Kampanja PreVWara uspešna: z drugo fazo se začenjajo priprave na tožbo zoper koncern VW

25. oktober 2017

Avto in oprema za avto Ekologija in varstvo okolja
Kampanja PreVWara uspešna: z drugo fazo se začenjajo priprave na tožbo zoper koncern VW

Po šestih tednih od začetka zbiranja prijav lastnikov avtomobilov, oškodovanih v dizelski prevari koncerna Volkswagen, smo pri Zvezi potrošnikov Slovenije zabeležili dovolj prijav za nadaljevanje kampanje. V drugi fazi bomo skupaj s pravniki preverili vso dokumentacijo in ostale oddane podatke ter pripravili vse potrebno za tožbo proti koncernu Volkswagen pred nemškim sodiščem.

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Zveza potrošnikov Slovenije je kampanjo PreVWara začela 12. septembra, pri čemer smo se preko Evropske potrošniške organizacije BEUC povezali z nemško podružnico ameriške odvetniške pisarne Hausfeld. Njihovi odvetniki so proti VW uspešno nastopili že v ZDA. Pred začetkom zbiranja podpisov so dodobra preučili možnosti, ki jih ponuja slovenska zakonodaja, in presodili, da imajo tudi slovenski kupci v dizelski prevari možnosti za odškodnino.

Slovenski lastniki avtomobilov so se odzvali množično, ob več kot 1000 sprejetih prijavah, ki zadostijo najbolj strogim pogojem (nakup vozila med 31. 3. 2013 in 18. 9. 2015), je prijavo zaključilo še skoraj 2000 ostalih lastnikov, približno toliko pa je zgolj naredilo prvi korak, začelo izpolnjevati obrazec, a ga še niso dokončno oddali. Te lastnike smo pozvali, naj dokončajo prijavo in se pridružijo tistim, v imenu katerih bomo vložili tožbo pred nemškim sodiščem.

Na www.preVWara.si še vedno zbiramo tudi nove prijave, predvidoma bo kampanja odprta vsaj do sredine decembra. V tem času bodo sodelavci Zveze potrošnikov Slovenije skupaj s pravniki iz odvetniške pisarne Hausfeld začeli preverjati oddano dokumentacijo. Potrošnike, ki so se pridružili kampanji, bomo sproti obveščali o potrebnih dopolnitvah in nadaljnjih postopkih.

Za potrošnike je zagotovo najbolj pomembno dejstvo, da je kampanja PreVWara:

  • Brez tveganja: kupci avtomobilov s prijavo ne prevzemajo nobenega tveganja zase ali za svoje vozilo. Sodelujočim ne bo treba poravnati nobenih stroškov odvetnikov, sodnih taks in podobno, če bodo zahtevki zavrnjeni.
  • Preprosta: vse, kar morajo predložiti prevarani kupci, je dokumentacija, ki dokazuje, da so lastniki avtomobilov z dizelskimi motorji z vgrajeno programsko opremo za zavajanje na testih izpustov.

Sodelovanje v akciji lahko oškodovancem prinese le korist. Če bo postopek uspešen, bo vsak oškodovanec prispeval k pokrivanju stroškov akcije (npr. stroški organiziranja in zbiranja prijav, stroški odvetnikov in sodnega postopka) v obliki prispevka v višini največ 35% dosojene odškodnine. Če pa postopek ne bo uspešen, oškodovanci nimajo nobenih obveznosti, saj bo breme financiranja nosil poseben sklad, kar je v zahodnem svetu običajna praksa. Za takšen način financiranja akcije za uveljavljanje pravic oškodovanih potrošnikov se je ZPS odločila skupaj z Evropsko potrošniško organizacijo BEUC na podlagi skrbnega preverjanja obstoječih možnosti financiranja tega obsežnega in zahtevnega postopka.

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju