katerih oglaševalci uporabljajo pravljične junake, znane osebnosti… Glede na to, da je na anketo odgovorilo 89 odstotkov posameznikov iz starostne skupine med 21 in 60 letom, ter 11 odstotkov nad 61 letom, upravičeno pričakujemo, da so anketo večinoma izpolnili starši, ki se zavedajo problema, torej lahko skupaj dosežemo pomembne premike v zdravo prihodnost otrok.
Tudi v Veliki Britaniji bi skoraj 2/3 anketiranih prepovedalo oglaševanje živil z nezdravim prehranskim profilom do 9. ure zvečer. Več o raziskavi. |
Sveže e-novice ZPS, vsak petek
Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.
Politika varovanja osebnih podatkov
Sorodne objave
Nazaj na seznam objavPostanite član Zveze potrošnikov Slovenije
ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.
Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:
- Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
- Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
- Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
- Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike
Že od 69,60 € / na leto
Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.