Kakšno mleko uživamo – rezultati spletne ankete

4. januar 2024

Kakovost živil
Kakšno mleko uživamo – rezultati spletne ankete

Potrošniki večinoma posegajo po UVT-polnomastnem mleku. V spletni anketi, ki smo jo izvedli septembra lani, je sodelovalo več kot 700 potrošnikov, od tega 85 % žensk in 15 % moških, večinoma starih od 19 do 55 let (91 %).

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Koliko pijemo in kupujemo mleko?

  • 70 % sodelujočih uživa polno mleko z najmanj 3,5 % mlečne maščobe (m. m.)
  • 6 % jih mleka ne pije in ne kupuje

Kakšno mleko kupujejo potrošniki?

  • 80 % sodelujočih kupuje mleko UVT (mleko, segreto na ultra visoki temperaturi)
  • 11 % sodelujočih kupuje pasterizirano mleko
  • 7 % sodelujočih kupuje mleko s podaljšanim rokom uporabnosti ali mikrofiltrirano mleko
  • 2 % sodelujočih kupuje surovo mleko, ki ni bilo predhodno toplotno obdelano

Nehomogenizirano mleko

Zanimivo je, da 4 % vprašanih sploh ne ve, ali je mleko ki ga uživajo, homogenizirano ali ne ve, kaj je homogenizacija.

  • 34 % sodelujočih nikoli ne poseže po nehomogeniziranem mleku
  • 27 % zelo redko izbere nehomogenizirano mleko
  • 20 % vsaj občasno izbere nehomogenizirano mleko
  • 14 % vedno izbere nehomogenizirano mleko

Ekološko mleko

  • 49 % sodelujočih ga nikoli ne uživa
  • 28 % sodelujočih ga kupuje zelo redko
  • 17 % sodelujočih po njem poseže vsaj občasno
  • 6 % sodelujočih prisega le na ekološko mleko

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju